Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-09-06 12:48:57 följande:
    Vad skönt! Det kommer gå bra!
    Zora skrev 2017-09-05 17:06:38 följande:

Alltså, jag måste ha Äl nu. Har neg på graviditetstest och fått pos på äl test. Det konstiga är bara att cb digital Äl test aldrig blir positivt.

Men nu har jag så vansinnigt ont att det måste varit positivt på em den 4/9. Brukar få ont vid Äl, men det här tar banne mig priset!!! Kan inte stå eller sitta :p Bild på testerna nedan. Dagens grav.test nederst.

Så länge hcg syns på sticka kan de ge falska positiva äl-test. Vet att vissa säger att man kan få äl ändå, men de läkare jag träffat säger att hcg måste under 5 innan äl kommer igång. Testlagret mäter från 25, så om det syns på test så är det nog lite högt än.

Du har inte haft några blödningar det senaste? Så smärtan inte är pga rester tänker jag...
    Jo jag vet att det kan ge falskt positivt på Äl stickor och för ca 1 v sedan hade jag nästan positivt och det var garanterat falskt. Men nu tror jag faktiskt att det var Äl. Hade både sekret och smärta som varade några timmar (precis som det brukar vara, fast kraftigare). Har inte blödit minsta lilla droppe på ca en vecka. Det lär visa sig om 14 dagar om mensen dyker upp. Då var det garanterat Äl.
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-09-07 08:45:36 följande:

Hur går det för alla som är mellan äl och bim?

Är själv på äl+10 i dag och testade nyss extremt negativt! Så jag förväntar mig mens och nya tag om cirka 2 veckor. Nu har vi precis försökt 1 år!

Oavsett om man mår som vanligt eller inte och symptom kan skifta från graviditet till graviditet har jag nu noterat att om jag inte får finnar runt mun och haka en vecka innan bim så är jag inte gravid! Och min hy är helt perfekt ;) om än lite smårynkig. Så ja, jag kastar in handduken redan nu. Kommer även sluta med progesteronkrämen på söndag, har BIM på tisdag och vill inte förlänga cykeln i onödan. Bläää så låg man blir av detta :(

Minus på Äl +10 behöver inte betyda att det inte blivit något. Håller tummarna.

Jag är typ på Äl +2. Har inga förhoppningar och kommer med största sannolikhet inte att testa tidigt. Kommer mensen så är det så, då vet jag iallafall att kroppen fungerar igen. Kommer ändå bara vara rädd om vi lyckats..

Försökt i 1 år och 3 månader nu och det enda resultatet är två MA på raken (v.9 och v.11)
  • Zora

Nu är iallafall testerna helt blanka! Så OM det skulle blivit något nu så borde jag ju kunna vara säker på att det inte ger utslag på den gamla graviditeten. Äl sattes till mån 4:e av Fertilityfriend, men jag är hyfsat säker på att det var på tisdagen.

• Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-09-09 08:04:47 följande:
    BIM 19/9 (18/9 enl. Fertilityfriend)

Jag har inga förväntningar den här gången. Vi har ju chansen att det blir något, men blir det inget så är det så, även om det är trist. Då fungerar kroppen iallafall.
  • Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-09-09 10:24:23 följande:
    Vi försökte oxå direkt efter vårt MA i somras, men för oss tog det en mens innan plus. Nu är ångesten där att man ska gå igenom samma visa igen med MA. Men försöker att ta det lugnt, vilket är väldigt svårt ...
    Ja, ångesten finns. Känner som du. Jag blev ju gravid direkt, utan mens, efter förra MA:t, som ju tyvärr slutade med det här MA:t..
  • Zora
    Monchichi skrev 2017-09-15 06:24:35 följande:

Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!

Åh vad spännande!
  • Zora

Nä, det blev nog inget den här gången. Är på Äl +10 idag och fick lite (pyttelite) brunrosablandat på pappret när jag torkade mig. Mensen ska inte komma förrän på tisdag, men iom det här så är det nog rätt säkert att den är på G. Brukar aldrig få sånt här innan mens annars, men gissar att det är missfallet som spökar.

Jaja. Jag hade inga förhoppningar att det skulle bli något direkt igen. Men bara mensen kommer och går så borde ju kroppen vara helt ok så nästa försök kan man kanske hoppas lite mer.

• Zora
    Hemflyttad skrev 2017-09-15 08:12:22 följande:
    Tråkigt med mens, även om du var inställd på det. Bra initiativ med gyn!
    Monchichi skrev 2017-09-15 06:24:35 följande:

Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!

Wow, plötsligt händer det! Lycka till nu, om bebisarna är på g!Är också på Äl+10, inga spottings här men jag har tagit lutinus i några dagar. Känner mig inte gravid, har haft samma "symptom" som tidigare månader, stark molvärk igår och bröst som blir alltmer oömma. Testar imorgon med två olika test, tänkte jag.

Hoppas dina spottings inte är början på mens, behöver inte alls vara det. Annars är det säkert bra för din kropp att få vila lite efter missfallet, så får ni satsa på nästa månad.
    Nej, det behöver ju inte vara början till mens, men har aldrig haft spottings de gånger jag varit gravid. Har ju iof aldrig haft spottings innan mens heller, men det känns troligare att det är det med tanke på att hormonerna kanske är lite knäppa efter missfallen.

Ja, det är nog bra att kroppen får vila. Känns ok ändå. Får satsa allt på nästa Äl istället.

Hållet tummarna att du får positivt när du testar! :)
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-09-15 16:28:10 följande:
    Bra jobbat!! :)

Har mensen dragit igång nu?

Själv har jag äl om cirka en vecka så tänkte börja med äl-test fram mot tisdag ( CD 9 ) Det här är också en ganska bra tid cykelmässigt, har jag tänkt på. Mensen är precis slut och det är egentligen för tidigt att ligga rent befruktningsmässigt. Man kan bara vara och chilla i nuet.

Vilka fler än Hemflyttad har Bim snart?
    BIM 19:e, men tror nog dessvärre att det blir mens. Hade som sagt lite rosabrunt imorse så är nog en föraning. Men det känns ändå ok eftersom kroppen kanske behöver lite vila och komma tillbaka igen. Men nästa Äl hoppas jag desto mer!!!!
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-09-15 19:00:35 följande:

Vad tror ni?? Äl+10

Positivt!!!!!!!! :D Grattis!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.