Inlägg från: dennadagenettliv |Visa alla inlägg
  • dennadagenettliv

BF Februari 2017

Hej hopp ! Tittar in här. Jag har BF 5 februari och detta är vårt fjärde barn!! Jag mår fantastiskt fint men är sådär vrålhungig och lite trött. Har mått riktigt illa mina andra graviditeter så kanske slipper jag denna gången, hoppas på det. 

• dennadagenettliv

Tack snälla! Imorgon ska jag försöka få fatt i mvc och boka en tid för inskrivning. Jag fyller 35 år till hösten och då antar jag att man erbjuds KUB? Känner att jag har dålig koll på detta så jag får nog läsa på. Har liksom varit "ung" mamma innan men tillhör det äldre spannet nu. 

• dennadagenettliv

Jag väntar vårt fjärde barn. Vi har en 10 åring, en 9-åring och en som fyller 4 år inom kort.

Känner mig aningens trött, får små svaga känningar av illamående då och dåoch har ömma bröst. Annars mest lycklig!

Igår tog jag en löprunda och då försvann illamåendet direkt. Jag tänker springa så länge det känns ok i kroppen. Någon annan som tränar vidare?

Jag har fått inskrivningstid och tid för KUB 12/7 och är just nu i vecka 8 ( 7+3)

• dennadagenettliv
    stor grön drake skrev 2016-06-23 08:54:22 följande:
    Med förra tränade jag mycket, i stort sett hela vägen till förlossningen, men nu har jag en envis fotskada så jag är totalt otränad cyklar en del, och promenader, men mer "får" jag inte göra. Vattengympa höll jag på med men det är sommaruppehåll och vet inte hur jag jobbar i höst så jag kan inte boka in mig fören om någon månad när jag vet mer.
    stor grön drake skrev 2016-06-23 08:54:22 följande:
    Med förra tränade jag mycket, i stort sett hela vägen till förlossningen, men nu har jag en envis fotskada så jag är totalt otränad cyklar en del, och promenader, men mer "får" jag inte göra. Vattengympa höll jag på med men det är sommaruppehåll och vet inte hur jag jobbar i höst så jag kan inte boka in mig fören om någon månad när jag vet mer.

Det är ju precis som det ska vara. Man gör de man kan och gör det man mår bra av! För mig handlar de mycket om att motion är mitt alldeles egna lilla "projekt" och jag behöver den så mycket i mitt liv. Men byter nog ut till promenader framöver.
  • dennadagenettliv
    Lilla.p skrev 2016-06-23 09:38:54 följande:
    Hej hej

Här har du en löpare som vill fortsätta så länge det går, när inte det går får det gå över till promenader. (Vecka 20 el liknande)

Är ju bara i vecka 6 (5+3)barn nr3. så än funkar allt bra med både träning och illamående. Men brösten känns som tunga dasslock :)

Kul att följas åt här
    Jag funderar på dubbla träningstoppar haha. Har ju ingen stor byst direkt men nuså minsann. Ja jag har som mål att fixa tjejmilen i september därefter så varvar jag nog ner lite. 
  • dennadagenettliv
    mammelie skrev 2016-06-23 10:12:12 följande:

Jag ansluter mig till denna grupp om det går bra? Jag plussade i måndags och går in i v 7 på lördag.

Har alltså BF typ 18/2 eller så. Efter 4 år av kämpande och flera IVF-försök så lyckades jag och min man tillslut bli gravida på egen hand!! ???? För 4 år sen va vi gravida 2 gånger på kort tid, båda var dock ofostriga graviditeter. Håller tummarna för att allt är som det ska vara denna gång. Detta blir mitt fjärde barn, min makes första.

Stort grattis till er, vilken lycka!
  • dennadagenettliv
    stor grön drake skrev 2016-06-23 11:04:49 följande:
    Tjejmilen är så kul!

Gjort den 5-6 gånger, bla när jag väntade sonen (född i november. ..)
    Åh men wow grymt jobbat! Det blir min allra första gång så de känns aningens nervöst. fast mest för att de är så mycket folk. Ogillar hehe.
  • dennadagenettliv
    Emmaa90 skrev 2016-06-23 11:20:33 följande:

Någon mer än jag som typ e symptomfri? Med mitt första barn hade jag bara molvärk och aldrig illamående. Trött kan vi dock snacka om att jag är hah!

Fast man ska ju aldrig säga aldrig, bara v 6 änsålänge!

Jag kan liksom inte säga att jag har annat än lite trötthet och ömma bröst. Illamåendet är verkligen inte påtagligt alls. Känns SÅ märkligt då mina tre andra graviditeten faktiskt var himla jobbiga särskilt i början...

