• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-16 22:31:52 följande:
    Hahaha ja vad säger man... Har man inget annat att klaga på så kan man ju alltid klaga på språket, eller hur ;)

Som jag har förklarat innan, jag använder DE för att det är FLERA än en som taffsat och/eller våldtagit.
    Svårt att förstå eller svårt att ta in sanningen? Take a pick.
    Haha, jag förstår.

Så när jag nämner den våldtäktsdömde sverigedemokraten tycker du att jag ska kommentera med "Sånna är de, förstår inte att folk kan rösta på dem"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-07-17 09:27:14 följande:
    Haha, jag förstår.

Så när jag nämner den våldtäktsdömde sverigedemokraten tycker du att jag ska kommentera med "Sånna är de, förstår inte att folk kan rösta på dem"
    Klockrent!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:13:21 följande:
    Är du osmart på riktigt?
    Du får säga precis vad du vill om vem du vill, för min del. För att ett pucko inom SD våldtagit någon och blivit dömd för det så står helt plötsligt hela partiet för våldtäkt, är det vad du tror?

Att gå in och försöka påstå att jag använder fel ord för att du inte kan ge dig på det jag skriver om, säger mig att du vill komma bort ifrån det som är viktigt här, dvs hur får vi bukt med taffsandet/våldtäkter på festivaler? Som till största del ensamkommande pojkar/män är skyldiga till. Jag gissar att det är det som tar hårdast, att dessa oskyldiga stackars ungdomar kan begå sånna bestialiska brott?
    Hm, jag är inte sverigedemokrat. Det är partiet för personer som inte riktigt har hjärncellerna i toppskick.

Antingen använder du "de" och syftar på de som tafsar. Och då drar du alltså slutsatsen att de som tafsar tafsar. En inte så särskilt imponerande slutsatsSkrattande

Eller också syftar du på ensamkommande. I så fall ett lika okunnigt som rasistiskt uttalande. Alla ensamkommande tafsar inte på kvinnor på festivaler. Även om man skulle kunna tro det om man lyssnar på Åkessons toksekt - men den sekten utgör ju en samlingsplats för de allra klenaste förstånden.
  • Sfinx2
    FDFMGA skrev 2016-07-17 12:22:58 följande:

Hm, jag är inte sverigedemokrat. Det är partiet för personer som inte riktigt har hjärncellerna i toppskick.

Eller också syftar du på ensamkommande. I så fall ett lika okunnigt som rasistiskt uttalande. Alla ensamkommande tafsar inte på kvinnor på festivaler. Även om man skulle kunna tro det om man lyssnar på Åkessons toksekt - men den sekten utgör ju en samlingsplats för de allra klenaste förstånden.

Jag förstår att det börjar bli jobbigt när det visar sig att inte alla som kommer hit är så oskyldiga trots allt, då känns det extra skönt att slänga fram rasist-kortet kan jag tro - så du iallafall har något att komma med, menar jag. Nej, det är inte ett okunnigt uttalande och inte ens ett rasistiskt uttalande utan det kallas på ren svenska för fakta.

Sen gäller det att du LÄSER vad någon skriver om du ska citera: Jag skrev att det till största del är ensamkommande pojkar/män som står för de våldtäkter/tafsanden som förekommit på dessa festivaler. Betyder det att ALLA ensamkommande som kommer hit begår dessa brott? Nej! Det har heller aldrig påståtts av mig.

Sen får du gärna utveckla vad 17 det är du skrivit nedan:

**Antingen använder du "de" och syftar på de som tafsar. Och då drar du alltså slutsatsen att de som tafsar tafsar. En inte så särskilt imponerande slutsats **
  • KillBill
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:58:35 följande:
    Jag förstår att det börjar bli jobbigt när det visar sig att inte alla som kommer hit är så oskyldiga trots allt, då känns det extra skönt att slänga fram rasist-kortet kan jag tro - så du iallafall har något att komma med, menar jag. Nej, det är inte ett okunnigt uttalande och inte ens ett rasistiskt uttalande utan det kallas på ren svenska för fakta.

