• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Mamman)
    sextiotalist skrev 2016-07-03 16:22:16 följande:

Ok, nu är förvisso mamman redan dumpad. Men vad tycker du om mammans agerande?

Jag hade troligen dumpat mannen långt innan. Vem vill leva med en man utan ryggrad som låter exet styra och ställa?

Hade kanske försökt med att vara särbo. Men troligen skulle denna situation vara en sk droppen i bägaren.

Ts förstår inte att pappan VILL ha barnen. Han för liksom inte mamman nån tjänst! Han prioriterar sina barn framför Ts, precis som en bra förälder gör!
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:37:41 följande:
    Trots att ni vet att barnet inte gör det ?
    Barnet får lära sig. 
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:37:41 följande:
    Trots att ni vet att barnet inte gör det ?
    Jag är av den starka övertygelsen om att barn bör och ska lära sig att göra saker på egen hand och inte bli sådana individer som inte kan reda sig själva.
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:40:17 följande:
    Barnet får lära sig. 
    Av sig skälv ? O innan barnet lärt sig får det gå med bajs i rumpan ?

Ok
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:40:59 följande:
    Jag är av den starka övertygelsen om att barn bör och ska lära sig att göra saker på egen hand och inte bli sådana individer som inte kan reda sig själva.
    Å du skulle inte kolla så denna klarar av att få helt rent ?
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:39:42 följande:
    Ts förstår inte att pappan VILL ha barnen. Han för liksom inte mamman nån tjänst! Han prioriterar sina barn framför Ts, precis som en bra förälder gör!
    Detta med att prioritera sina barn före sin partner slutar aldrig att förvåna mig..

Så sorgligt att det är så många människor som är så desperata efter att få barn att de skaffar det med vem som helst, för att sedan prioritera bort sin partner, för att därefter separera och sedan grina över att exets nya partner inte gör som hen blir tillsagd..
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:41:10 följande:
    Av sig skälv ? O innan barnet lärt sig får det gå med bajs i rumpan ?

Ok
    Barnets föräldrar får lära barnet att torka sig i rumpan. Och seriöst, hur svårt kan det vara att torka sig i rumpan? Med tillräckligt mycket papper så går det säkert att lösa på egen hand. En åttaåring är knappast ett liveget spädbarn.

inte bonusmammans ansvar att torka andras barn i rumpan. Personligen är jag med min partner för att jag vill vara med min partner, inte för att torka hans unge i rumpan och umgås med henne.
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:41:55 följande:
    Å du skulle inte kolla så denna klarar av att få helt rent ?
    Anser inte att det är min uppgift. Men tur nog så har jag ej vistats många minuter ensam med min sambos barn så således har detta inte varit ett problem och barnet har på så vis inte farit illa genom att gå med bajs kvar i rumpan.
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:44:31 följande:
    Barnets föräldrar får lära barnet att torka sig i rumpan. Och seriöst, hur svårt kan det vara att torka sig i rumpan? Med tillräckligt mycket papper så går det säkert att lösa på egen hand. En åttaåring är knappast ett liveget spädbarn.

inte bonusmammans ansvar att torka andras barn i rumpan. Personligen är jag med min partner för att jag vill vara med min partner, inte för att torka hans unge i rumpan och umgås med henne.
    O under upplärningen ska pappan ta ledig från jobbet så fort barnet bajsar . Jag har förstått att du tycker det .
  • sextiotalist
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:39:42 följande:

Nej, en bra förälder kan hantera att ha en vuxenrelation. En bra förälder har en ryggrad.

En man som dansar efter sitt ex pipa är lika lite en bra förälder som en kvinna som dansar efter en mans pipa. En bra förälder visar med ord och handling att alla han väljer att dela sitt liv har hans fulla respekt och kör inte över andra.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!