Inlägg från: Atena |Visa alla inlägg
  • Atena

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

Är förövaren inte svensk medborgare så är väl utvisning det enda rätta alternativet. Hur många andra länder tycker att det är en bra sak att behålla och bekosta uppehället av kriminella ickemedborgare i sina länder? (Troligen inga) Att inte veta duger inte som försvar då det är din skyldighet att kunna och förstå lagen i det land du befinner dig i. Sen om du är medborgare i Afghanistan eller England är helt jävla oväsentligt, inte svensk medborgare så ska du ut ur landet om du inte kan uppföra dig!

Det är ett uppenbart problem med män från kulturer som ligger flera hundra år efter oss i jämställdhetsarbetet. Sverige är långt ifrån perfekt, lite mer kännbara straff för kriminella överlag, alltså mer straff och mindre vård vore kanske på sin plats. Men det är en helt annan fråga. 

Är förövaren svensk medborgare så är det lite svårt att utvisa den, även om jag skulle föredra det alternativet om det fanns. 

• Atena
    KillBill skrev 2016-07-07 12:59:07 följande:
    Det är en myt att Sverige har lindriga straff för sexualbrott och du kan även dömas till fängelse för sexuellt ofredande i Sverige.

Den Sverigedemokrat som står åtalad för barnsexbrott på nätet riskerar exempelvis 6 års fängelse: www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/sd-politiker-misst%C3%A4nks-f%C3%B6r-sexbrott-mot-barn-1.3460354
    Driver du med mig eller?  Jag tycker i alla fall att det är jävligt lindrigt att komma undan med  års fängelse för grova våldtäkter på sin egen dotter, samt flertalet andra sexbrott mot barn, inkl barnporrbrott. Med tanke på att den dömda sitter endast 2/3 av den tid dom döms till så är det nog fan lindrigt så det förslår!
  • Atena
    KillBill skrev 2016-07-08 20:47:52 följande:
    Nu tror jag att du pratar om någon annan SD politiker. Den jag pratar om är misstänkt för sexuell posering.
    Ja jag pratar om någon annan, men det var du som skrev att det var en myt att straffen för sexualbrott är lindriga. Jag anser att straffen är ett skämt! 
    KillBill skrev 2016-07-08 20:49:36 följande:
    Våldtäkt mot barn kan ge 10 års fängelse.

Kan ge ja, det är verkligen inte samma sak som att det händer. Straffskalan är 6-10 års fängelse för Grov våldtäkt mot barn.  För våldtäkt är straffet 2-6 år. Det är fruktansvärt mesiga straffskalor. Dessutom så har vi den underbara straffrabatten som gör att du bara döms för det grövsta brotten du begått. Så mao kan du våldta någon flera hundra gånger under ett par år och ändå bara dömas för våldtäkt eller möjligen grov våldtäkt till inte ens maxstraff. 

Det är ett hån och ett slag i ansiktet på alla brottsoffer! 
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?