• Gert

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

Först och främst sparka rikspolischefen Dan Eliasson som ger armband till besökare och tycker mer synd om taffsarna och våldtäktsmännen än om deras offer.

Sätt in en rikspolischef, och statsminister, som vet hur man får slut på allt. 

Give ´em Hell!
  • Gert
    Grande Rock skrev 2016-07-03 08:29:39 följande:
    Har du gjort något bättre eller ska du också få sparken?
    Om jag hade varit rikspolischef, eller statsminister, så hade jag tagit i med hårdhandskarna. Inte som nu bjuda brottslingar på kaffe och bulle och ge dem en klapp på axeln.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Loriyana skrev 2016-07-03 09:22:16 följande:
    Jag skulle säga att det är både ock. När jag var yngre och gick i skolan var det Rickard, Johan och Henrik som drog ner byxorna på flickorna i klassen samt tog dem mellan benen och på brösten. Nu när vi har fler invandrare antar jag att de får sällskap av Ali, Mohammed och Hassan.

Den gemensamma nämnaren är att de är alla av manligt kön.
    Det är ingen som har förnekat att svenska män tafsar och våldtar. Men när man påtalar det motsatta blir man anklagad för att vara rasist och främlingsfientlig.

Inte alla är av manligt kön. Även kvinnor våldtar. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    AnnaSturesson skrev 2016-07-03 09:57:46 följande:
    Detta organiserade tafsande är något som endast ensamkommande från muslimska länder håller på med. Ska man få slut på problemen måste man vara ärlig med vilka som håller på med dessa övergrepp och ha hårda straff.

Dessa unga men har en extremt dålig kvinnosyn där tjejer som går ut själva är horor.
    Får se hur länge det dröjer innan feministmaffian påstår att taharrush är en svensk företeelse.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    happysunday skrev 2016-07-03 12:04:07 följande:
    Det spelar ingen roll varifrån det har sitt ursprung. För dig är det bara en anledning till att späda på din främlingsfientlighet.

Varför är ursprunget det viktiga och inte brottet?

Svenska män har våldtagit och tafsat på kvinnor i alla tider. Var var ni någonstans då? Ni män som är så arga över tafsandet?

På min skola hade killarna som en "rolig lek" att gå ihop i grupp och välja ut en tjej som de tafsade på, på rasterna. I stort sett alla tjejerna blev utsatta. Lärarna tyckte inte att det var så farligt, det var bara ett uttryck för att killarna gillade tjejerna.

Det ligger mycket i uttrycket: Inte alla män, men alla kvinnor.
    Där kom allt på en gång; främlingsfientlighet, svenskar killar går ihop i grupp och tafsar på alla tjejer. Skygglappar går åt som smör i solsken i dagens Sverige.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    happysunday skrev 2016-07-03 12:28:04 följande:
    Varför är ursprunget viktigare än brottet?
    Var har jag skrivit det? Det är den vanliga fördomen om svenska "rasister" .

Brotten är givetvis det värsta, men varför är det rasistiskt att redovisa ursprunget? 
    Give ´em Hell!
  • Gert

Barbro Sörman, distriktsordförande för Vänsterpartiet i Stockholm, visar på ett ganska vanligt tänk hos vänstermänniskor.

"Det är värre när svenska män våldtar än när invandrare gör det", skriver hon på Twitter angående helgens sexuella övergrepp på festivaler runt om i landet.

Give ´em Hell!
  • Gert
    happysunday skrev 2016-07-03 12:43:38 följande:
    Var har jag påstått att det är rasistiskt?
    Du skrev: "För dig är det bara en anledning till att späda på din främlingsfientlighet."

Det tolkar jag som att du tycker att jag är främlingsfientlig, vilket är synonymt med rasist.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    hipsterpappan skrev 2016-07-03 12:47:35 följande:

Haha vilken hycklerska. Svenska män som våldtar gör ett aktivt val. Menar hon att andra män inte väljer själva?

Det låter på henne som att bara svenska män gör aktiva val när de ska våldta. Väldigt märkligt påstående, men hon är ju en vänsterpartist så förvånande är det inte.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Loriyana skrev 2016-07-03 13:37:35 följande:
    97% av sexövergrepp sker av män. Så jag tycker faktiskt att man kan påstå att våldtäkt är till störst del ett manligt fenomen.
    Det kan man påstå. Men kvinnor våldtar också.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    trollefur skrev 2016-07-04 18:44:50 följande:

Lagligt eller ej, om killen bara kommer fram och börjar tafsa så smäller det direkt och jävligt hårt. Jag har noll tolerans till sån skit. Mer sånt och försvars spray. Min kropp är mitt tempel och om någon anser att det är fritt fram att antasta utan lov så får han också känna på konsekvenserna!

Lycka till när 7-8 personer omringar dig. Det är vad som har hänt på festivalerna och det är en "lek" som kallas taharrush. Googla så får du se.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Nu har PK-maffian fått den lokala polisen att backa från sitt påstående om att det var ensamkommande ungdomar som tafsade.

I Finland är nu festivaler som i Sverige och där har det inte inträffat några sexuella 
    övergrepp alls. Det kan ju PK-maffian ta och begrunda varför det är så.

Give ´em Hell!
  • Gert
    PixieP skrev 2016-07-18 16:05:52 följande:
    Hahaha det är ganska remarkabelt när en icke-händelse blir nyheter

MEN BARA LUGN, Trästockfestivalen ska bussa in två fulla turistbussar med ensamkommande flyktingbaaarn från hvb-hem (kanske 25+ med PTSD?)

trastockfestivalen.se/gratis-festivalbussar/

Förhoppningsvis inser de att de är på allas radar nu! Men man kan ändå skratta åt idioterna som bussar in dom.
    Inom en snar framtid kommer väl en natt utan stenkastning och bilbränder bli en nyhet. Det är sjukt hur samhället har förändrats till det sämre och när man påtalar orsakerna kommer skrikvänstern och brölar. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-07-18 16:14:53 följande:
    Förmodligen så anser de att det är ett lyckat sätt att få ensamkommande att möta den svenska kulturen.

Idioter är de knappast. Själv anser jag att är ett vettigare initiativ än toksektens pladder om folkmusik i förorten.
    Ja, det har ju blivit väldigt lyckat under sommarens festivaler.

Vad har du emot folkmusik? Det spelas redan folkmusik i förorterna, men då menar jag inte svensk folkmusik.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-07-18 16:16:20 följande:
    Enligt arrangören tack vare att det är en nykter och kristen festival.
    Precis. Nykter och kristen. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    PixieP skrev 2016-07-18 17:24:55 följande:

Japp, jag är faktiskt orolig över att Sverige kommer bli som vilda västern igen, där män bär vapen och kvinnor bär täckande kläder och ett naket smalben anses omoraliskt... och jag menar inte om femtio år. Det kommer ske mycket snabbare än så.
    Det sker redan i en del förorter. Män bär vapen, kvinnor bär heltäckande kläder och tjejer som bär utmanande kläder blir kallade för horor av shariapolisen. Välkommen till det feministiska Sverige 2016!
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?