Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-11-24 20:27:47 följande:

Grattis Zora så kul, kommer ihåg att vi hade MA ungefär samtidigt i somras, håller verkligen tummarna för er nu :)

Tack för tummarna! Ja, jag minns det i somras jag också.
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-25 10:28:57 följande:

Tack Rindi! Visst kommer man vara orolig som tusan men jag har bestämt mig för att försöka tänka positivt och vara glad! Annars får jag försöka igen. Äl+9 med Apotekets vanliga test. Har ett kvar som jag tänker kolla med om några dagar för att se om det ökar.

Men jaaaaa!!!! Stort grattis!!! :)
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-25 11:27:44 följande:

Tack!! Fullkomligt livrädd att allt ska avta men man kan ju inte göra ett skit åt det.

Hur mår du?

Samma här, men som sagt går det ju inte att göra något.

Jag mår hyfsat. Lite känningar i brösten. Har liiite känningar i magen, ibland hugger det dock till ordentligt, tex när jag nyser. Läskigt men som jag fattat det är det ligamenten som gör ont. Vanligt och ofarligt.

Har ett diffust illamående som ibland märks mer och ibland mindre. Tänkte försöka låta bli att få panik över att jag inte mår jätteilla. Det är ju så tidigt (v.5) Har det dock inte blivit mer om två veckor så kommer jag nog bli orolig...
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-25 12:09:28 följande:

Jag har mått illa sedan äl+4! Vilket borde vara omöjligt.

Först i går började brösten ömma rejält.

Vi får se hur det går. Börjar med Trombylen i dag iaf. Sen bara hoppas på det bästa!

Att må illa så snabbt efter äl har nog mest med progesteron (tror att det är det) att göra. Jag är ofta illamående mellan äl och BIM, utan att vara gravid. Illamående pga graviditet borde rimligtvis inte kunna kännas förrän det gått ett tag efter att ägget fäst. Men det finns säkert undantag.

Det som jag har nu började nog några dagar innan BIM. Just nu i detta ögonblick mår jag mer illla än jag gjort på hela tiden tror jag. Nu är jag ju bara typ 5 dagar efter BIM, så än finns det gott om tid att bli ordentligt illamående :)
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-25 16:54:28 följande:

Det sjuka är att jag har mått illa runt äl+4-5 vid varje plus. Aldrig annars. Men kanske min kropp producerar extra progesteron just dessa cykler (typ laddar extra vissa månader) eller så är det bara en helt otrolig slump :)

Bara extremt extremt tacksam och glad just nu med all ödmjukhet jag kan ha. Men jag tänker vara glad ända fram till BF eller om det nu skulle bli mf igen.

Låter bra!!! Jag ska också vara glad så länge det varar har jag bestämt :)
  • Zora
    Anonym (stress) skrev 2017-11-25 11:55:25 följande:

Svårt att få på bild. Men någon som ser nåt? Eller bara min egen önskan??

Jodå, något syns :)
  • Zora
    emlavinga skrev 2017-11-25 21:14:57 följande:

Sååå roligt för dig! STORT grattis!

Tack!!!! :)
  • Zora
    Too tiki skrev 2017-11-28 11:30:13 följande:

Hej på er alla!

Har hållit mig undan här ett bra tag för det har hänt en hel del runtomkring mig så jag har inte orkat skriva, men har försökt följa er :)

Jag blev dessutom helt panisk när jag aldrig fick ÄL och heller ingen mens så till slut tog jag progesteron för att kicka igång en blödning så jag kunde börja om från början, om jag nu inte hade kommit in i klimakteriet, som jag trodde. Fick blödning när jag slutade med prog och efter det kollade jag inte ens med ÄL stickor för jag var rädd att bli besviken. Efter 3 v efter min igångsatta blödning fick jag vad jag tror mens. Vet inte vad som hände egentligen men det verkar som om ÄL uteblev helt och hållet denna gång när jag använde Pergo så nu vågar jag inte ta det igen. Antingen det, eller så kan ÄL har blivit knas sen jag fick en annan medicinering för sköldkörteln (åt för mkt medicin så nu har jag sänkt dosen igen).

Nu har jag börjat kolla med stickor och också temp för att se om jag får ngn ÄL. Idag är jag på CD 12 och fick stegring på stickan idag men inte fullt ut. Hoppas nu och håller tummarna för att stickan visar fullt utslag imorgon el. dagen efter för annars kommer jag bli störtnojjig igen :)

Snälla ni, håll nu tummarna för att min ÄL kommer igång igen, är så rädd för att ytterligare en månad ska gå och den uteblir....

För övrigt ska vi åka till Danmark och hoppas på hjälp där i jan. Hade velat åkt dit tidigare men iom att det varit så upp och ner med en massa saker har vi inte känt att vi haft tid att åka under hösten.

Har sett att flera av er har plussat här sen jag var och skrev här sist, stort GRATTIS till er alla, nov verkar vara en turmånad för flera av er :) 

Hej hej! Kul att se dig igen :) Verkar ha hänt en del och jag hoppas verkligen att din äl kommer igång ordentligt! Jag är en av de som plussat (igen) så tack för grattis! :) Bara att hoppas att det går bra den här gången.
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-12-14 15:30:47 följande:

VUL klart och den lille lever!!

