Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Let it Rain skrev 2017-10-14 19:26:57 följande:

Ok. Jag går efter vad min läkare har sagt eftersom jag själv medicinerar med levaxin.

Jag har precis börjat med levaxin denna vecka pga för högt tsh (fertilitetsmässigt).
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Senistarten) skrev 2017-10-15 06:08:42 följande:

Hur har det gått för alla? Några som plussat???

Jag skulle vilja veta om det är någon mer som har BIM i helgen o som inte vågat testa. Man vill liksom leva på hoppet - skulle bli så fruktansvärt besviken om jag kissade och det blev negativt.Samtidigt så känner jag att det är väl lika bra att göra det så att man får det svart på vitt och i så fall kan få mensen och sen gå vidare....

Jag tror dessutom att jag är låghormonare. av den anledningen att jag aldrig fått utslag på äl-stickorna. Vet någon va det innebär att vara låghormonare? OM man är gravid tar det längre tid att plussa då? Växer barnet saktare eller vad innebär det?

lycka till alla 38+are kram och styrka till er!

Jag förstår att du inte vill testa och få negativt. Håller tummarna mensen uteblir.

Jag tror att om man är låghormonare, som jag misstänker att jag själv är, så är det inte lönt att testa innan Bim utan hellre vänta några dagar senare. Jag har ingen aning om det (att man är låghormonare) också inte visar något på äl stickor. Jag har alltid tänkt att de inte visar för att stegringen är så kort och jag missar den men kanske detbberor på hormonerna. Annars tror jag att stickorna kan ge lite konstiga utslag, som någon annan här inne nämnt, pga vår ålder.

Bebisen växer som den ska. Det borde inte påverka. I alla fall har mina gjort det.
  • Anonym (Sanna)
    Zora skrev 2017-10-16 09:35:46 följande:

Hur högt värde hade du?

Jag hade 3.2.
  • Anonym (Sanna)

Mawie: beklagar ännu ett mf. Kram.

• Anonym (Sanna)

Grattis till plussen! Kul!

Jag tror på oktober. Det är vår lyckomånad!

• Anonym (Sanna)

Bra ni fick till det igår Milou. Kanske du kan locka honom ikväll också även om det sällan brukar gå.

Här inte hört något om Borago? Är det salvan?

• Anonym (Sanna)

Trist Zora. Hoppet är väl kvar tills mensen kommer? Jag håller tummarna!

• Anonym (Sanna)

Vi fick till det igår fast det är flera dagar innan äl så det räcker ju inte. Äl är först på tisdag så vi måste få till det närmare.

• Anonym (Sanna)

Milou: jag skulle tippa äl var fredag eller natten till lördag.

• Anonym (Sanna)

Det går bra måste jag säga. Vi har lyckats få till det två dagar i rad. Woohoo! Händer inte så ofta.

I och för sig äl-3 och 4 fast vem vet kanske den kommer en dag tidigare för det här börjat mola på. Det svåra är bara att få med mannen på måndag eller tisdag. Jag skulle gärna vilja pricka in äl för att vara på den säkra sidan.

Jag brukar skriva en kommentar den dag jag tror är äl. FF sätter ju oftast ut en dag innan.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.