• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • Speakers Corner
    suckochstonvadniarkorkade skrev 2016-07-03 06:37:37 följande:
    Nej, det är inte vanligare. När polisen förde statistik över tafsarna i Tyskland så var 149 av 153 födda utomlands. Resterande 4 av 153 kan ha varit vanliga tyskar, men det är väl mer troligt att det är afrikaner eller MENA födda i Tyskland.

I Sverige har polisen samma bild, men för så klart inte statistik för man vill ju inte peka ut oskyldiga stackars små *snyft, snyft* "flyktingar". Jag citerar:

?I de fall där brotten utförts av gärningsmän i en större grupp på offentlig plats och i simhallar har gärningsmännen främst varit ungdomar som söker eller nyligen fått asyl i Sverige.?

Kortfattat: sluta bete dig som ett äckel kära du (ja man är ett jävla äckel när man ljuger och anklagar svenska män för skit som andra män begår, det ska man ha klart för sig, du är i praktiken inte bättre än en pedofil och våldtäktskvinna).

http://www.svd.se/tjafsainte
    Lägg ner.
    Bemöt sakargumenten om du inte håller med, men låt bli personangreppen och den aggressiva tonen.
    Det är exakt den här sortens bristande respekt för sina medmänniskor som ligger till grund även för trakasserier och våldtäkter mot andra människor.
    Bli inte en del av det du vill undvika. 
    För övrigt har jag anmält ditt inlägg. 
  • hipsterpappan
    Kasperina skrev 2016-07-03 06:13:06 följande:
    Ledsen att spräcka din lilla bubbla, men det är betydligt vanligare att Hans, Sven och Karl är de skyldiga.
    Det är väl du som lever i en bubbla. Eller tror du att polisen ljuger och att SVT har blivit rasistiska?

• Gert

Först och främst sparka rikspolischefen Dan Eliasson som ger armband till besökare och tycker mer synd om taffsarna och våldtäktsmännen än om deras offer.

Sätt in en rikspolischef, och statsminister, som vet hur man får slut på allt. 

Give ´em Hell!
  • Grande Rock
    Gert skrev 2016-07-03 08:13:28 följande:

Först och främst sparka rikspolischefen Dan Eliasson som ger armband till besökare och tycker mer synd om taffsarna och våldtäktsmännen än om deras offer.

Sätt in en rikspolischef, och statsminister, som vet hur man får slut på allt. 

Har du gjort något bättre eller ska du också få sparken?
    Born to lose, live to win!
  • happysunday

Undrar hur många av er främlingsfientliga, vita, svenska män som anklagar invandrarna att stå för alla sexuella trakasserier och våldtäkter, kämpar själva för kvinnors rättigheter och samma värde?

Bara en lite misstanke... Att ni tidigare inte har brytt er ett skit om kvinnors utsatthet för våld och sexuella övergrepp som män utför, men så fort det är en man av utländsk härkomst som är förövaren då ska ni genast hoppa in i diskussionen.

Hur många av er använder samma ton mot feminister som ni använder när ni diskuterar väldtäktsmän?

På vilket sätt uppfostrar ni era söner att vara jämställda tjejer. 
    Hur ofta använder ni kvinnonedsättande uttryck?
    Hur ofta anser ni att "pojkar är pojkar" när de tex smyger på tjejerna i omklädningsrummet? Hur ofta slätar ni ursäktande över pojkars beteende när de går över gränsen?
    Hur ofta använder ni "kärring/tjej-uttryck"? Spela som en kärring, köra som en kärring, kasta som en tjej, hon är bra för att vara tjej? Osv osv osv?
    Hur många av er har suttit på en fest och sagt till killkompisen: "du har redan halva inne!" när han flirtar med en tjej..

Jag, många av mina vänner, mina systrar, mer än hälften av mina arbetskamrater, kan alla vittna om övergrepp, våld, våldtäkter, sexuella övergrepp som vi varit med om i livet. ALLA dessa övergrepp begicks av MÄN, i stort sett alla övergreppen begicks av vita svenska män.

Var var ni någonstans och höll oss om ryggen när era manliga vänner och bekanta tafsade på oss under krogrundan, på festen, i skolan, när sa ni emot när er svenska kompis kröp in i festivaltältet och våldtog min vän när hon sov efter alldeles för mkt alkohol?  
    Startade ni diskussionstrådar på nätet för att smutskasta era vita svenska killkompisar eller lade ni tillsammans skuld på tjejen och försvarade era vänner?

