BF Februari 2017
Men usch! Och jag som är så glad för att det sparkas ordentligt idag, nu blev jag nästan nojig över det också.. Jag är glad att jag har en toppen bm som säger att man SKA ringa om man inte känner något eller om man tycker att det avviker. Är skönt att man inte behöver känna sig nojig eller så inför henne, hon är väldigt lugn och bemöter rädslor på ett väldigt proffsigt sätt. Jag känner att hon tar mig på allvar både vad det gäller nojor, tidigare erfarenheter och tillstånd..
Jag har lite blötare flytningar ibland, inte alltid, men nu ska jag nog hålla lite koll så det iaf inte ökar. Jag är så himla orolig att något ska gå fel, jag får inte tänka på det mer än bara snudda vid tanken..
Jag tror det märks tydligt. Mycket vattnigare än en flytning. BM trodde hon hade flytningar bara. Hon bad om extra UL men fick inget. Barnet hade sparkat som en tok på slutet, förmodligen för det fick väl syrebrist. Var bara någon månad sen. Jätte hemskt och sorgligt!
Hörde nyss på radion att socialstyrelsen tagit beslut om att BM ska ge extra UL och liknande för att säkerställa barnets hälsa. Man vill undvika än fler dödfödda barn i slutet av graviditeten. Ett steg i rätt riktning, annars hör man bara att de lägger ner BB på olika orter, för få och stressigt för BM på förlossningen och annat negativt.