Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Milou: min lutealfas är 14 dagar.

Jag tycker du testat för tidigt men förstår ändå att du känner dig uppgiven. Bra du fick svar från Testlagret. Svaret låter tillika troligt fast på samma gång otroligt.

• Anonym (Sanna)

Grattis dalin79! Så roligt med plus.

• Anonym (Sanna)

Mitt i allt är det äl+7. Jag känner inget särskilt. Ibland moler det men det är knappt något. I brösten känns det ingenting, vad det än var för några dagar sen så är det borta.

• Anonym (Sanna)

Hemflyttad: jag testar inte förrän efter bim som är opåtisdag.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-05-25 08:55:00 följande:

Håller tummarna för dig! Här har mensvärken dragit i gång rejält så räknar minuterna tills första depp-droppen kommer : /

Har bestämt mig för att lägga om min kost och livsstil rejält kommande cykel. Inget socker, alkohol eller nikotin.

Och börja med mitt juicande igen!

Hur går det för dig Sanna??

Så länge mensen inte kommit så håller jag ttummarna för dig.

Jag kommer också dra in på socker och gå ner några kilon, träna mer. Det hjälper ju också fertiliteten. Ska testa göra sån där juice/smoothie.

Jag har inga känningar. Känt av lite mol men så kan det ju vara. Bim är på tisdag.
  • Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2017-05-25 18:53:18 följande:

Någon som kännt att det liksom stramar i ljumskarna vid tidig graviditet?

Hade så när jag blev gravid sist och känner det nu med.

Väntar och ser om mensen kommer om ett par,

dagar men hoppas att den inte kommer!

Det låter ju ut lovande när du känt så tidigare.

Jag har haft något liknande, på vänster sida, men nu när jag är äldre har jag det nästan jämt och ständigt så numer kan jag inte se det som något symtom. :-/
  • Anonym (Sanna)

Vi får hoppas på juni, juli, har en gång blivit gravid början av juli. Fertiliteten är ju också högre under sommaren så vi får hoppas de gäller oss äldre också. Vi får passa på äta mycket jordgubbar, det ska ju ge en extra skjuts.

Jag har ingen större förhoppning denna månad, känner inget särskilt och det skulle egentligen passa bättre bli gravid i juni. Samtidigt hoppas jag ju ändå. Vi har ju snart försökt i ett år. Man blir ju något less väntan.

• Anonym (Sanna)

Tråkigt Milou även om du hade det på känn. Kul att se fram emot Spanien.

• Anonym (Sanna)

Idag har det dragit och molt lite på ena sidan. Tänk om jag kunde ta det som ett tecken men tyvärr brukar jag känna av molvärk då och då plus att jag tränade magen på morgon. Bim -2 eller 3 idag.

• Anonym (Sanna)

Nej det är inte onormalt. Det är ju mer vanligt. För mig har mensvärken lindras efter att jag fått barn, istället har jag fått ägglossningsvärk. Jag tror, efter ddetlilla jag läst, att endometris ger extrem smärta. Värt att kolla upp ändå ifall att... din beskrivning på mensen gör en ju lite fundersam på tidigt missgsll? Eller jag vet inte. Att mensen ändrats är nog rätt vanligt i vår ålder. Min har ju ändrats efter spiralen och blivit kortare eller sparsammare. Kanske det beror på slemhinnan som Flisan41 är inne på. En gynlälaresa sa en gång att när menscykeln ändras är det första tecknet på att fertiliteten sjunker fast det var ifall den blivit kortare/längre. En del kompisar har fått rikligare mens nu med åren, det är ju också konstigt.

Jag känner inget särskilt... Håller bara tummarna! Jag kommer inte att testa för innerst inne tror jag mensen kommer på tisdag.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.