• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (förstår!)

Jag förstår dig TS! Jag har själv både egna barn och bonusbarn. Jag och min partner bokade in sommarschemat med barnens andra föräldrar så att vi skulle kunna ha alla barnen samtidigt, och sen vara helt barnfria. 

Biomamman till min partners barn har dock "kommit på" i sista stund att hon måste jobba och inte kan ha barnen alla dagarna, och hon bor i en annan  stad och kan inte lämna på fritids när hon jobbar. Och min sambo stället upp såklart.

Det hade väl jag också gjort om det var mina barn, men man blir ju jävligt förbannad på den andra föräldern som bara antar att man tänker ställa upp. Mina barns pappa har aldrig gjort så, utan har i så fall skaffat annan barnvakt om de inte kan ha barnen på hans veckor.

• Anonym (Förstår)

Men om du nu är mamma till tre och har tre bonusbarn så vet du väl att fritids inte torkar barnen efter toalettbesök? Av erfarenhet menar jag, med tanke på att du inte kan läsa vad flera av oss skriver till dig.

Du svarade inte heller på min fråga varför du har ett sånt hat till TS och oss som stödjer hennes åsikt, du bara rapar om samma sak om och om igen att TS minsann skadar barnet. Om du nu inte är barnens mamma vilket du säger att du inte är, så är jag väldigt nyfiken på vad ditt problem är. Varför du inte är kapabel att läsa vad folk skriver till dig ang bajstorkning på en åttaåring och anse dig "besegrad" utan måste fortsätta strida om den saken, och fortsätta hävda att en åttaåring "ska" ha hjälp.

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 14:30:56 följande:

Nu är ju inte jag mamma till dessa barn .

Men jag är mamma åt mina tre o bonusmamma åt tre till sen 20 tilllbaka o skulle aldrig låta ett bonusbarn lida oavsett .

• Anonym (Förstår)

Du har faktiskt fel i detta, är det så himla svårt att förstå? Om du tror att fritidspersonal torkar rumpor så har förmodligen dina barn lurat dig genom att torka själva i skolan men låtit mamma hjälpa till hemma för att det har varit bekvämast så. Grattis till välcurlade barn och hoppas du inte har permanenta blåsor i händerna av allt sopande på isen...

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 15:04:18 följande:

Fritid torkar o försöker lära barnen att höra det själv om dom inte kan , annars är det ett väldigt dåligt fritids , en pedagog skulle aldrig låta ett barn gå med bajs i rumpan

• Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 15:23:50 följande:

Du har faktiskt fel i detta, är det så himla svårt att förstå? Om du tror att fritidspersonal torkar rumpor så har förmodligen dina barn lurat dig genom att torka själva i skolan men låtit mamma hjälpa till hemma för att det har varit bekvämast så. Grattis till välcurlade barn och hoppas du inte har permanenta blåsor i händerna av allt sopande på isen...

Nä men jag har en mor som jobbar på fritids o har gjort i snart 35 år o vet att dom aldrig medvetet skulle låta ett barn gå med bajs i rumpan o dessutom har jag flera barn som gått på fritids o ett av dom torkade själv med det sällan riktigt rent o pedagogerna kollade alltid o torkade mera om det behövdes
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 15:20:21 följande:

Men om du nu är mamma till tre och har tre bonusbarn så vet du väl att fritids inte torkar barnen efter toalettbesök? Av erfarenhet menar jag, med tanke på att du inte kan läsa vad flera av oss skriver till dig.

Du svarade inte heller på min fråga varför du har ett sånt hat till TS och oss som stödjer hennes åsikt, du bara rapar om samma sak om och om igen att TS minsann skadar barnet. Om du nu inte är barnens mamma vilket du säger att du inte är, så är jag väldigt nyfiken på vad ditt problem är. Varför du inte är kapabel att läsa vad folk skriver till dig ang bajstorkning på en åttaåring och anse dig "besegrad" utan måste fortsätta strida om den saken, och fortsätta hävda att en åttaåring "ska" ha hjälp.

Jag vet hur fritids gör här o jag vet att om man är normal skulle man aldrig låta ett barn gå o lukta bajs en hel dag på skolan / fritids o dessutom låta det ev bli sår .
  • Ess
    Anonym (fia) skrev 2016-07-03 14:22:30 följande:
    Han borde ha sagt: "Nej, tyvärr det går inte, vi har en resa inbokad sen länge så barnen kan inte komma till oss den veckan" Punkt. Slutdiskuterat. Då hade hon fått ställa in sin resa eller hitta en annan barnvakt. Hon hade blivit skitsur men då fick hon väl bli det då. Om jag var TS hade jag förväntat mig detta av min man.
    Precis!
  • Ess
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 15:26:41 följande:
    Nä men jag har en mor som jobbar på fritids o har gjort i snart 35 år o vet att dom aldrig medvetet skulle låta ett barn gå med bajs i rumpan o dessutom har jag flera barn som gått på fritids o ett av dom torkade själv med det sällan riktigt rent o pedagogerna kollade alltid o torkade mera om det behövdes
    Det har jag aldrig varit med om på skolan.
    När de lämnar dagis så har personalen ingen koll på vilka som går på toa och vad de gör där, de flesta brukar låsa dörren eftersom det är pinsamt om någon öppnar när de sitter där. Man märker inte den misslyckade torkningen förrän de kommer hem och man ser bromsspåren. 
    Dessutom är det väldigt vanligt att barnen inte bajsar på skolan, personalen på dagis sa även att det gällde de äldre barnen hos dem. Det är för stressig miljö för att de ska kunna sitta i lugn och ro, så de föredrar att hålla sig tills de kommer hem.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (--) skrev 2016-07-03 14:44:48 följande:

Nej alla är inte lika, därav min kommentaren att barnets föräldrar ska ansvars för att hen får den hjälp hen behöver.

SJÄLVKLART får pappan ta ledigt från jobbet om barnet har speciella behov och föräldrarna inte ordnar hjälp åt hen. Hur har du tänkt att han skulle löst problemet om han inte haft TS?

Han kan inte ta ledigt från jobbet för att 8-åringen är rädd att få skit på fingrarna.
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 13:29:16 följande:

Var har jag sagt att mamman gjort rätt ? Sa att pappan ville uppenbart detta o då är det inte barnens fel .

Min åsikt är att man inte straffar barnet med att gå med bajs i rumpan som kan ge sår för att pappan inte finns där när barnet är bajsnödig då bör man istället på ett bra sätt lära barnet att göra det själv .

Jag har försökt med allt! T.om. Köpt plasthandskar åt honom så han inte ska få skit på fingrarna. Vad mer kan jag göra? Absolut ingenting. Förutom att göra jobbet åt honom, men då lär han sig aldrig!

Men du har fortfarande inte svarat på varför mamman kan åka iväg 3 veckor, och jag blir den dåliga bonusmamman för att jag är besviken då min semester blev avbokad!?
  • ungbrunett
    Anonym (Suck) skrev 2016-07-02 20:41:24 följande:
    Mamman till barnet kan omöjligt åka på en resa om pappan inte är ok med att ta hand om barnen.
    Det är väldigt enkelt att göra en mor till en oansvarig förälder bara för att hon vill ta en eller två veckor extra semester. Skulle det vara tvärtom skulle det vad totalt accepterat av samhället.
    Och väldigt lätt att göra bonusmamman till the bad guy när hon har åsikter om att mamman tar extra semester på bonusmammans bekostnad.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!