Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Här har vi också glad gubbe på Äl testet idag! :)

• Zora
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

Åh nej! Håller tummarna att det inte är missfall!!!
  • Zora
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!
    Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!
    Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!
    Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Wow!! Vad häftigt! Grattis!!!! :)
  • Zora
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Grattis! :)
  • Zora
    U76 skrev 2016-12-20 16:20:33 följande:

Hoppar in här, jag är 40 år ich vi har bestämt oss för att testa om vi kan bli gravida igen, vi har av olika anledningar inte riktigt prickat in äl, barn livet har kommit emellan . Jag blev gravid i juni som slutade i missfall v 6. Men efter dess ingenting, börjar känna hopplöshet. Använder äl stickor och app, testade positivt på äl för 2 dagar sedan, men enligt appen ska äl vara på torsdag? Börjar kännas hopplöst och app, temp och äl stickor gör mig bara förvirrad.

Vet ni om när äl ger utslag är det då jag har ägglossning under dessa dagar eller 24-48 timmar efteråt.

Just nu känns sexet mest tvingande pust

Äl tester visar positivt 12-48h INNAN Äl inträffar.

Känner igen det där med att sexet känns tvingande... speciellt mannen känner sig pressad och det är inte särskilt bra för barnagörandet...

Annars väntar jag på BIM som är 26/12... brukar aldrig testa innan, utan väntar till mensen kommer, vilket den gjort de senaste 7 månaderna.. men den här gången kommer jag kaaanske testa på julafton, bara för att det är julafton. Missade vi den här gången kommer vi sannolikt inte kunna göra något nytt försök förrän i mars!!!! Både i januari och februari är mannen bortrest när Äl förväntas inträffa. Känns lite jobbigt.
  • Zora
    wa76 skrev 2016-12-29 16:51:05 följande:
    Har tidigare använt mig av Clearblues digitala ÄL test också, men de är ganska dyra. Så nu köpte jag massor av de billiga (testlagrets) stickor. Klart att det är finare och tydligare med Clearsblues dock!
    Ett tips är att använda stickorna tills man får så starka streck att man misstänker LH ökning och då bekräfta med ett CB digital. Går mycket färre dyra test samtidigt som man ändå får tydlig bekräftelse på att Äl är på G
  • Zora

Mens här också... Hade bara 10-11 dagars luthealfas den här gången (testade med Äl test och tempar så vet när Äl var) Brukar alltid ha 13-14... suck.. är säkert nåt som är galet :(

• Zora
    wa76 skrev 2017-01-18 16:30:36 följande:
    Ja, vissa cyklar blir kanske bara så? Hoppas det blir bättre nästa cykel! Jag hade ju också kort lutealfas sist, 11,5-12 dagar kan man säga, mensen kom ju precis efter midnatt, så det räknas kanske inte som 12 hela dagar då.
    Ja jag hoppas att det var något tillfälligt
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.