Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Imorse blev det iallafall pos på Äl-testet!! Det borde ju betyda att kroppen är på G igen efter MA:t :)

• Zora
    Too tiki skrev 2017-06-25 17:26:26 följande:
    Skit också :(
    Monchichi skrev 2017-06-25 16:13:49 följande:

Too tiki: Äsch, men gravidsymptom kan vara lika, än lever hoppet tills motsatsen är bevisad.

Tack, hoppas också :)Så skönt att kroppen kommit igång, håller tummarna för er!!

Tack för tummarna! Jag räknar inte med att det blir något den här gången, är bara glad att kroppen snabbt kom igång igen!
  • Zora
    Nr 3 på G skrev 2017-06-25 17:03:13 följande:

Är det bara jag som inte har koll  på temp, inte kör med äl-test eller använder olika kosttillskott?

Vad bör man äta för att boosta

Jag äter inga kosttillskott (utom Mitt Val Kvinna), men kör Äl-tester och mäter tempen.
  • Zora
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-25 19:24:07 följande:

Jag testade idag, helt blankt. Bim imorgon. Satsar på att juli = lyckomånad då.

Tråkigt :( Hoppas på juli
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-06-26 10:05:50 följande:
    Kanske bra med extra folsyra? Bara en tanke Glad
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-25 19:24:07 följande:

Jag testade idag, helt blankt. Bim imorgon. Satsar på att juli = lyckomånad då.

Usch för mensen, nya tag, hoppas på juli!

Håller tummarna för dig i morgon! Nu när äl var på rätt sida och allt! 

Update från mig, har vart utan Lutinus i snart en vecka och det går tack och lov bra, smörjer lite kvällstid med min ProgesterAll som jag ändå har hemma. Lyssnar på hjärtat på morgonen, det lugnar mig något otroligt. Känner ju av Grynet i vissa positioner på dagen, men kan ännu inte känna med handen på magen och har dessutom moderkakan i framvägg så kommer väl framöver. Så därför är det fortfarande viktigt att höra hjärtat slå på morgonen, men lyssnar bara några sekunder för att inte störa. Om 2 veckor och 3 dagar är det RUL, som jag längtar. 

Den innehåller folsyra så det ska räcka med det. Har ätit mitt val kvinna/gravid vid de andra graviditeterna också och det ska enl. BM jag haft då vara tillräckligt.
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-06-26 15:15:35 följande:
    Ah ok, jag trodde man behövde mer än det som var i den. Jag tar en extra utöver min multivitamin, men även en rad andra tillskott som läkaren vid utredningen sa kunde vara bra för mig att ha extra mängd av som man inte får i sig av en tablett.
    Rekommendationen är 400 mikrogram/dag och det är vad den innehåller. Såg nu att jag äter den som heter gravid och den innehåller 500 mikrogram. Men det skadar säkert inte att ta lite extra :)
  • Zora
    Too tiki skrev 2017-06-26 14:48:42 följande:

En vän till mig ska vara gravid i v 6 + och idag tog hon ett gravtest för att hon haft molvärk de senaste dagarna och det stod bara 2-3 v på det digitala testet. Hon har från början fått 1-2 v, sen 2-3 v och sista 3 + och nu då igen 2-3 v.
    Hon har ingen blödning men har som sagt haft molvärk och hon undrar nu om det kan vara så att hennes blödning inte kommer igång när hon tar Litinus? Något måste ju vara fel, frågan är om hon kan ha väntat tvillingar och att den ena avstannat, någon som vet om det kan bli så, tänkte att hcg borde ju vara högre vid en tvillinggraviditet? För att förtydliga så har min vän haft väldigt oregelbunden mens så hon vet egentligen inte när befruktningen ägde rum. Hon har inbokat besök till mödravården om 1 v men hon kanske bör åka in redan nu och kolla upp?

Nu när jag fick mitt MA fick jag först 1-2, sedan 2-3 och när jag sedan tog ett test i v.7 fick jag fortfarande bara 2-3. Blev lite nervös, eftersom jag inte hade några direkta symptom heller, förutom mensvärk/växtvärk) men googlade en massa och såg att testet ju (såklart) inte är 100% på att ange vecka, blev lite lugnare. Fick sedan efter några dagar brun flytning och samma dag som jag började blöda mer ordentligt så fick jag 3+ och fick liiite hopp, men det konstaterades senare samma dag på sjukhuset att det var ett MA (var i v.8) Misstänker så här i efterhand att det kanske stegrades långsamt pga MA:t (det beräknades ha avstannat i v. 5-6)

Om hon inte vet när Äl var kan det ju vara så att hon är på gränsen mellan 2-3 och 3+ och att det är därför det blir olika? Särskilt om hon testat på olika tider på dagen. Hon kan ju alltid ringa sin BM och rådfråga. Litinus har jag ingen erfarenhet av så vet inte alls hur det ev. påverkar.
  • Zora
    Mawie skrev 2017-06-26 18:54:30 följande:

Ni som tempar!

