Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-09-01 12:23:12 följande:

Hur gick det igår? Jag känner mig fortfarande rätt sliten men känner att vi måste få till det idag, ÄL11. Borta i helgen så nästa chans blir söndag kväll.

Jadå det gick bra.
  • Anonym (Sanna)

Vi fick även till det igår så nu känns det som en bra omgång. Jackpott nära äl. Äl är det lite osäkert när den varit. Jag tror nog igår/i natt efter hur det brukar vara efter jag sett äggvitetrådigt. Nu moler det en del på vänster sida. Nu håller jag tummarna på ett guldägg!

• Anonym (Sanna)

Jag har tempat förra sommaren men inte nu. Använder appen Fertily friends och fyller i allt annat förutom tempen.

• Anonym (Sanna)
    bluebird6 skrev 2017-09-03 08:25:33 följande:

God morgon!

Här jobbas på att få testa vid Bim om 2 veckor;)

13_års dag igår och lite extra mys är ju aldrig fel. 

Jag har sett att någon/några av er skrivit om cystor som stör förut. 

Menar ni under hela cykeln eller när man är gravid? För jag har cystor typ jämnt. 

Nu senaste grav en på 5 cm som de håller koll på och innan 3:e försöket så hade jag en riktig otäcking som de trodde var cancer först. Och innan det en som de också höll koll på..

De är bekymmersamma över det mesta men cystorna har de aldrig brytt sig om på gyn. att de skulle orsaka nåt liksom.

Var kommer infon ifrån att det skulle kunna störa? 

Blev lite orolig.. 

Hur känner du av cystorna? Eller de kanske inte känns.

Undrar för att jag har ont nu, molvärk 3-4 dagar efter äl. Det känns rejält så jag undrar lite vad det är.
  • Anonym (Sanna)

Som sagt, minns inte att jag brukar ha så här ont. Äl var i fredags och sen dess har jag haft molvärk. Känns både på dagarna men mest på kvällarna. Fast nu känns det mycket så det gör ont vid varje rörelse. Tagit sig, cystor eller lurig kropp? :-/

• Anonym (Sanna)

Jag lyssnade på föda barn podden igår från Danderyds sjukhus. Det handlade om att få barn i mogen ålder. Överläkaren menade att riskerna med att få barn över 40 mer handlar om när man är förstföderska. För 99% går det bra och särskilt om man är omföderska. Problemet kan ju vara livmodern som eftersom det är en muskel inte är lila elastisk som när man är i 20-30 års åldern. I Stockholm var det ganska vanligt med kejsarsnitt om man är 40+ men oftast inte om man tidigare fött vaginalt. Det var jätteintressant! Ikväll ska jag fortsätta med ett avsnitt som handlade om tvillinggraviditet och födslar. Tips till dig Monchichi fastän du redan har koll.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-09-05 10:02:01 följande:

Håller med! Vill också se era magar! Jag lovar att bjucka på en magbild om den dagen kommer.

Jag betalade 350:- för ett vanligt gynbesök och i går kostade proverna ingenting.

Får hem tester i dag med posten och det kliar i fingrarna rejält. Men måste måste hålla mig från att testa!

Visst får man ganska rejäl molvärk av progesteronkrämen? För jag började i går fm med den och uj vad det drar och moler både fram och bak i ländryggen sen dess.

Känner du nåt? Du hade väl äl nyss eller typ nu?

Jag får inga såna känningar av progesteronkrämen. Började med den igår så ska försöka analysera om det är annat om en vecka.
  • Anonym (Sanna)

Ja lyssna på den för överläkaren lugnade lite tycker jag. Man hör bara risker och risker. Håller tummarna det tar sig.

• Anonym (Sanna)

Bluebird: bra att du kollade upp när smärtorna var så intensiva. Förhoppningsvis är det lätt att åtgärda det ev problemet. Så jobbigt ha såna smärtor samtidigt som ni vill försöka och allt annat runt omkring. Håller tummarna det här bådar gott för nästa plus.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.