Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Alltså jag har aldrig varit med om så sega dagar. Fullt upp med att fantisera att jag är gravid, rädd för att bli besviken (igen) lyssnat på en del gravidpoddar (eftersom jag är besatt) googlar tidiga symtom osv. Jag väntar på att kunna testa. Så nyyyyyyfiken! Tror inte jag är gravid egentligen men hoppas ju.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-09-09 12:33:48 följande:

Haha känner igen mig helt och hållet!

Vilken äl är du på nu?

Själv kom det rosa på pappret nyss! Mens redan på CD25 :( trots progesteronkräm! Faan då!

Bra med ett mål inför nästa månad. Låter tidigt med mensen nu, om det inte är som jag fick sist med bara en liten blödning och sen plussade jag. I och för sig hade jag ju så förra månaden och det blev ju inget.

Jag är på äl+8 Känner ingen molvärk idag, bara igår. Hoppas det är ett positivt tecken. Jag testar tidigast på måndag med mitt CB Early.
  • Anonym (Sanna)

Idag känner jag tydligt att jag inte är gravid. Symtomen kan ju än visa sig på några dagar men ni vet känslan...

• Anonym (Sanna)

Jag är inne på detsamma, att acceptera att det inte blir något. Det är jobbigt och inte lätt. Min längtan är så stor och haft den i över två år. Vi började försöka förra året och jag var inne på att det skulle ta ett tag men nu börjar jag ge upp hoppet när det aldrig blir nåt. Kanske det beror på tsh värdet eller vikten också förutom åldern. Att gå ner 5% kan öka fertiliteten men vad gör jag i sommar? Jag går upp i vikt. Ni vet, allt blir en stress och en ond cirkel. Suck! Vet inte riktigt hur länge till jag orkar. Just nu känns det tungt fastän jag inte än har det på svart eller vitt hur denna månad gått.

Jag tror jag testar imorgon äl +10, bara för att jag har det där testet. Eller så väntar jag.

• Anonym (Sanna)

Jag måste kontakta privatgyn angående det och tänkte på samma gång hoppas få föra en spolning ifall det är något som täpper till i äggledarna. Har alltså inte tagit mig i kragen och bokat tid än. Läkaren på HC hade aldrig hört talas om att ett högre tsh var ett hinder.

Vi får ta det i små steg. Bra du känner dig taggad minska ner. Jag är laddad komma igång med motion nu efter förkylning. Jag äter bättre nu (mindre kolhydrater) men rör mig inte så mycket. Ang plus så känns det långt bort men slutar inte hoppas.

• Anonym (Sanna)

Jag har inte testat. Få se hur jag gör ikväll. Ikväll ska jag ifall köra ett styrkepass hemma utifrån Olgas träningsbok. Det är plankor, rygg, höftlyft osv.

• Anonym (Sanna)

Blankt! Jag visste det men kunde inte låta bli testa ändå. :-/

• Anonym (Sanna)
    Hemflyttad skrev 2017-09-12 14:42:34 följande:

Har du testat något mer? Känns det fortfarande kört?

Testar inget mer utan inväntar mensen.
  • Anonym (Sanna)

Monchichi: skönt de gett dropp och kollat upp de små och dig. Nu är det snart dags, så spännande! Håller tummarna de stannar ett tag till.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.