• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Januari2016

Detta eviga väntande.. Först väntar man i flera månader på ett plus, sen väntar man på att de första veckorna ska gå o minska risken för missfall.

Går in i vecka 7 nu, har haft "bruna flytningar" sen i måndags o har ringt och bokat tid för ultraljud för att se om det fortfarande finns nåt där inne. Fick tid först nästa onsdag, då hon tyckte det var så tidigt ännu så de ändå kanske inte skulle se nåt hjärta idag.

Hoppas så att det blir en bebis för oss, men på samma gång vågar jag inte hoppas o glädjas just nu..

Men ska försöka att inte oroa mig alltför mycket nu under midsommarhelgen, det blir ju som det blir ändå (lättare sagt än gjort).

• stor grön drake

Har någon någon rolig plan på avslöjande?

Sambons syster gav deras föräldrar ett kort hon hade gjort, från pyret. Hon plusade någon dag innan jul. Så har en halv tanke om att när hon får barn i slutet av augusti skriva på deras kort "från morbror, "stor grön drake", min sons namn, katternas namn och din blivande kusin.

Meeeen då är vi uppe i v.15 redan, och jag tror inte vi kan hålla tyst mycket längre än v.12.

Funderar på att köpa något som det står "farmor" på till svärmor, och se om hon fattar att vi inte köpt fel då hans systers blir hennes första barnbarn.

Min mamma är lättare, och svårare jag tror att hon misstänker mig konstant, så hende kommer vi inte att överraska på det sättet.

• dennadagenettliv

Jag väntar vårt fjärde barn. Vi har en 10 åring, en 9-åring och en som fyller 4 år inom kort.

Känner mig aningens trött, får små svaga känningar av illamående då och dåoch har ömma bröst. Annars mest lycklig!

Igår tog jag en löprunda och då försvann illamåendet direkt. Jag tänker springa så länge det känns ok i kroppen. Någon annan som tränar vidare?

Jag har fått inskrivningstid och tid för KUB 12/7 och är just nu i vecka 8 ( 7+3)

• stor grön drake
    dennadagenettliv skrev 2016-06-23 08:32:16 följande:

Igår tog jag en löprunda och då försvann illamåendet direkt. Jag tänker springa så länge det känns ok i kroppen. Någon annan som tränar vidare?

Med förra tränade jag mycket, i stort sett hela vägen till förlossningen, men nu har jag en envis fotskada så jag är totalt otränad cyklar en del, och promenader, men mer "får" jag inte göra. Vattengympa höll jag på med men det är sommaruppehåll och vet inte hur jag jobbar i höst så jag kan inte boka in mig fören om någon månad när jag vet mer.
  • dennadagenettliv
    stor grön drake skrev 2016-06-23 08:54:22 följande:
    Med förra tränade jag mycket, i stort sett hela vägen till förlossningen, men nu har jag en envis fotskada så jag är totalt otränad cyklar en del, och promenader, men mer "får" jag inte göra. Vattengympa höll jag på med men det är sommaruppehåll och vet inte hur jag jobbar i höst så jag kan inte boka in mig fören om någon månad när jag vet mer.
    stor grön drake skrev 2016-06-23 08:54:22 följande:

Det är ju precis som det ska vara. Man gör de man kan och gör det man mår bra av! För mig handlar de mycket om att motion är mitt alldeles egna lilla "projekt" och jag behöver den så mycket i mitt liv. Men byter nog ut till promenader framöver.
  • Applerose

Någon som har bra tips när man är orolig hela tiden? ;)
    Försöker leva på som vanligt men är ju tröttare och mår lite illa till å från. Känner efter hela tiden, hehe. Är lite rädd för att det ska komma blod när jag går på toaletten.

• Sile

Hej hej! Här är en till som väntar smått i februari. Det är vår trea och inte riktigt planerat men självklart helt välkommen! ???? Men vi är lite i chock och har inte fattat det än tror jag. ????

Jag är runt vecka 6 skulle jag tro.

Jag är 30 år och mina barn är födda -11 och -13.

Grattis allihop till era plus!

• Ettanvändarnamningenannanhar

Jag är exakt som du! Bästa tipset som jag själv försöker leva efter är att inte oroa mig utan vara glad. Går det illa har jag varit glad i onödan och man kan inte vara glad i onödan ;) orolig däremot, det kan man verkligen vara i onödan ;)

Applerose skrev 2016-06-23 09:23:11 följande:

Någon som har bra tips när man är orolig hela tiden? ;)

Försöker leva på som vanligt men är ju tröttare och mår lite illa till å från. Känner efter hela tiden, hehe. Är lite rädd för att det ska komma blod när jag går på toaletten.

• Ettanvändarnamningenannanhar

Grattis och välkom,en :)

Sile skrev 2016-06-23 09:23:36 följande:

Hej hej! Här är en till som väntar smått i februari. Det är vår trea och inte riktigt planerat men självklart helt välkommen! ???? Men vi är lite i chock och har inte fattat det än tror jag. ????

Jag är runt vecka 6 skulle jag tro.

Jag är 30 år och mina barn är födda -11 och -13.

Grattis allihop till era plus!

Svar på tråden BF Februari 2017