Helt otroligt. Såg ett litet hjärta picka.

Allt kan ju hända och mina knappa symptom samt rosa flytningar känns så där, men gravid är jag i dag iaf :)

Men ååååh vad skönt!!! Själv ska jag på vul imorgon. Oerhört nervöst..
  • Zora
    3hjärtan skrev 2017-12-14 18:03:19 följande:

Vul idag. Med tickande hjärta!

Åh vad skönt :)
  • Zora

Dagens VUL gick bra!!!!! Fostret lever och så här långt ser det bra ut! Allt kan ju såklart fortfarande hända så än tänker jag inte pusta ut!

• Zora
    smurfen 11 skrev 2018-01-08 15:07:42 följande:

Hur tänker ni med vaccination för mässliing? Jag har inte haft det, men vaccinerad en gång vid 12 års ålder. Vad jag förstår ska det inte vara tillräckligt. Dessutom upptäcktes det på blodprov att jag inte var immun mot röda hund längre.

Jag bor ju i Göteborg, där största utbrottet är.

Jag kollade över mina vaccinationer nu och jag har bara fått en spruta MPR. Nu är ju jag redan gravid så inte mycket att göra. Om jag var du hade jag tagit en spruta till innan en graviditet.

Nu bor jag visserligen inte i Göteborg, men man vet ju inte hur det ser ut här om 6-7 mån. Jag kommer ta en till spruta när bebisen är ute och hade det här i Göteborg hänt tidigare hade jag kollat tidigare hur mina vaccinationer såg ut och jag hade då vaccinerat mig innan min nuvarande graviditet.

Röda hund är en väldigt dålig sjukdom att få som gravid. Ger ofta fosterskador. På MVC kollar dom om man har antikroppar mot detta när man är gravid. Jag har kollat vid de tidigare graviditeterna att jag har antikroppar, vilket beror på att jag har haft sjukdomen som barn.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2018-01-29 10:49:01 följande:

Hej på er vänner!

Jag har inte varit inne alls sedan jag skrev senast. Det var väl i november tror jag, när jag fick senaste missfallet. Antar att det har hänt en hel del, någon som kan ge mig en uppdatering?

Här har det inte hänt mycket. Blödde väldigt mycket efter sista missfallet och mensen efter det blödde jag i 12 dagar! Sedan fick jag inte ÄL förrän CD35 typ, helt sjukt. Har precis testat negativt. Väntar på mens och ska köra ett par stimulerade cykler igen.

Har försökt att inte tänka på graviditet och bebisar, och har därför inte varit inne här, men nu när jag ska köra stimulerat igen blir det lite svårt att låtsas att man inte vill...!

Hoppas alla har det fint och att många av er har blivit gravida sedan sist!

Kram på er

Hej hej!

Jag är inte inne här så ofta längre, men en uppdate: Jag fick ju två MA, ett i juni och ett i augusti. Men sedan plussade jag igen i slutet av november (var det väl) vet inte om du var kvar då? Iallafall är jag i v.14+0 idag. Gjorde KUB för ett par veckor sedan med bra resultat. Har ändå valt att göra NIPT så väntar nu oroligt på det resultatet. Annars är allt bra.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2018-01-29 17:22:01 följande:

Hej Zora! Vad roligt att det gick bra för dig till slut. Jo, du plussade strax efter mig, men för mig blev det ju ännu ett tidigt missfall. Du hade väl någon kemisk graviditet också i höstas? Om KUB såg bra ut så ska du se att NIPT också gör det.

Känns som att det är många av oss som varit med i tråden länge som är gravida nu och som det går bra för, det känns ju positivt.

Ja precis, en kemisk graviditet hade jag också, efter missfallen.

Ja, det känns kul att det är många som lyckats nu och jag håller verkligen tummarna att det blir din tur snart!!
  • Zora
    3hjärtan skrev 2018-01-30 19:36:13 följande:

Då är vi i samma vecka. Valde också att göra nipt ändå. Fick svaret i fredags.

Ja, jag var väldigt velig om vi skulle göra nipt eller inte, men det blev så för oss också och just nu känner jag mig nöjd med det beslutet. Tog ni reda på kön?
  • Zora
    3hjärtan skrev 2018-01-31 06:49:11 följande:

Tog ej reda på kön. Får se om vi ångrar oss

Vi kommer att ta reda på det. Hon som tog provet sa att om vi inte vill veta nu direkt kan vi när som helst ringa henne och få svaret. Men vi har ändå tänkt kolla vid RUL så kändes lika bra att få veta direkt
  • Zora

Nu har vi fått resultatet från NIPT och allt ser bra ut! Med stor sannolikhet är det ytterligare en flicka! :) Jag är sååå lättad och nu känns det äntligen som jag kanske kan tro att det går vägen!

• Zora
    3hjärtan skrev 2018-02-01 09:02:26 följande:

Grattis till bra svar!!!

Hur måmga barn har du?

Två flickor :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.