Sen gäller det att du LÄSER vad någon skriver om du ska citera: Jag skrev att det till största del är ensamkommande pojkar/män som står för de våldtäkter/tafsanden som förekommit på dessa festivaler. Betyder det att ALLA ensamkommande som kommer hit begår dessa brott? Nej! Det har heller aldrig påståtts av mig.

Sen får du gärna utveckla vad 17 det är du skrivit nedan:

**Antingen använder du "de" och syftar på de som tafsar. Och då drar du alltså slutsatsen att de som tafsar tafsar. En inte så särskilt imponerande slutsats **
    Vad menar du med påståendet att inte alla som kommer hit är så oskyldiga trots allt?

Om du syftar på flyktingar så finns det väl ingen som tror att det i gruppen flyktingar inte skulle finnas olika typer av problem (exempelvis sociala, psykiska eller kriminella)? Varför skulle någon tro att den gruppen skulle vara förskonad från den typen av problem? Kan du peka på någon som tror detta eller som har påstått detta eller handlar allt om ett påhitt från din sida?
  • FDFMGA
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:13:21 följande:
    Är du osmart på riktigt?
    Du får säga precis vad du vill om vem du vill, för min del. För att ett pucko inom SD våldtagit någon och blivit dömd för det så står helt plötsligt hela partiet för våldtäkt, är det vad du tror?

Att gå in och försöka påstå att jag använder fel ord för att du inte kan ge dig på det jag skriver om, säger mig att du vill komma bort ifrån det som är viktigt här, dvs hur får vi bukt med taffsandet/våldtäkter på festivaler? Som till största del ensamkommande pojkar/män är skyldiga till. Jag gissar att det är det som tar hårdast, att dessa oskyldiga stackars ungdomar kan begå sånna bestialiska brott?
    Nej, du skrev "de" - och antingen syftar du på att de som tafsar tafsar eller också syftar du på ensamkommande generellt.I det första fallet blir effekten komisk i och med att du förklarar att det inte är tydligt för alla att de som tafsar tafsarSkrattande

Jobbigt. Nej, jag tycker inte att det är jobbigt att försöka lära ut svenska. Språket är ju nyckeln till att vi ska förstå vår omvärld.
    Wikings skrev 2016-07-15 10:35:52 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article23156057.ab 

Ja du, gissa själva vad vissa anser om kvinnors rätt att säga nej. 

De har ingen respekt för tjejer/kvinnor - det är tydligt för mig och många andra men tyvärr inte för alla.
  • FDFMGA
    PixieP skrev 2016-07-18 16:05:52 följande:
    Hahaha det är ganska remarkabelt när en icke-händelse blir nyheter smile2.gif

MEN BARA LUGN, Trästockfestivalen ska bussa in två fulla turistbussar med ensamkommande flyktingbaaarn från hvb-hem (kanske 25+ med PTSD?)

trastockfestivalen.se/gratis-festivalbussar/

Förhoppningsvis inser de att de är på allas radar nu! Men man kan ändå skratta åt idioterna som bussar in dom.
    Förmodligen så anser de att det är ett lyckat sätt att få ensamkommande att möta den svenska kulturen.

Idioter är de knappast. Själv anser jag att är ett vettigare initiativ än toksektens pladder om folkmusik i förorten.
  • Gert
    PixieP skrev 2016-07-18 16:05:52 följande:
    Hahaha det är ganska remarkabelt när en icke-händelse blir nyheter

MEN BARA LUGN, Trästockfestivalen ska bussa in två fulla turistbussar med ensamkommande flyktingbaaarn från hvb-hem (kanske 25+ med PTSD?)

trastockfestivalen.se/gratis-festivalbussar/

Förhoppningsvis inser de att de är på allas radar nu! Men man kan ändå skratta åt idioterna som bussar in dom.
    Inom en snar framtid kommer väl en natt utan stenkastning och bilbränder bli en nyhet. Det är sjukt hur samhället har förändrats till det sämre och när man påtalar orsakerna kommer skrikvänstern och brölar. 
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?