Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2017-08-23 16:30:06 följande:
    Men om man får Äl så borde alltså slemhinnan hunnit byggas upp? Den borde ju börja byggas oavsett om man blöder pga mens eller pga missfall?

Förra gången blödde jag ca 2 v och fick Äl efter 3 veckor. Får se hur länge det håller på den här gången.

Ok, då vet jag vad trombyl är. Får prata med gyn om jag blir gravid igen så får dom avgöra, svårt att veta själv.
    Jag känner nu att jag gärna vill försök igen så fort det går. Nu ska iof sambon vara borta endel framöver, så det kan hända att vi missar flera Äl :( vet ju inte hur cykeln kommer se ut nu.

Har googlat och vad jag kan se så verkar det vara så att man ska vänta för att man ska veta att det är en ny graviditet och inte gamla hormoner som finns kvar.

Sen gick det ju betydligt snabbare att bli gravid direkt efter MA:t än vad det gjorde att få första plusset (som också slutade med MA) Tog ju ett år.. rädd att om jag väntar så kanske det inte blir någon graviditet alls.
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-08-23 18:37:55 följande:
    Nej du har inte samma hormonhalter efter mf/MA som vi mens, så jag hade iaf hoppat över den första..kan ta mer än en cykel få en bra slemhinna igen. Du kan ju be om VUL strax före äl och mäta slemhinnan annars, minst 8 mm eller helst 10 mm när äl är nära för att vara mottaglig för en bra graviditet.

Jag åt extra östrogen två cykler för att slemhinnan behövde hjälp att återhämta sig igen, den var väldigt tunn efter MA...
    Aha, ok. Kanska ska vänta för säkerhets skull. Im jag har tålamod..

Hade ett återbesök efter förra MA:t, innan jag fick Äl, och då hade jag typ 12 mm slemhinna. Så iallafall den här gången borde det ju inte varit fel på slemhinnan iallafall. Ändå gick det inte.
  • Zora
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-23 19:59:14 följande:

Zora: bra att du åkte in tillslut så de kunde hjälpa. Jag förstår du vill köra på men det kan nog vara en idé att vänta en mens så du vet att det funkar och slemhinnan hunnit växa och alla hormoner är som de ska.

Malou: skönt det inte fanns någon cysta och att äggblåsorna är på g.

Jo kanske det, men örst och främst ska jag fokusera på att det här lilla helvetet ska ta slut. Att det inte blir något mer tok och att jag slutar blöda.
  • Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-08-23 19:19:39 följande:

Det ser helt blankt ut nu, men här kommer bild :)

Nä det ser inte blankt ut. Jag ser något! Spännande!
  • Zora

Nu tror jag att jag kommit på varför dom vill att vi väntar och att vi skyddar oss. Fick "order" om att ta ett graviditetstest 20/9 och om det är positivt så ska jag ringa gyn och komma på koll för att se om det behövs skrapning. Då vill dom ju inte att det är en ny graviditet utan de vill vara säkra på att det är missfallet som ger utslag så dom kan skrapa direkt vid behov. Annars måste det ju väntas ytterligare någon vecka med ytterligare en koll till innan skrapning kan göras.

Sedan när det är en riktig graviditet så ska jag också ringa för dom ville ha lite koll, vad nu det betyder. Så vi får se. Får jag neg innan den 20:e så kanske vi provar att köra på ändå

• Zora

Alltså, jag måste ha Äl nu. Har neg på graviditetstest och fått pos på äl test. Det konstiga är bara att cb digital Äl test aldrig blir positivt.

Men nu har jag så vansinnigt ont att det måste varit positivt på em den 4/9. Brukar få ont vid Äl, men det här tar banne mig priset!!! Kan inte stå eller sitta :p Bild på testerna nedan. Dagens grav.test nederst.

• Zora
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-06 08:39:47 följande:

Zora: verkar som äl. Kör ni direkt eller väntar ni en månad?

Ja det måste varit Äl. 99% säker.

Vi kör direkt. Känner att det inte finns någon anledning att vänta. Fast jag är nästan rädd för att det ska lyckas, att kanske behöva gå 9-10 v (eller mer) i onödan igen och uppleva samma sak igen. Konstig känsla när det är det här man vill.
  • Zora
    Anonym (41 + gravid) skrev 2017-09-06 09:20:00 följande:
    Är de blåa graviditetstest? Syns ju något på dom.
    Ja de blå är graviditetstest. Det från 1/9 syns definitivt på och det andra syns jäääättesvagt. Jag räknar det som negativt, men kommer att ta ett till om någon dag bara för att verkligen se att det är helt negativt
  • Zora
    Monchichi skrev 2017-09-06 09:25:04 följande:

Här är min mage, 34+3:

Ååååh vilken fin mage!!!!!! Å 17 kg är ju ingenting i viktuppgång :)
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-09-06 09:02:41 följande:
    Åh, lycka till! Inte konstigt att du är orolig för ännu ett missfall, men risken är väldigt liten. Nästa gång är det er tur!
    Ja det är bara att hålla tummarna.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.