Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Så roligt! Vad har ni fått för reaktioner? ;) Sist jag var gravid så tog vi en bild på en kanelbulle i ugnen och skrev "titta vad vi har", det blev succé ;)

MammanAngelica skrev 2016-08-18 13:00:29 följande:

Jag har berättat för de jag anser behöver höra det från mig. Övriga får lista ut på egen hand :) sen outade vi det på sociala medier på detta sätt då våra konton är ganska personliga utan alltför många ytligt bekanta :)

Jag har berättat för några och de andra kommer att få märka ;) Men som sagt blev en bild på en bulle i ugnen succé om du vill gå ut med det till alla ;)

JohannaWi skrev 2016-08-18 11:43:14 följande:

Jag tycker också de är skit svårt!! Ska man bara kasta ur sig att man är gravid eller låta kollegor märka de? Ja har än så länge sagt till 3av mina närmsta kollegor och då sa jag att jag kommer vara mammaledig nästa år. Men sjukt svårt att börja konversationen på något sätt.. Någon annan som har tips? :)

Vilket sammanträffande! Visst är du också i v16 ungefär? När jag äntligen pallat mig ur sängen i morse så tittade jag på magen och tänkte att oj syster den är! Och känslan har hållit i sig över dagen, den kom bara på en natt! Haha ;)

Jag tänkte vänta med att berätta för resten av kollegorna tills efter rul, men idag är det framförallt en som tittat på magen och börjat luska. Än så länge har jag lyckats prata bort henne genom att bara byta samtalsämne lite snyggt ;)

pärlsnäcka skrev 2016-08-18 21:00:42 följande:

Familjen fick veta tidigt från v 8 till 10 pga att jag hade en tuff start..

Arbetet fick veta efter semestern v 14 tror jag och nu v 16 har övriga medarbetare fått veta så ryktet lär gå snabbt. Haha

Facebook får veta v 19 efter RUL.

Min mage har verkligen börjat synas på bara 2 dagar eller något så det är roligt! Känns mer verkligt.

Var inte nervös för att berätta, det är en glad nyhet som alla tar positivt! Lycklig tid i livet!

Inte oj syster! Oj så stor ska det ju stå..

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-18 22:56:16 följande:

Vilket sammanträffande! Visst är du också i v16 ungefär? När jag äntligen pallat mig ur sängen i morse så tittade jag på magen och tänkte att oj syster den är! Och känslan har hållit i sig över dagen, den kom bara på en natt! Haha ;)

Jag tänkte vänta med att berätta för resten av kollegorna tills efter rul, men idag är det framförallt en som tittat på magen och börjat luska. Än så länge har jag lyckats prata bort henne genom att bara byta samtalsämne lite snyggt ;)

Ja barnens reaktioner är härliga ;) Här fick vi bland annat frågan hur det ska bli att byta blöja varje dag, haha ;) Var min pojk på snart 8 som funderade över det ;)

MammanAngelica skrev 2016-08-19 05:38:56 följande:

Bara jättefina reaktioner! Så det känns riktigt bra :) det roligaste är nog min mittentös som är nio som frågade min sambo hur det kändes att äntligen bli pappa på riktigt haha. Så omtänksam och struntade för stunden helt i sina egna tankar.

Jag är i v16 och hade gått upp 2kg för två veckor sedan (sedan v6). Ungefär 1 kg i månaden! Jag kände mig inte alls nöjd med det för bebis och livmoder väger ju inte så mycket än men bm tyckte inte det var så farligt, tydligen vanligt att man går upp mer i början när man småäter mot illamående men jag fick ändå lite viktpanik. Tycker inte jag småätit i de mängderna direkt utan i stor utsträckning ätit som vanligt. Jag brukar äta frukt och mellis även när jag inte är gravid ;) Men jag måste ju ha ätit mer än vanligt så jag fick nästan lite viktpanik..

Hur ligger du till själv? Jobbigt med foglossning, jag känner av lite om jag stått och gått mer än vanligt men inte så farligt att jag blir hindrad av det :) Prata med bm om låsningen, kanske naprapat kan hjälpa? Jag vet inte vilka metoder man får ta till som gravid..

Svansjön skrev 2016-08-19 10:43:09 följande:

Hur ligger ni i vikt i förhållande till när graviditeten startade?

Någon som fått foglossning? Jag tror jag börjar få det. Känns som en låsning vänster om svanskotan och så strålar det i ryggen och vänstra ljumsken :(

Underbart!

stor grön drake skrev 2016-08-19 10:32:30 följande:

Jag har fått höra hjärtljuden 160slag/minut, lät som ett litet tåg. Jag är kär

Värdena från glukosbelastningen var jättefina, HB hade gått upp, blodtrycket ner, viktökningen var OK. BM var jättemysig och det kändes riktigt bra

Ja det är ju sant att det är extra vätska och blod också utöver det som finns i magen, men i förra graviditeten hade jag inte gått upp något alls innan rul. Egentligen har jag gått upp mer för jag började öka i vikt lite oförklarligt veckorna innan jag visste att jag var gravid, och det är nog mest det som ger viktpaniken. Jag tycker inte det märks så mycket på kroppen än förutom den begynnande magen och att jag känner mig tung och andfådd. Pust! Haha ;)

Svansjön skrev 2016-08-19 11:19:49 följande:

Nej två kilo ska du inte ha panik över. Det är moderkaka, vätska mm som finns i kroppen nu. Och när barnet är ute gör man ju av med extra kalorier av amning ;) Mår man illa så kanske man inte rör på sig lika mycket heller.

Jag är minus 2,5kg. Men det går jag nog upp snart. Tränar på som vanligt men nu börjar jag få ont efter joggingpassen. Ryggen och ljumsken blir som värst efter inte under löpningen. Min BM sa att jag ska vara försiktig för det riskerar att bara bli värre.

Har även fått sammandragningar nån gång då och då. Inget jag är orolig för men om det ökar på finns ju risken för för tidigt född. Nä bebis får allt vänta till vecka 35 åtminstone :D

Svar på tråden BF Februari 2017