Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Nr 3 på G skrev 2017-06-17 10:47:49 följande:

Försökt läsa ikapp lite för att lära känna er alla, skulle vara snällt och kul om ni alla ville köra en kort presentation om vem ni är och var ni befinner er i bebisbakandet  <3

Suck vilken evighet...11 dagar till BIM, verkar som de flesta av oss har BIM runt månadsskiftet

Börjat ta 1/4 magnecyl varje dag nu utfall jag är gravid för att se om det isf kan hjälpa, jag har ganska många mf/ma (6 st) bakom mig men med barn mellan dem. 

Jag är 39, bor med min sambo och våra två barn, 4 och snart 2. Har precis haft ett MA. Var i v.8, men graviditeten hade avstannat i v.5-6. Har slutat blöda och väntar nu på att kroppen ska komma igång igen. Vi hade försökt 1 år innan det tog sig och nu är det bara att börja om igen...
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:33:11 följande:

Kunde inte hålla mig! Och vet ni vad ...

Jag e gravid!!!! Wihooo

Grattis!!
  • Zora
    Lykkeliv skrev 2017-06-20 23:00:07 följande:

Fick ett positivt gravtest i em. Ett sånt testa tidigt test. Är på bim -3

Har inte tagit temp, ägglossningstest, rr el nåt annat mer än folsyra! Är lite i chock idag! Har liksom typ noll symtom. Har haft sug efter apelsinjuice sista tiden men de kan jag få annars med, dock längesen nu.

Grattis!!
  • Zora

Tog ett grav.test (det blå) och ett Äl test idag. Det syns ju fortfarande en svaaag skugga på grav.testet och Äl testet är ju hyfsat starkt (brukar vara ungefär den styrkan för mig när det är 3-5 dagar till helt positivt, fast ibland kan det dröja lite längre också)

Funderar på om Äl test kan reagera på HCG och om det i såfall är troligt att mitt test reagerar på det? Går ju och hoppas på att Äl ska komma igång ordentligt efter MA:t. Är 14 dagar sedan jag började blöda och 10 dagar sedan den stora delen kom ut.

• Zora
    Hemflyttad skrev 2017-06-21 07:58:21 följande:
    Åh, grattis! Härligt att det trillar in plus!
    bluebird6 skrev 2017-06-21 06:44:34 följande:Här är det vul idag kl. 9 (6+4) och jag är ett nervvrak. Våra tidigare ärtor har ju dött runt v 10 så ett bultande hjärta betyder egentligen ingenting för mig idag. 
    nytt vul om 2-3 veckor, då kanske jag kan lugna mig om det fortf utvecklas som det ska.
    Lycka till idag, förstår att du är jättenervös. Hoppas de närmaste veckorna går bra.Tyvärr tror jag att det är graviditeten som ger utslag på ÄL-testet. ÄL-test reagerar på hcg och mina test såg ut ungefär sådär vid mitt senaste missfall. Men jag kan ha fel så klart i det här fallet! Hoppas ÄL snart kommer igång för dig.

Åh typiskt :( Jag som hoppades på att kroppen ville samarbeta...

Hade du också svaga streck på grav.test och starkare på Äl test? Tog det lång tid för dig innan det gick att lita på Äl testerna och att få Äl igen?
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-06-21 08:36:04 följande:
    Men grattis! Vad roligt att det kommer en del plus här nu!! 
    bluebird6 skrev 2017-06-21 06:44:34 följande:Grattis LYKKELIV. 

Det ploppar upp en del plus nu.. vad roligt att se att det går:) 

Här är det vul idag kl. 9 (6+4) och jag är ett nervvrak. Våra tidigare ärtor har ju dött runt v 10 så ett bultande hjärta betyder egentligen ingenting för mig idag. 
    nytt vul om 2-3 veckor, då kanske jag kan lugna mig om det fortf utvecklas som det ska. 

Lycka till..
    Det kommer gå bra! Även på nästa VUL efter detta, nu är det eran tur! HjärtaJa testlagrets ÄL-test brukar ge utslag på hcg tyvärr, hade med starka äl-test under tiden som hcg var kvar. Ville ju försöka få nån kontroll och se om ÄL kom igång. Men den gjorde aldrig det förrän HCG var borta och då kom den först på CD22 vilket aldrig hänt innan...så kroppen var i total obalans för mig. Men bra ha koll på när HCG försvinner, efter det kan du börja ha utkik efter ÄL igen. 

Tack. Ja jag får väl ta ett till gravtest om några dagar. Det har ju sjunkit mycket redan för dagen efter jag började blöda fick jag 3+ på cb digital, sedan fick jag ett svagt streck på testlagret i fredags, 5 dagar sedan, men det var betydligt starkare än det jag fick idag. Kanske om jag väntar 5 dagar till att allt har gått ur kroppen.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-06-21 08:29:40 följande:

I mitt fall försvann nästan allt hcg innan jag började blöda - tog extra progesteron som väl gjorde att blödningen inte kom igång förrän jag slutade med det. Så mina test såg ut som dina någon dag innan jag började blöda. Vet inte riktigt varför jag tog ett ÄL-test också, men jag vet ju att det ger utslag på hcg så jag ville väl dubbelkolla.

Skulle tippa på att allt hcg måste vara ute ur kroppen innan den börjar förbereda ÄL igen.

Ok, jo det låter väl iof logiskt att HCG måste vara borta först. Jag får försöka vara tålmodig..
  • Zora

Det verkar faktiskt som att Äl är på G! Har lite känningar och lite äggvita och testet imorse är starkare än igår. Min gissning är att det blir positivt imorgon. Nu har vi inte så stora möjligheter att det blir nåt ändå för vi är bortresta och har ganska begränsade möjligheter till myspys, men känns skönt att det verkar som att kroppen är på G igen! :)

• Zora
    3hjärtan skrev 2017-06-24 09:05:40 följande:

Hur gamla är ni?

Jag är 39, vi har försökt ett år och har precis gått igenom ett MA
  • Zora
    WendelaW skrev 2017-06-25 15:53:10 följande:

Nu kom mensen. 
    Nya tag i Juli.

Trist :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.