Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Så häftigt! Och så duktig han är som kunde det, jag känner mig som en stenåldersmamma nu, haha ;)

stor grön drake skrev 2016-09-23 04:56:47 följande:

4D på bio är som han beskriver, då är det med interaktiva biosoffor som rör sig, skakar, vinddrag och i vissa fall även dofter.

Haha men bara nästan! ;)

Gamlamamman skrev 2016-09-23 08:53:32 följande:

Är VI ju nästan skulle det stå. ;)

Skönt att det inte bara var jag som blev lite misstänksam till den beskrivningen ;)
    stor grön drake skrev 2016-09-23 10:23:15 följande:

Haha, min systers pojkar som har berättat det för mig och då måste jag googla det för jag trodde dem inte. Tji fick jag

Säger som Gamlamamman att vi inte "måste" känna varje dag än, och jag tror inte bebisen har någon riktig dygnsrytm än, men jag förstår verkligen att du blev orolig! Men å andra sidan tror jag inte foglossningskönslan och sammandragningarna har något mer gemensamt än att kroppen sa till dig på skarpen att du ska dra ner på tempot ;)

Hoppas det känns bättre idag!

Svansjön skrev 2016-09-25 22:11:06 följande:

Idag var jag ute med sonen på en lång barnvagnspromenad. Efter ca 4,5km får jag enorma sammandragningar (tror jag det var) och stickningar i fogarna. Var tvungen och stanna för jag kunde inte ens gå. Tog mig hemåt väldigt sakta, första kilometern gick jag och stannade om vartannat. Sen började det släppa och sista biten gick helt okej, totalt 7,5 km. På eftermiddagen har jag lönt mig okej men haft mer värk i fogarna. Nu på kvällen kom jag på att jag har inte känt sparkar på hela dagen. Brukar alltid få mycket sparkar på kvällen, har inte känt något alls nu. Börjar bli orolig, någon som varit med om liknande?

Så härligt! Jag skriver absolut under på det där med oron! Delvis med att anpassa sig också, man känner sig ju lätt och inte så gravid men idag har jag varit sååå trött så idag har jag bara vilat. Känner inte alls för att jobba ikväll.. Zzz..

Svansjön skrev 2016-09-26 13:24:07 följande:

Tack hörni! Ja man oroar sig ju för allt och jag har ju otroligt svårt att anpassa livet efter graviditeten :/

Kom på i natt att jag har ju en doppler så jag blev tvungen att lyssna efter hjärtat. Och det tickade på fint i magen.

Skönt då slapp man ringa in till KK och få stämpeln orolig mamma :)

Åh fy vilken nervpärs! Men tur att det såg bra ut, usch jag kan inte tänka tanken på något annat.. Och nu funderar jag på om hon visade några kärl vid hjärtat på vårat RUL, men hjärtat såg fint ut sa hon så det var nog inga konstigheter..

Ilse79 skrev 2016-09-26 16:42:03 följande:

Hej! Hade RUL idag och det var en pers! Hon hittade inte alla tre blodkärl till hjärtat och satt tyst och koncentrerade sig i typ tio minuter! Jag slutade typ att leva. Det kändes som en evighet! Sen rörde bebisen på sig och då fick hon en bättre bild och kunde se kärlen trots allt. Bad en kollega kolla för säkerhets skull och hon såg allt på en gång och sa att allt såg jättebra ut. Pew!

Men det blev ju tydligt hur mycket man redan känner för den där lilla. Som blir vårt tredje barn, och vår tredje dotter! Bf 22/2

Jag har också känt ovanför naveln men trott det var omöjligt, men det är det kanske inte då? ;)

jesssicahansen skrev 2016-09-28 19:02:22 följande:

6 dagar kvar till ultraljudet, enligt kub-ultraljudet är jag ju beräknad till 1 mars men jag tror ändå att det blir i februari :)

Har börjat känna av sammandragningar en hel del, även sprattel och hur det lilla livet trycker inifrån under naveln i samband med sammandragningarna men idag på fm när jag låg i sängen så kände jag 2 kickar strax ovanför naveln fast mer åt höger, helt otroligt

3e barnet och ser redan färdigbakad ut ;)

Usch vilka mardrömmar jag drömmer ibland! I natt drömde jag att jag låg i sängen och råkade klämma sönder bebisens huvud inne i magen. Vaknade med ett ryck! Det var omöjligt att somna om sedan, trots att den lille buffade för fullt..

Ja sömnen är lite sisådär överhuvudtaget just nu tycker jag.. Hoppas det lättar snart!

Gamlamamman skrev 2016-09-30 08:05:31 följande:

Men usch! Så obehagligt. Förstår att det blir svårt att somna om då...

Själv måste jag upp o kissa varje natt o har jättesvårt att somna om efter det.

Ja usch det är som om hormonerna ställer till det mer än man kan tro :/ Men det är tur jag känt den lille rätt så mycket idag så jag känner mig rätt så lugn nu. Skulle man ringa bm och vilja göra en koll pga en dröm hade de nog trott man var helt från vettet! Haha ;)

Svansjön skrev 2016-09-30 13:14:51 följande:

Usch så jobbigt. De säger ju att man drömmer mycket och konstiga saker när man är gravid.

Nej men! Kan de inte ordna något annat åt dig den tiden som är kvar? Kontorstjänst eller vad som helst.. Eller åtmindstone se till att du får inlägg eller helst helt andra skor.. Jag har en bra arbetsgivare egentligen men sista steget nu är att bli befriad från att jobba skift sista tiden. Jag känner mig ju helt jetlaggad och blir inte människa ordenlitgt innan dag två av min helg.. och ibland har jag inte två dagar sammanhängande vila utan enbart en åt gången. Jag hoppas bm kan hjälpa mig med ett intyg.

stor grön drake skrev 2016-09-30 17:11:20 följande:

Äntligen är arbetsveckan slut!

Efter att ha varit sjukskriven sedan maj så gråter typ hela min kropp efter 7,5 timmar om dagen i stålhättor på hårda betonggolv (som har förstärkningsmassa för att tåla slitage från truckar) fötter, knän och rygg vill bara säga upp sig. Det hugger av foglossningar i vänster höft för nästan varje steg jag tar (dock med varierande styrka tack och lov) och jag är helt slut.

Ha en.riktigt trevlig helg allihop! Själv tänker jag ligga på soffan under en katt eller två så mycket jag bara kan.

Svar på tråden BF Februari 2017