Inlägg från: Sfinx2 |Visa alla inlägg
  • Sfinx2

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

Kasperina skrev 2016-07-03 06:13:06 följande:

Ledsen att spräcka din lilla bubbla, men det är betydligt vanligare att Hans, Sven och Karl är de skyldiga.

Nej, enligt det som står i tidningarna så är det pojkar/män från hvb-hem. Helt otroligt att du sitter här och försvarar och skyller över det på svenskar.
  • Sfinx2

Ja det avskyvärt det som sker om och om igen. Ska det sluta med att unga tjejer inte ska kunna gå på festivaler och liknande i framtiden? Vilken mardröm att bli våldtagen, har inte killarna som gör detta något samvete eller empati ??

• Sfinx2
    FDFMGA skrev 2016-07-15 13:37:09 följande:

Kan han månne ha inspirerats av Åkesson och hans gäng.

Tyvärr är det ju alltför många som inte tillräckligt tar avstånd från SD-sektens kvinnosyn där sektledare har beväpnat sig med aluminiumrör, kallat kvinnor för horor och angripit kvinnor fysiskt.

Det är självklart inget som helst försvar av en enskild persons avskyvärda handling - men samtidigt är det viktigt att vi sverigevänner också tydligt tar avstånd från svenskfött kvinnohatande slödder.

Det är av stor vikt att de som kommer till Sverige inte får uppfattningen att sverigedemokraters kvinnosyn har något med sunda svenska värderingar att göra.

Du skriver förresten de om en enskild person. Jag tycker ändå att man ska skilja mellan en person som skär en kvinna i ansiktet med en kniv när hon inte gör som han säger och SD-ledarnas verbala förolämpningar - alltså att han är ett lämpligare uttryck i sammanhanget.

Varför citerar du mig? Jag har inte lagt in länken. Sen vet jag ärligt talat inte vad du svamlar om, om du riktar det till mig eller den som länkat?
  • Sfinx2
    FDFMGA skrev 2016-07-15 20:59:30 följande:

Du skriver "de" och kommenterar länken.

De är plural, länken handlar om en enskild brottsling.

Han är rätt pronomen.

Sfinx2
    Visa endast
    De har ingen respekt för tjejer/kvinnor - det är tydligt för mig och många andra men tyvärr inte för alla.
    Nej, jag menar DE. Varken personen som det står om i länken eller någon av DE andra som taffsat eller våldtagit på festivaler ( som tråden handlar om ) har någon respekt för tjejer/kvinnor.
  • Sfinx2
    FDFMGA skrev 2016-07-16 10:07:37 följande:

Det är säkert tydligt för alla att de som tafsar på kvinnor inte respekterar kvinnor.

Det gäller oavsett om det handlar om en sverigedemokrat som tafsar eller en ensamkommande.

Problemet ärt att din språkbehandling lämnar mycket i övrigt att önska.

Om jag kommenterar en våldtäkt där en sverigedemokrat är gärningsman skulle jag skriva han inte "de". 

Hahaha ja vad säger man... Har man inget annat att klaga på så kan man ju alltid klaga på språket, eller hur ;)

Som jag har förklarat innan, jag använder DE för att det är FLERA än en som taffsat och/eller våldtagit.

Svårt att förstå eller svårt att ta in sanningen? Take a pick.
  • Sfinx2
    FDFMGA skrev 2016-07-17 12:22:58 följande:

Hm, jag är inte sverigedemokrat. Det är partiet för personer som inte riktigt har hjärncellerna i toppskick.

Eller också syftar du på ensamkommande. I så fall ett lika okunnigt som rasistiskt uttalande. Alla ensamkommande tafsar inte på kvinnor på festivaler. Även om man skulle kunna tro det om man lyssnar på Åkessons toksekt - men den sekten utgör ju en samlingsplats för de allra klenaste förstånden.

Jag förstår att det börjar bli jobbigt när det visar sig att inte alla som kommer hit är så oskyldiga trots allt, då känns det extra skönt att slänga fram rasist-kortet kan jag tro - så du iallafall har något att komma med, menar jag. Nej, det är inte ett okunnigt uttalande och inte ens ett rasistiskt uttalande utan det kallas på ren svenska för fakta.

Sen gäller det att du LÄSER vad någon skriver om du ska citera: Jag skrev att det till största del är ensamkommande pojkar/män som står för de våldtäkter/tafsanden som förekommit på dessa festivaler. Betyder det att ALLA ensamkommande som kommer hit begår dessa brott? Nej! Det har heller aldrig påståtts av mig.

Sen får du gärna utveckla vad 17 det är du skrivit nedan:

**Antingen använder du "de" och syftar på de som tafsar. Och då drar du alltså slutsatsen att de som tafsar tafsar. En inte så särskilt imponerande slutsats **
  • Sfinx2
    lollys skrev 2016-07-23 12:42:58 följande:

Så fyra! gruppvåldtäkter i samma område under kort tid, säger inte mycket?

Detta kan ni vänstertomtar försöka förklara bort hur mycket ni vill. Det Är inga svenska ungdomar som är bakom det här. 

Det är riktigt läskigt hur de försöker förklara bort det senaste årets händelser med att nej, våldtäkter har inte ökat utan det är bara fler som anmäler nu än förr. Riktigt vidrigt för de tjejer som blir utsatta att få läsa sådan skit - rent ut sagt.
  • Sfinx2
    FDFMGA skrev 2016-07-27 19:41:02 följande:

Klanen, syftar på SD, ett sektliknande parti med en lika kollektivistisk som sverigefientlig agenda.

Jovisst förstod jag att det var ironi. Jag valde bara att ta dig på orden eftersom det accentuerar tarvligheten i ditt påstående: "Sen har vi fyra underbara gruppvaldtäkter i Kalmar också. Ack Sverige du sköna..."

Som ironi betraktat så syftar självklart "underbara gruppvåldtäkter" på det som Åkessons klan ser som vurmandet för invandring och i och med klantänkandet är det inte enskilda individer som får asyl i Sverige utan kollektiva egenskaper. På så sätt passar underbara gruppvåldtäkter in eftersom klanens osvenska synsätt innebär att de som är positiva till att ge flyktingar asyl också är positiva till de egenskaper klanen har definierat att kollektivet flyktingar har.

Vidare har du redan bestämt att de som utförde våldtäkterna i Kalmar är flyktingar vilket är ytterligare ett exempel på hur främmande den speciella SD-klan-kulturen är ur perspektivet svenska värderingar. Här är det grundläggande att ingen döms innan hen bevisats vara skyldig.

Alltså när du skrev "underbara gruppvåldtäkter" så var det bara ett exempel på tarvligheten hos en klananhängare.

Din variant av ironi är snarare regel är undantag bland SD-aktivister, så nog förstod jag den - eller som min gamla mormor brukade säga: Jag känner mina löss på gången

Du anser att de som röstar på SD hatar invandrare, fine det får du tycka om du vill även om jag tycker annorlunda men jag har nog aldrig sett ett sånt stort hat hos någon annan än hos just dig (gällande SD i detta fall). Enligt dig så är SD en klan, även en sekt, de frossar i våldtäkter, de som röstar på SD har en lägre intelligens-nivå än andra osv. Du säger att man ska se till den asylsökande individen och inte klumpa ihop dom, hur ser du då själv på att du gång på gång klumpar ihop de som röstar på SD?
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?