Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Liten pytteblödning, lite rosa, äl+11. Något att hoppas på?

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-08-17 18:47:43 följande:

Åh jag hoppas verkligen för din skull!!! Visst hade du väl så när du blev gravid sist?

Har du vågat testa än?

Ja det hade jag men det kom jag på först efter att jag postat här i tråden. Letade fram mina gamla anteckningar. Den kom några dagar innan bim. Ilväll har jag googlat lite om nån som fått 4-5 dagar innan bim så då började jag räkna. Samma för mig. Nu blev det onekligen spännande men jag väntar nog med testet ett par dagar till. Har i alla fall hemma ett Clearblue Early.

Bra du håller humöret uppe. Tycker det låter ut bra med ett plus på din födelsedag så håller tummarna. Spännande med läkarbesöket på onsdag.
  • Anonym (Sanna)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-08-18 08:21:05 följande:

Är det någon som vet om paracetamol kan ha negativ inverkan när en försöker bli gravid?

Nej paracetamol går bra men du ska inte äta ibuprofen.
  • Anonym (Sanna)

Hemflyttad: jag hade så förra graviditeten. Brukar inte ha spottings.

• Anonym (Sanna)

Positivitet är bra. Men fy så ont med varbölden. Tur du får antibiotika Malou. Vem vet, det kanske hjälper dig på traven. Tänker på dina tidigare tankar om immunförsvaret. Ett järn eller två sitter bra på fredagskvällen.

• Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2017-08-19 10:56:42 följande:

Håller med Sanna. Immunförsvaret kanske går ner en aning med antibiotikan. Varböld har jag också haft, men de har aldrig tömt den, Men det kan ömma kommer jag ihåg.

Bra ni hinner till äl:)

Själv ska jag testa med sticka idag och se om äl är på g. Har inte lika starka känningar kring äggstock denna gång så behöver kolla med stickor.

Visade stickan positivt?
  • Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2017-08-19 17:50:21 följande:

Japp den var positiv. Så bra att det är helg, då blir det ingen stress å mysa på. Är på dag 12 idag, fortfarande inga känningar, så vet inte exakt om det släpper idag eller imorgon. Om det släpper öht...men det hoppas man ju på!

Hur går det för dig?

Jag måste nog testa idag, spänd av försökt. Just nu så tror och fantiserar jag att jag är gravid.
  • Anonym (Sanna)

Jag hann inte testa, mensen kom. Känner mig grundlurad!

• Anonym (Sanna)

Zora: bra att du åkte in tillslut så de kunde hjälpa. Jag förstår du vill köra på men det kan nog vara en idé att vänta en mens så du vet att det funkar och slemhinnan hunnit växa och alla hormoner är som de ska.

Malou: skönt det inte fanns någon cysta och att äggblåsorna är på g.

• Anonym (Sanna)
    EnLitenTrea skrev 2017-08-23 19:33:10 följande:

Jösses vad spännande, jag har beställt från gravidkollen eller vad det heter, får se vad det visar imorgon : )

Tack för input :)

Spännande! Tycker jag anar nåt. Håller tummarna!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.