Hej alla, lite långsam att svara... Men vi var på konsultation på kliniken i torsdags. Och efter det har jag känt mig så nedstämd, så jag har inte ens orkat skriva här, trots att jag vet att ni förstår och hade nog bara sagt stöttande saker.
Det var inte det att konsultationen inte gick något bra, utan det var bara så att jag blev så väldigt ledsen efteråt. Vi satt där och lyssnade på hur celler delas och hur spermaprov ska lämnas och hur menopur ska sprutas och hur bra och nya embryoskåp de har på kliniken och hej och hå. Och sedan kom vi hem med en tjusig mapp i glanspapper med massa informationsbroschyrer i, och jag kände bara: varför allt detta? