Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Så spännande för er som snart kan testa.

Min mens är slut och nu är det bara att ladda upp för äl kring fredag nästa vecka. Planen är att försöka få till det någon dag innan också. Det kan bli svårt i och med att vi är så trötta gårdagskvällarna.

• Anonym (Sanna)

Så spännande för er som snart kan testa.

Min mens är slut och nu är det bara att ladda upp för äl kring fredag nästa vecka. Planen är att försöka få till det någon dag innan också. Det kan bli svårt i och med att vi är så trötta gårdagskvällarna.

• Anonym (Sanna)

Emlitentrea: Grattis. Så roligt. Positiva tankar nu.

• Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2017-08-24 13:21:31 följande:

Tillbaka här igen:( blev ingen bebis den här gången heller.

Var på ul och hon hittade ingenting, så hon trodde det var en kemisk graviditet.

Men det kom ur när jag kom innanför dörren hemma:(

Så tråkigt! Kram.
  • Anonym (Sanna)

Attan Milou. Inget kul. Men om ni siktar på måndag? Visst trodde du ägget släpper söndag eller måndag?

• Anonym (Sanna)

Så typiskt Milou men inget att göra åt. Kör på måndag om ni båda mår bra för sälerhetsskull. Det kan vara försent men man vet ju aldrig.

• Anonym (Sanna)

Äl är på gång senare i veckan men känner ingen större lust. Att försöka om och om igen utan resultat tar på mig men såklart ger jag inte upp. Det svåraste är att få till det. Vi är båda trötta efter intensiva arbetsdagar och mycket att stå i här hemna.

• Anonym (Sanna)

Ipren känns ju osäkert. Det står ju att man inte ska äta det då det ökar missfallsrisken, varken när man planerar eller har blivit gravid. Tycker trombyl låter ut bra. Hoppas läkaren går med på det.

Visst är det så att missfallsrisken ökar med vår ålder också?

Sist växte inte min bebis så bra. Det var inget fel på flödet men läste sen att moderkakan också blir sämre med åldern så kanske pga det han vägde mindre. I och för sig 2500 g så inte så farligt liten.

• Anonym (Sanna)

Jag började med progesteronet för jag tänkte att det kunde hjälpa mot ons som dykt upp efter jag satte in spiralen. Sen tänkte jag att jag nog kan ha låga hormonvärden i och med åldern. Jag har aldrig testat det men tänkte det skadar inte att smörja lite. Jag har inte märkt någon större förändring på cykeln men tycker att jag är mindre sur. Minns inte när jag började smörja, tror i januari/februari.

• Anonym (Sanna)

Vi måste få till det ikväll. Tror äl blir i natt eller imorgon. Jag är helt slut efter en intensiv dag. Hoppas jag hinner piggna på mig lite och får med mig mannen.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.