• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 16:22:00 följande:

Ja du ((&)) du kan ju fundera över varför det bara är "hat" mot dig när det handlar om att försöka få dig att förstå att inte fritids torkar rumpor. Booo-fucking-hooo, kanske din mamma kan torka dina tårar? Pedagogerna är till för det när någon blir ledsen. Inte torka bajs för att någon är bekväm.

Men pedagoger skulle aldrig låta barn hå med bajs i rumpan om dom blivit informerade om problemet , det finns inte hos nån normal pedagog . Dom skulle däremot försöka lära barnet att höra det själv om inte föräldrarna lyckats .
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:24:21 följande:
    Jag har bott med min sambo och hans sexåriga unge i snart 3 år och jag har undvikit rumptorkande å det grövsta. Tror inte ens jag kommer upp i en handfull gånger. Det går alldeles utmärkt. Ej mitt problem att torka barnets rumpa. Barnet får göra det själv eller så får han göra det. Ej jag.
    Om sambo inte är hemma då ? Då får barnet gå med baks i rumpan ? Ja det är ju upp till er .
  • Anonym (Förstår)

Ja precis, TS hatar barnen för att hon vill ha semester och slippa torka bajs. Mamman däremot är det inget fel på, hon torkar ju iallafall bajset på ett barn som är närmare tonåring än blöjbarn. Obs ironi. Är det verkligen bara jag som tror att ((&)) är mamman..?

ungbrunett skrev 2016-07-03 16:20:17 följande:

Hur kan du på fullaste allvar mena att det är mer rätt att mamman tar en extra semestervecka, och dessutom berövar ts på sin, än att ts ska få sin semestervecka? hatar hon barnen pga det eller?

• ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:26:37 följande:
    Om sambo inte är hemma då ? Då får barnet gå med baks i rumpan ? Ja det är ju upp till er .
    Nej, barnet får torka sig själv.
  • Anonym (Förstår)

Återigen. Hur tror du pedagogerna kan hålla bevakning på just det barnet då så det inte smiter in på toa obemärkt? Brukade din mamma sätta på dem en gps-sändare eller?

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:25:44 följande:

Men pedagoger skulle aldrig låta barn hå med bajs i rumpan om dom blivit informerade om problemet , det finns inte hos nån normal pedagog . Dom skulle däremot försöka lära barnet att höra det själv om inte föräldrarna lyckats .

• Anonym (Mamman)
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:16:26 följande:

Inte för mamman uppenbarligen.

Men henne hade i och för sig ts sambo redan dumpat..

Exakt och nu år det dags att dumpa nya kärringen!
  • sextiotalist
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:24:21 följande:

Jag har bott med min sambo och hans sexåriga unge i snart 3 år och jag har undvikit rumptorkande å det grövsta. Tror inte ens jag kommer upp i en handfull gånger. Det går alldeles utmärkt. Ej mitt problem att torka barnets rumpa. Barnet får göra det själv eller så får han göra det. Ej jag.

Jag hade mentalt inte fixat det. Jag hade svårt för detta med mon egen son det sista. När man är så stor som 6-7 år, så känns det som man passerar barnets privata sfär. Jag bytte aldrig blöja på större barn mer än mitt eget.

Det jag inte förstår är att ett så stort barn, som 8 år, tillåter att andra än möjligtvis sina föräldrar göra detta.
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 16:29:50 följande:

Återigen. Hur tror du pedagogerna kan hålla bevakning på just det barnet då så det inte smiter in på toa obemärkt? Brukade din mamma sätta på dem en gps-sändare eller?

Barnet är stort nog att tala om när det går på toaletten
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:28:22 följande:
    Nej, barnet får torka sig själv.
    Trots att ni vet att barnet inte gör det ?
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:32:43 följande:
    Exakt och nu år det dags att dumpa nya kärringen!
    för att hon blir fråntagen sin semester och sedan inte har lust att sitta barnvakt åt deras barn medan de är på jobb och semester själva? Någon/några är ju värda att dumpa men i detta fall är det knappast ts..
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!