Men bara att njuta antar jag?
  • dennadagenettliv

Jag ska nog göra KUB. Har aldrig gjort det innan men nu är jag lite äldre ( 34 år ) och känner med vårt fjärde att så får det nog bli?känner mig dock lite tudelad.

• dennadagenettliv

Är också rädd för att KUB testet kan skapa oro. Och jag är sjukt orolig. Jämt. Så jag vet inte riktigt...

Idag har jag varit trött sedan jag steg upp. Men ska ta mig samman och ta mig en joggtur straxt. Vill helst sova men tänker att motion blir man ändå lite mer pigg och pepp av...

Imorgon går jag in i vecka 9. Några kritiska veckor kvar alltså.

• dennadagenettliv
    syskon1981 skrev 2016-07-09 17:46:35 följande:

Idag verkar det som att gravidmagen Kom! Jag kan omöjligt dölja den längre. Är väl för det är fjärde barnet.

Tur det är sommar annars hade jag behövt börja med mammakläder. Nu kan jag iaf ha löst sittande shorts och ett vidare linne.

Mår så himla illa hela dagarna också. Hoppas det ger sig snart!!

Exakt samma här! Lite bättre på morgonen men efter frukost så växer magen och nu på kvällen haha. Fånigt nästan. Är inte så jättestor i övrigt så den syns tydligt. Måste barnen snart? har också tre!
  • dennadagenettliv

[quote=76784185][quote-nick]syskon1981 skrev 2016-07-09 21:12:46 följande:[/Jaquote-nick] Ja jag väntar på att de ska fråga snart eftersom min mage är markant mycket större. Skulle vilja vänta till efter v12 iaf [/quote]

Ja jag hade gärna väntat lite till. Går in i vecka 11 på måndag och har samma dag även inskrivning. Jag kommer att ha med mig alla barnen då maken arbetar så nu är de bara att berätta antar jag. Känns tudelat och nervöst faktiskt.

• dennadagenettliv

Väntar fjärde barnet och har vid två tillfällen känt något i nedre delen av magen som kändes så oerhört annorlunda mot vanliga "magkänslor" Inte vet jag. Och det spelar ingen roll heller för den delen? Jag är i vecka 13.

Jag mår fint förutom den "vanliga" oron för om allt är ber eller ej. UL ( KUB-test ) på torsdag och jag känner mig såå utdelad och tänker vissa stunder att jag struntar i testet helt.

Hur resonerar ni kring KUB ?

Tog mig en 6 km jogg idag. Himla skönt att hålla igång kroppen. Hoppas kunna springa länge till!

• dennadagenettliv

Inget frågetecken efter "den delen". Jag menar att mig kvittar det. Rörelserna känns när de känns och var och en känner nog sin kropp så pass väl att man vet. Oavsett vad som sägs. 

Hoppas alla ni mår bra och njuter av graviditeten!

• dennadagenettliv
    syskon1981 skrev 2016-07-27 09:25:00 följande:
    Väntar också fjärde barnet. Jag blev 35 iår och valde att avstå från kub. Tyckte väl att det verkar som det kan ge mer oro än vad det lugnar. Men det var inget lätt beslut. Funderade också kring ålder i beslutet. Att jag blev ju 35 iår och därför känns inte risken så stor helt enkelt. Vet fortfarande inte om jag valt rätt eller om jag ändrar mig sen men min man och jag tog beslutet tillsammans vilket känns bra.
    Åh jag känner just idag, såhär dagen före undersökningen att det blir som det blir. Och kanske är det helt onödigt själva undersökningen då en abort känns oerhört främmande OM det inte visar sig att barnet är till 100% oförmöget att överleva utanför magen. Och KUB testet visar ju endast sannolikheten för kromosomavvikelser och ger inga klara svar.

Hmm nej de här känns inte lätt alls faktiskt och nästan lite "onödigt" stressmoment som man blir erbjuden. Även om det för en del kanske känns toppen. 
  • dennadagenettliv

Första Ultraljudet idag  och KUB - testet gav oss ett bra resultat. Känner mig så lycklig och glad. Allra mest över att få ha sett litens hjärta och att det faktiskt finns en liten bebis i magen på mig. Overklighetskänslorna dominerar liksom innan jag fått se, på riktigt.

Här ska njutas! Älskar att vara gravid med all den här förväntan och längtan inom mig.

• dennadagenettliv

Länge sen jag tittade in...

Hoppas alla har det bra! Jag går in i vecka 17 på måndag. Löptränar fortfarande om än i lugnt tempo några ggr i veckan. Mår så himla bra på alla vis. Min bästa graviditet någonsin förvånande nog ändå då det är fjärde barnet. Har gått upp från 57 till 61 kg. 

Hoppas så att allt går bra och ser mycket fram emot RUL i mitten på september. Både pirrigt och väldigt nervöst...

Svar på tråden BF Februari 2017