38+ och försöker bli gravid.
Hur viktigt är det att Tsh ligger kring 2 för fertiliteten? Mitt svar låg på 3.2
Hur viktigt är det att Tsh ligger kring 2 för fertiliteten? Mitt svar låg på 3.2
Jag har läst på lite och tror också värdet måste ligga lägre. När jag sist tog tag 2014 låg det på 1.05.
Jag ska söka privat till hösten.
Minus idag.
Var lite optimistisk i måndags för jag hade lite konstiga känningar, men igår kändes det som vanligt igen. Men är ändå så besviken. Hur länge ska man orka med det här? Det tar så mycket energi som jag hade kunnat lägga på annat.
Tillbaka till tsh värdet. Mitt låg på 3.2. Försvårar ett högre värde än 2 chansen att bli gravid? Eller ett högre värde ökar risken för missfall?
Åh önskar man fick tvillingar, så det bara blev en förlossning, och två barn på en gång för blir det barn så blir det nog bara en gång pga åldern...eller får man ks vid tvillingar?
Jag är också inne i en trist perios. Funderar mycket på hur länge till jag ska försöka baka bebis. Jag hoppas innerligt augusti är vår månad. Planen är att pricka in äl som verkar bli på tisdag, om 1.5 vecka alltså. Tror inte jag med mannen två dagar i rad så siktar på måndag och kanske lördag innan. Sen får vi se.. hoppas det går allas vår väg nu.
Jag tänker detsamma om förlossning. Vilken upplevelse och hoppas jag får vara med om det igen. Brukar tänka på hur det skulle vara. Jag har alltid gillat graviditeten och har inte alls varit särskilt illamående. Skulle jag vara det vid nästa skulle jag nog tro det var en tjej i magen (killar sen innan) då det skulle vara helt olikt.
Kram Milou.
Hemflyttad: Jag brukar ta från cd1. Jag får äl cd14/15. Har sista tre månaderna tagit bara en tablett per dag. Innan det tog jag två per dag.
Idag var sista tabletten i denna karta och jag kommer inte köpa mer. Har ätit sen januari så för mig har de inte gjort någon verkan. Hade egentligen inte oregelbunden cykel innan och så utan testade som ett halmstrå då jag hörde om nån som blivit gravid två månader efter.
Idag är jag på cd6 så det blir intressant se om det gör nån skillnad till eller från. Planen är att pricka äl. Tidigare har det varit några dagar innan, tyvärr för långt ifrån äl för att det ska ta sig för mig.
Jag har äl stickor men får sällan utslag. Som tur är känner jag oftast av äl plus ser på sekret.
Vad är bra för äggkvalitet? Är det nån som vet?