• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • Gert
    happysunday skrev 2016-07-03 12:43:38 följande:
    Var har jag påstått att det är rasistiskt?
    Du skrev: "För dig är det bara en anledning till att späda på din främlingsfientlighet."

Det tolkar jag som att du tycker att jag är främlingsfientlig, vilket är synonymt med rasist.
    Give ´em Hell!
  • hipsterpappan

Haha vilken hycklerska. Svenska män som våldtar gör ett aktivt val. Menar hon att andra män inte väljer själva?

• athanatos

68-vänstern och dess avkommor måste verkligen bort från politiken i Sverige om vi ska ha någon framtid alls :(

• Gert
    hipsterpappan skrev 2016-07-03 12:47:35 följande:

Haha vilken hycklerska. Svenska män som våldtar gör ett aktivt val. Menar hon att andra män inte väljer själva?

Det låter på henne som att bara svenska män gör aktiva val när de ska våldta. Väldigt märkligt påstående, men hon är ju en vänsterpartist så förvånande är det inte.
    Give ´em Hell!
  • Loriyana
    Gert skrev 2016-07-03 09:35:32 följande:
    Det är ingen som har förnekat att svenska män tafsar och våldtar. Men när man påtalar det motsatta blir man anklagad för att vara rasist och främlingsfientlig.

Inte alla är av manligt kön. Även kvinnor våldtar. 
    97% av sexövergrepp sker av män. Så jag tycker faktiskt att man kan påstå att våldtäkt är till störst del ett manligt fenomen.
  • Anton Chigurh

Inför obligatorisk övervakning med drönare på alla festivaler, samt mer kameror överhuvudtaget. Det kanske inte hindrar så jävla mycket övergrepp, men kan möjligen vara bra när förövarna skall sättas dit...

MHV //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Gert
    Loriyana skrev 2016-07-03 13:37:35 följande:
    97% av sexövergrepp sker av män. Så jag tycker faktiskt att man kan påstå att våldtäkt är till störst del ett manligt fenomen.
    Det kan man påstå. Men kvinnor våldtar också.
    Give ´em Hell!
  • Johan75
    Jag hade gissat att siffran var högre för män. Finns det någon källa till 97%?
    Behold, i come as a thief.
  • athanatos
    Jag tror man kan peka ut problem mer, troligtvis begås alla våldtäkter t ex av män utan akademisk utbildning.
  • tobbe01

Man trodde ju att "inte tafsa"-armbanden skulle funka. En genialisk idé. Kanske måste man komplettera med budskapet på flera olika språk? KAN ju hampa sig så att enstaka tafsare inte talar svenska? Dessutom så undrar man ju om flickorna noga informeras om vikten av att inte ha så långa ärmar på sina tröjor/jackor (som kanske åker på om det svalnar mot kvällen) för då syns inte armbanden

Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?