BF Februari 2017
Det är bra att de har koll på dig och förbereder tycker jag! Att bli lastad i en ambulanshelikopter för att åka till ett akutsköterskorna är nog det sista man vill, då är det bättre att kunna vara på rätt ort redan innan. Hur gick mötet med dietisten? :)
På ett sätt tycker jag det är lite jobbigt med extra glukos (eftersom jag som person inte är i riskzon utan enbart mina gener) men på ett annat sätt så är det himla skönt med extra koller så man kan känna sig lugn och trygg! Och den sidan överväger helt klart ;)
Absolut, jag är rejält smal när jag har BMI 27, vilket eg räknas som övervikt. Nu har jag dock mycket mer än det och mycket av det är fett, så är det bara. Jag har mycket muskler också, som de flesta gravt överviktiga, då det krävs för att bära upp en tung kropp. Men men, just nu är jag som sagt helt korrekt klassad som gravt överviktig
Jag kommer pga detta bli undersökt av narkosläkare som gör en bedömning om jag får föda på min hemort eller om jag måste resa 7 timmar bort till universitetessjukhus 3 veckor innan förlossning. Detta ifall han berömmer att risken att söva mig vid ett urakut snitt är för höga. Här finns ingen barnintensiv eller möjlighet till vård av högrisk patienter vid operation.