Ja det är ju sant att det är extra vätska och blod också utöver det som finns i magen, men i förra graviditeten hade jag inte gått upp något alls innan rul. Egentligen har jag gått upp mer för jag började öka i vikt lite oförklarligt veckorna innan jag visste att jag var gravid, och det är nog mest det som ger viktpaniken. Jag tycker inte det märks så mycket på kroppen än förutom den begynnande magen och att jag känner mig tung och andfådd. Pust! Haha ;)
Svansjön skrev 2016-08-19 11:19:49 följande:
Nej två kilo ska du inte ha panik över. Det är moderkaka, vätska mm som finns i kroppen nu. Och när barnet är ute gör man ju av med extra kalorier av amning ;) Mår man illa så kanske man inte rör på sig lika mycket heller.
Jag är minus 2,5kg. Men det går jag nog upp snart. Tränar på som vanligt men nu börjar jag få ont efter joggingpassen. Ryggen och ljumsken blir som värst efter inte under löpningen. Min BM sa att jag ska vara försiktig för det riskerar att bara bli värre.
Har även fått sammandragningar nån gång då och då. Inget jag är orolig för men om det ökar på finns ju risken för för tidigt född. Nä bebis får allt vänta till vecka 35 åtminstone :D