Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-07-15 08:35:09 följande:

Härligt Zora!!

Tror kanske jag har plussat igen. Tog med ett test ut till sommarstället och jag kan se ett svagt streck!

Supersvagt men svagt svagt rosa. Kan inte fota nu för det är folk i närheten. Ska testa i morgon igen och lägger upp då om strecket är kvar :) åhhh jag hoppas!!! Ska åka hem i morgon och isf börja med Lutinus jag köpte av dig Nykär 15

Håller tummarna!!
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-07-15 10:35:29 följande:
    Känner du några symptom? Testet har ju ökat rätt rejält från första testet. Tänker som så att ju mer hcg i kroppen ju starkare test ju mer symptom/känningar?
    Mja... känner bara att brösten känns större, kanske lätt växtvärk (känns inte som mensvärk tycker jag) ibland. Lätt åksjukeaktig känsla då och då, men inget som kan klassas som illamående. Så nä, inga särskilda symptom. Vet att illamåendet kom runt v 7 med de andra (förutom med MA:t då det aldrig kom) och jag är ju än så länge bara i v 5.
  • Zora
    emlavinga skrev 2017-07-15 18:42:07 följande:
    Jag är också i v.5, har nästan inga sympom förutom att jag är nödig hela tiden och ränner på toaletten stup i kvarten. Kände av växtvärk igår och blev lite orolig först, men insåg sen att det just var växtvärk. Hoppas du slipper illamående. Fick själv illamående v.7 med båda mina tidigare graviditeter.
    Samma här, de två graviditeter som gick bra kom illamåendet ca v 7. Med senaste barnet höll det dessutom i sig till ca v 18-19 urk. Har inga förhoppningar om att slippa och faktiskt skulle det kännas lite bra att bli illamående (får jag kanske ångra att jag sagt senare) med MA:t kom det aldrig något illamående
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-07-15 20:28:48 följande:

Kollade på bilden jag tog i går igen och kanske man faktiskt kan ana nåt jäkligt svagt redan på den! Kanske.

Fick panik nyss. Iom att jag tyckte testet var negativt så blev det ett par glas vin i går : / hoppas man inte sabbat nåt nu ...

Ja nåt tycker jag mig också se faktiskt! Så spännande!!!!! Nej, några glas vin så här tidigt sabbar ingenting!!! Oroa dig inte för det :)
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-07-16 12:52:38 följande:
    Det har inte kommit mer men jag tror dessvärre att mensen kommer igång i morgon :(

Testade nyss och kan väl ana nåt svagt men frågan är om inte Testlagret dragit på sig ett spök.
    Jag ser nåt på testet och det brukar väl inte bli spök på testlagret? Men man vet ju aldrig... Håller iallafall tummarna att ingen mens kommer!
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-07-16 13:12:40 följande:

Hur såg ditt senaste ut vid äl+12? För det du la upp nyss där man ser från äl+15 är ju relativt svagt ändå men nu har du ju starkt! Greppar efter halmstrån här ...

Får mer test med posten i morgon. Så är det nåt borde det ju visa starkare i morgon em tycker man.

Ja.. alltså jag testade inget tidigare.. tog ett test på Äl +10 och det var helt blankt (lägger med det i inlägget) sedan trodde jag ju att mensen skulle komma och fick tom en temp.dipp på BIM, så tog inget mer förrän Äl +15, dagen efter bim

• Zora
    Milou3 skrev 2017-07-16 13:12:40 följande:

Hur såg ditt senaste ut vid äl+12? För det du la upp nyss där man ser från äl+15 är ju relativt svagt ändå men nu har du ju starkt! Greppar efter halmstrån här ...

Får mer test med posten i morgon. Så är det nåt borde det ju visa starkare i morgon em tycker man.

Så här såg det ut förra gången (då när det slutade med MA). Syntes på Äl+ 10 så då trodde jag ju verkligen att det var kört eftersom inget syntes vid samma tidpunkt den hör gången.

• Zora
    Hemflyttad skrev 2017-07-16 19:45:53 följande:

Hej alla! Har inte kikat in så mycket nu under semestertider, blir väl ett antal gånger dagligen när jag börjar jobba igen.

Först och främst - Milou - wow, nu igen?! Jag sa ju att ni hade tajmat det bra ändå. Nu hoppas jag verkligen att strecket blir starkare. Kan du hålla dig till tisdag är det superbra. Jag ser strecket, tror inte alls att det är spök. En liten blödning är inget att oroa sig för, helt normalt om det inte blir en rejäl blödning.

Jag är nu på CD17 och jag TROR att jag hade ÄL igår. De där starka strecken jag hade flera dagar mellan CD5 och CD10 ungefär blev svaga några dagar och sedan starkare igen i torsdags. Fredag kväll fick jag det starkaste hittills och glad gubbe på Clearblue. Rätt tydliga ÄL-känningar igår kväll. Så jag hoppas att jag fått ÄL som vanligt trots allt, bara lite senare än normalt. Nu bara att hoppas att det är på rätt sida (så svårt att känna numera) OCH att det är bra kvalitet. Vi har i alla fall haft en massa sex den här månaden ...!

Känns ändå som att hormonerna varit helt knas den här månaden och att man inte ska räkna med något. Känner mig mest trött på hela den här bergochdalbanan.

Håller tummarna att det tagit sig!
  • Zora
    bluebird6 skrev 2017-07-19 12:12:48 följande:

Så, nu är enda minnet av denna grav skallebank från helvetet och sparsamma blödningar. 

Allt gick iaf bra igår. Fruktansvärt jobbigt men nu är det gjort..

Läkaren ska skriva ut Lutinus istället för Crinone, tyckte jag skulle utöka med fragmin och sedan skulle han titta på det där med prednisolon.
    Han sa själv att det var länge sedan han sysslade med infertilitet, men det går alltid att fråga någon tyckte han. Så han ska kolla upp medicinering på sin ände och så ska jag ringa när vi får plus igen. Har ju trombyl och prog över sedan tidigare. 
    Får se om vi vågar oss på att försöka igen och när..
    De andra ggr har vi ju låtit det gå några månader emellan våra ihärdiga försök. Och det har ändå gått åt skogen.. 
    Kanske skulle chansa direkt om blödningarna slutat i rimlig tid.  

Beklagar, men skönt med hjälpsam läkare. Jag skulle kört på direkt, särskilt som det inte hjälpt att ha uppehåll.
  • Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-07-28 15:03:56 följande:
    Vi har fått till det två ggr sen vårt MA i juni, har inte känt av någon Äl så jag vet inte alls var i cykeln jag är. Tog ett test idag som visade -

Ni som haft MA, när kom er cykel igång igen med äl & mens? Det känns som min mens är på G men det händer inget, går såklart och hoppas men känns inte troligt då vi endast myst 2 ggr och ingen äl vad jag vet ...

hoppas att vi får ett + här inne snart : )
    Det gick fort för mig! Äl kom ca 3 v efter MA:t och mensen dök sedan aldrig upp :)

Är i v 7 nu (6+4) mår bra, känner mer symptom än med MA:t, men är inte särskilt illamående (vilket jag var med de båda andra) så lite oro finns att det inte är ok. Bara att vänta och se.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.