Är det skillnad på att bli våldtagen av en svensk man och en afghansk? 

• Gert
    Grande Rock skrev 2016-07-03 08:29:39 följande:
    Har du gjort något bättre eller ska du också få sparken?
    Om jag hade varit rikspolischef, eller statsminister, så hade jag tagit i med hårdhandskarna. Inte som nu bjuda brottslingar på kaffe och bulle och ge dem en klapp på axeln.
    Give ´em Hell!
  • Loriyana
    suckochstonvadniarkorkade skrev 2016-07-03 05:47:17 följande:

Det är inte Hans, Sven och Karl som begår dessa våldtäkter. Det är Ali, Mohammed och Hassan.

Jag skulle säga att det är både ock. När jag var yngre och gick i skolan var det Rickard, Johan och Henrik som drog ner byxorna på flickorna i klassen samt tog dem mellan benen och på brösten. Nu när vi har fler invandrare antar jag att de får sällskap av Ali, Mohammed och Hassan.

Den gemensamma nämnaren är att de är alla av manligt kön.
  • Gert
    Loriyana skrev 2016-07-03 09:22:16 följande:
    Jag skulle säga att det är både ock. När jag var yngre och gick i skolan var det Rickard, Johan och Henrik som drog ner byxorna på flickorna i klassen samt tog dem mellan benen och på brösten. Nu när vi har fler invandrare antar jag att de får sällskap av Ali, Mohammed och Hassan.

Den gemensamma nämnaren är att de är alla av manligt kön.
    Det är ingen som har förnekat att svenska män tafsar och våldtar. Men när man påtalar det motsatta blir man anklagad för att vara rasist och främlingsfientlig.

Inte alla är av manligt kön. Även kvinnor våldtar. 
    Give ´em Hell!
  • AnnaSturesson
    happysunday skrev 2016-07-03 09:01:33 följande:

Undrar hur många av er främlingsfientliga, vita, svenska män som anklagar invandrarna att stå för alla sexuella trakasserier och våldtäkter, kämpar själva för kvinnors rättigheter och samma värde?

Bara en lite misstanke... Att ni tidigare inte har brytt er ett skit om kvinnors utsatthet för våld och sexuella övergrepp som män utför, men så fort det är en man av utländsk härkomst som är förövaren då ska ni genast hoppa in i diskussionen.

Hur många av er använder samma ton mot feminister som ni använder när ni diskuterar väldtäktsmän?

På vilket sätt uppfostrar ni era söner att vara jämställda tjejer. 

Hur ofta använder ni kvinnonedsättande uttryck?

Hur ofta anser ni att "pojkar är pojkar" när de tex smyger på tjejerna i omklädningsrummet? Hur ofta slätar ni ursäktande över pojkars beteende när de går över gränsen?

Hur ofta använder ni "kärring/tjej-uttryck"? Spela som en kärring, köra som en kärring, kasta som en tjej, hon är bra för att vara tjej? Osv osv osv?

Hur många av er har suttit på en fest och sagt till killkompisen: "du har redan halva inne!" när han flirtar med en tjej..

Jag, många av mina vänner, mina systrar, mer än hälften av mina arbetskamrater, kan alla vittna om övergrepp, våld, våldtäkter, sexuella övergrepp som vi varit med om i livet. ALLA dessa övergrepp begicks av MÄN, i stort sett alla övergreppen begicks av vita svenska män.

Var var ni någonstans och höll oss om ryggen när era manliga vänner och bekanta tafsade på oss under krogrundan, på festen, i skolan, när sa ni emot när er svenska kompis kröp in i festivaltältet och våldtog min vän när hon sov efter alldeles för mkt alkohol?  

Startade ni diskussionstrådar på nätet för att smutskasta era vita svenska killkompisar eller lade ni tillsammans skuld på tjejen och försvarade era vänner?

Är det skillnad på att bli våldtagen av en svensk man och en afghansk? 

Detta organiserade tafsande är något som endast ensamkommande från muslimska länder håller på med. Ska man få slut på problemen måste man vara ärlig med vilka som håller på med dessa övergrepp och ha hårda straff.

Dessa unga men har en extremt dålig kvinnosyn där tjejer som går ut själva är horor.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?