Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag fick i sista graviditeten. Den kom fyra dagar innan bim och var först bara lite rosa på pappret sen kom lite mera brunrött. Det var lite så där i två, tre dagar. Jag trodde först det är mensen som kom tidigare men sen blev jag lur på att det kanske var en nidis. Testade positivt några dagar efter bim.

• Anonym (Sanna)
    emlavinga skrev 2017-07-07 11:14:40 följande:

Hej alla underbara!

Liksom många här inne har min man och jag kämpat i snart 1 år med att bli gravida. Vi lyckades efter 5 månader men det slutade med missfall ????, och idag tjejer har vi plussat ????. Är jätte glad men lite skraj också för allt som skulle kunna gå fel. Men jag ska vara så positiv jag bara kan.

Massor med lyckönskningar till alla som kämpar på, det kommet att gå. Ni som har plussat, hur går det för er?

Kramar från en glad emlavinga

Grattis! Så roligt!

Hoppas vi sällar oss snart. Kämpat i ett år nu.
  • Anonym (Sanna)

Kul med så mycket plus i tråden. Grattis!

Hoppas det smittar av sig på oss ändra. Sommaren brukar göra fertiliteten starkare så håller tummarna det stämmer för mig.

• Anonym (Sanna)

Milou det kan ju gå två dagar innan. Håller tummarna!

Fast jag förstår det känns hopplöst. Kanske är det så att det krävs mer pricka äl med åldern? Vad tror ni andra? Ni som är gravuda nu. Hur nära äl sexade ni?

Vi har oftast fått till det tre eller två dagar innan äl och jag tror vi måste pricka närmare för att det ska ta sig. Pga olika omständigheter så har vi inte lyckats pricka in. Det är inte alltid jag får med mig mannen heller. Tidigare har jag bara blivit gravid dagen innan äl och på själva äl dagen.

Nu missade vi igår så jag får försöka få med honom ikväll. Idag är det trådigt (äggvite) och äl imorgon (eller ev tisdag). Ska testa senare idag. Igår var ett svagt streck negativt.

Nu kör vi!

• Anonym (Sanna)

Milou Det var rätt bra pris. Försök njuta av semestern och så nya tag sen. Jag håller tummarna ändå att guldägget var nu.

Jag fick inte med mannen igår men ikväll hoppas jag. Nu möbler det på.så äggsläpp på gång. Det är ju lika bra försöka pricka in det.

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-07-10 12:00:00 följande:

Hej allihop,

Här kommer en liten uppdatering från mig. Är idag på cd 10 och än så länge står monitorn på låg fertilitet så jag räknar med ÄL tidigast om 2-4 dgr. Känns bra för de senaste månaderna har jag fått ÄL lite väl tidigt och vem vet, kanske är det min nya medicinering som gör att tiden före ÄL blir lite längre.

Vi fick till det igår och siktar på varannan dag fram till ÄL sen tar vi nog ett break för min man börjar få enorm prestationsångest. Försöker låta bli att tala om att ÄL är för då blir han pressad. Han får visserligen till det ändå men både han och jag börjar märka att det blir svårare för varje gång när han vet att ÄL är på G. Nästa månad kommer jag satsa på pergo igen och då kommer jag inte kolla med vare sig tempen el. äl tester utan vi kör bara varannan dag, om det går ;)

Hoppas att ni alla har det gott och att någon närmar sig BIM här och får + denna månad. Kram till er allihop Nu måste jag fortsätta arbeta så jag blir klar med ett stort projekt innan jag går på semester i slutet av juli, gud vad jag längtar :)!!

Vi ligger rätt nära nu med äl dagarna. Min är idag eller imorgon. Håller tummarna för dig! Jobbigt när männen får prestationsångest.
  • Anonym (Sanna)

Blev inget alls så denna cykel är förstörd. Om äl var i natt så var vårt senaste sexande fyra dagar innan alldeles för tidigt. Suck! Nu är det jag som är less och vill kasta in handduken. Blir ju inga barn om man inte har sex i rättan tid.

• Anonym (Sanna)

Jag har sett bälten som är smalare och kan haft ett sånt sist. Jag kan kolla upp vilket märke det är senare. Jag kände som du att de stora (fick låna av sjukgymnast) var klumpiga, skar in i magen och inte alls behagliga ha på vid promenader.

Jobbigt med ditt värde. Syns bara på.att du känner dig piggare.

Jag ska kolla upp mitt värde till veckan ifall det är det som är boven för mig också.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.