Har 37.9,brukar ha 37.0 annars, vet att man ska tempa på morgonen.

Eller håller jag bara på att bli sjuk!?

Ska du tempa måste du göra det på morgonen, vid samma tid varje dag, precis när du vaknat och innan du stigit upp för att kunna utläsa något av det. Tar du tempen andra tider på dygnet går det inte att säga något alls, det kan betyda vad som helst och ingenting
  • Zora
    Monchichi skrev 2017-06-26 20:59:22 följande:
    Ja visst är det ganska skönt när man väl berättat och slippa försöka dölja, iaf när det passerat första 12 veckorna och mer därtill. Vad kul att dina barn är så entusiastiska! Förstår med din historia att det är svårt att slappna av. Hur är det med illamåendet nu?
    För egen del är oron över allt för tidig födsel tilltagande. Där jag befinner mig nu skulle ett barn kanske kunna klara sig men säkert med men för livet. Vill bara komma ett par veckor till framåt nu.

Sanna: Vad tråkigt med blankt test! Tumhållning ändå!

babba74: Kan inte blodblandad flytning passera för nidblödning då? Hoppas!

Hemflyttad: Svårt det där när du tagit ÄL-spruta, hur länge den påverkar resultatet. Jag hade nog hellre väntat ett par tre dagar till, även om det är tufft så klart. Hoppas på plus för er!

Too tiki: Jaha, jag trodde du var längre kommen än ÄL+11, då tycker jag du gör rätt i att vänta ett par dagar till med att testa! Om du grejar det.

Angående din vän så hade jag inte litat blint på testerna, utan inväntat ett vul, det känns ju iaf säkert.

HoppasPåEnTill: Tråkig sits att gå om varandra och missa en månads chans... Men som du säger, inte mycket att göra..

Mawie: Kan inget om rosenrot, men 37.9 låter ju å andra sidan som feber?

Zora: Hur mår du nu efter allt du varit med om på sistone?
    Jo jag mår ganska ok. Visst. Det känns fortfarande jobbigt att tänka på januari och inse att vi inte ska få en bebis då.. man hinner ju planera så himla mycket! Vi skulle ha berättat för mina föräldrar nu på midsommar och det kändes lite tungt att inte få göra det.

Jag är däremot tacksam att kroppen verkar ha kommit igång igen. Har högst troligt haft Äl inatt eller nu under dagen. Fick ju pos Äl test igår och har haft tokont mellan ca 4 och 9 imorse. Har fortfarande ont, men inte lika. Ont brukar betyda Äl för mig.

Sen tror jag ju kanske inte att det blir nåt nu iallafall (varför skulle det när det tog ett år förra gången?) på kollen efter MA:t sa dom att jag hade endel tjock slemhinna kvar (tror det var 13-14 mm?) och efter det blödde jag inte särskilt mycket mer så jag vet inte om det kommit ut och om det isåfall kan störa på nåt sätt om det är kvar. Det skulle komma ut av sig själv iallafall sa dom.

Så jag siktar mest på nästa Äl, även om vi gjort vårt bästa den här gången. Sambon har, hör och häpna, "gått med på" mys 3 dagar i rad!!! Tror aldrig det hänt tidigare, han brukar inte fixa det. Idag är han bortrest så vi kan nog inte göra mer än vi gjort den här gången.
  • Zora
    Nr 3 på G skrev 2017-06-26 21:43:16 följande:

Tog ju ett g-test i fredags men det visade ingenting men var ju väldigt  tidigt också  (har  bim på onsdag) men tyvärr tror jag mensen är på väg :( 
    Jobbade första dagen i dag på 8 v sen jag fick mitt MA (har varit sjukskrien för depression och utmattningssyndrom) och det första jag möter är min höggravida kollega 
    Vll ju så gärna ha en busunge till men får kanske inse att åldern tar ut sin rätt (blir 46 i oktober) 
    Har det inte tagit sig till sommarlovet slutar så lägger vi nog ner försöken så känner mig lite stressad

Jobbigt det där med gravida kollegor.. men att det var neg i fredags betyder ju inte att du inte är gravid. Det är ju som sagt lite tidigt att testa. Håller tummarna för dig.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.