• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • Lord Hans
    Loriyana skrev 2016-07-03 09:22:16 följande:
    Den gemensamma nämnaren är att de är alla av manligt kön.
    Skitsnack. Har blivit tafsad på av tjejer många gånger. Skillnaden är att män tar det som en komplimang.
  • Atena

Är förövaren inte svensk medborgare så är väl utvisning det enda rätta alternativet. Hur många andra länder tycker att det är en bra sak att behålla och bekosta uppehället av kriminella ickemedborgare i sina länder? (Troligen inga) Att inte veta duger inte som försvar då det är din skyldighet att kunna och förstå lagen i det land du befinner dig i. Sen om du är medborgare i Afghanistan eller England är helt jävla oväsentligt, inte svensk medborgare så ska du ut ur landet om du inte kan uppföra dig!

Det är ett uppenbart problem med män från kulturer som ligger flera hundra år efter oss i jämställdhetsarbetet. Sverige är långt ifrån perfekt, lite mer kännbara straff för kriminella överlag, alltså mer straff och mindre vård vore kanske på sin plats. Men det är en helt annan fråga. 

Är förövaren svensk medborgare så är det lite svårt att utvisa den, även om jag skulle föredra det alternativet om det fanns. 

• SmalaSara
    Kasperina skrev 2016-07-03 06:13:06 följande:
    Ledsen att spräcka din lilla bubbla, men det är betydligt vanligare att Hans, Sven och Karl är de skyldiga.
    Det beror lite på vilken kategori brott du talar om, samt vad du menar med "vanligast"
  • tobbe01
    hipsterpappan skrev 2016-07-02 17:56:22 följande:

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Du menar 4..........ensamkommande?

• trollefur

Lagligt eller ej, om killen bara kommer fram och börjar tafsa så smäller det direkt och jävligt hårt. Jag har noll tolerans till sån skit. Mer sånt och försvars spray. Min kropp är mitt tempel och om någon anser att det är fritt fram att antasta utan lov så får han också känna på konsekvenserna!

• Gert
    trollefur skrev 2016-07-04 18:44:50 följande:

Lagligt eller ej, om killen bara kommer fram och börjar tafsa så smäller det direkt och jävligt hårt. Jag har noll tolerans till sån skit. Mer sånt och försvars spray. Min kropp är mitt tempel och om någon anser att det är fritt fram att antasta utan lov så får han också känna på konsekvenserna!

Lycka till när 7-8 personer omringar dig. Det är vad som har hänt på festivalerna och det är en "lek" som kallas taharrush. Googla så får du se.
    Give ´em Hell!
  • Moderno

Det var lite svårt att välja alternativ att rösta på. Det lutar åt: svt.se/nyheter/lokalt/varmland/manga-fall-av-sexuella-ofredanden-pa-putte-i-parken

I övrigt verkar det som att få har kommit med konkreta förslag hur tafsandet ska förmås upphöra. Även om man är helt säker på att grupperna av unga män som ofredar och våldför sig på barn och unga kvinnor är "svenskar" (vad detta nu innebär) eller framhåller att tafsandet och våldförandet förekommer överallt, är väl frågan vad vad som i så fall kan göras för att förhindra detta.

Jag tror tyvärr att det är flickorna/de unga kvinnorna som måste skydda sig (även om jag tycker att det är helt förjävligt att det ska vara så). T.ex. bör de inte uppehålla sig i publiken vid stora konserter. Jag upprepar och understryker att jag inte tycker det är bra, men det finns få reella förslag som kan innebära slut på tafsandet vad jag har sett.

• Gert

Nu har PK-maffian fått den lokala polisen att backa från sitt påstående om att det var ensamkommande ungdomar som tafsade.

I Finland är nu festivaler som i Sverige och där har det inte inträffat några sexuella 
    övergrepp alls. Det kan ju PK-maffian ta och begrunda varför det är så.

Give ´em Hell!
  • Sfinx2
    Kasperina skrev 2016-07-03 06:13:06 följande:

Ledsen att spräcka din lilla bubbla, men det är betydligt vanligare att Hans, Sven och Karl är de skyldiga.

Nej, enligt det som står i tidningarna så är det pojkar/män från hvb-hem. Helt otroligt att du sitter här och försvarar och skyller över det på svenskar.
  • JakobK
    Lord Hans skrev 2016-07-04 07:56:30 följande:
    Skitsnack. Har blivit tafsad på av tjejer många gånger. Skillnaden är att män tar det som en komplimang.
    Sant! Jag har också blivit tafsad av tjejer flera gånger men har alltid tagit det som en komplimang. 
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?