Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Vilket moment22 :/ Jag förstår att du biter ihop så länge det går, för det är ju skönt med ordentlig lön, men slit inte ut dig helt bara.. Hoppas du kan vila ordentligt i helgen!

stor grön drake skrev 2016-09-30 21:02:49 följande:

Jag kan få bli sjukskriven, men jag har varit det så länge redan pga utbrändhet att jag bara får dagpenning. Haft semester nu i september och GUD vad skönt att får full lön! Senaste jag fick utbetalt täckte med nöd och näppe lånen och hyran...

Det finns tjänster att omplacera mig till om bara cheferna är villiga. Just nu är jag ganska nöjd att de åtminstonde gått med på att jag får jobba dagspass nästa vecka.

Jag har ortopediska inlägg med damp, och tyvärr kräver vårt arbete skyddsskor (dvs stålhättor) då vi konstant flyttar runt varubärare på hjul. Och det finns truckar mm i arrbetsområdet. Skulle jag bli förflyttas skulle jag kunna byta skor utan att det märks, men inte där jag är nu då jag eg är skiftesledare och med andra ord måste föregå med gott exempel.

Ja jag tycker helt klart de borde kunna erbjuda dig en sittande tjänst, iaf del av dagen! Men det är ju bara min åsikt ;) Om det inte löser sig så får du försöka tänka att de är glada du kan vara tillbaka på din gamla tjänst och att de saknat dig där :) Iofs en klen tröst när man går och har ont..

stor grön drake skrev 2016-10-01 02:33:25 följande:

Det är ju lite det. Jag hoppas på bättre lösning nästa vecka, då ska vi ha 3-partssamtal också. Antar jag. Om inte storchefen bestämt att det inte behövs...

Till viss del så gör inte smärtan så mycket, samtidigt så stör det mig enormt att jag ska måsta stå och gå hela dagarna när det finns sittande tjänster på grannavdelningen. Och cheferna vet vart foglossning leder, det har varit många gravida i år, nästan alla har haft det (golven är en stor bov) och en blev sjukskriven redan i v.9

Samma på mitt jobb att de kan om de vill. Men nu har jag fått en tydlig hint om att ett intyg skulle kunna snabba på förloppet så jag hoppas de kan skriva ett sådant över tele. Har inte tid till bm förrens om tre veckor ungefär..

stor grön drake skrev 2016-10-01 21:23:56 följande:

Både MVC läkaren och min företagsläkare har samma åsikt som du och jag med. De borde kunna, och de kan, OM de vill...

Jag har också moderkakan i framvägg, hade det sist också så jag har inget att jämföra med, men det är så mysigt nu när man börjar känna mer :) Jag är trött och samtidigt rastlös, men annars mår jag bra ;)

BjörkW skrev 2016-10-03 19:59:38 följande:

Hej. Länge sen jag var inne här nu.

Var på rul och läkar ul för en vecka sen och är nu i 21+2. Har moderkakan i framvägg denna gång så därför jag inte känt så tydliga rörelser. Men den lilla krabaten var minst lika aktiv som sitt syskon och det tog 30 min längre tid för läkaren att mäta och kolla på allt för den inte ville ligga stilla ;) Magen är fortfarande pytteliten (även fast den känns stor!!) så ingen ser att jag väntar barn.

Konstigt nog har foglossningarna lugnat sig, bara ont i ryggen och ibland i höfterna, och jag är igång än :) Mår väldigt illa till och från, kräks lite då och då, men annars mår jag oförskämt bra! 

Hur mår ni andra?

Jag hade det, samtidigt som högt blodtryck, men på förlossningen tvekade de på havandeskapsförgiftning ett tag eftersom äggvitan försvann. Men det var så mycket annat som pekade på havandeskapsförgiftning så därför blev jag kvar.. Förra graviditeten alltså, inte denna! ;) Var inte nervös men var lite uppmärksam ifall du får huvudvärk och börjar svullna.. Jag håller tummarna att det bara är falskt larm!

Svansjön skrev 2016-10-07 10:32:37 följande:

Var hos BM i morse och hade +2 protein i urinet men normalt blodtryck. Ska lämna nytt urin på måndag.

Usch blir nervös för havandeskapsförgiftning nu. Någon som haft förhöjd protein/äggvita i urinet men som försvunnit?

Så skönt! Grattis! :)

stor grön drake skrev 2016-10-07 18:59:30 följande:

Kan inte svara om havandeskapaförgiftning, hoppas att det bara är falsklarm <3

Jag blir omplacerad på jobbet! jag är så lättad, talade med företagshälsovården idag, och sköterskan där blev helt förskräckt att jag jobbade 100%. Storchefen har, precis som jag trodde, meddelat dem att trepartsamtal inte behövs då jag är på jobb och det funkar bra... blir lite trött för att vara ärlig, men jag hoppas att det blir bra med omplaceringen. Det kommer finnas mycket större möjlighet till att sitta vid behov dit jag flyttar, och att ha gummimattor om jag vill stå.

Om trycket var bra så troooor jag inte det är någon fara, men jag tycker du ska ta det riktigt lugnt i helgen nu innan du får kolla igen. Om det är havandeskapsförgiftning så är det strikt sängläge som gäller (jag fick gå på toaletten utanför dörren men inte mer än så), ha det lite i bakhuvudet.. Och så fortsätter jag hålla tummarna! <3

Svansjön skrev 2016-10-07 19:11:32 följande:

Huvudvärk har jag haft från och till i en 1,5 månad nu. Ibland en hel vecka i sträck, nu ingenting på en vecka.

Hoppas på falsklarm, men jobbigt att vänta en hel vecka helg på svar!

Jag är inte någon expert på föräldrapenning men jag har för mig att jag läst att tillägget är något som man kan få från "vissa arbetsgivare", så kolla upp det med din :)

1900920802 skrev 2016-10-09 12:15:59 följande:

Hej nån som hört om FÖRÄLDRAPENNING-TILLÄGG ? Som var på 10 % ? då undrar jag.. menar dom att man får föräldrapenningen som är på knappt 80 % och tillägg på 10 % som kallas föräldrapenning tillägg?

De jag fått höra är att vissa missar att skaffa de där tillägget å går därför misste om dom där extra 10 % man kan få. ? Allt de här snurrar i min skalle (första barnet) så ni som.kan om sånt här, svara.gärna :D

Svar på tråden BF Februari 2017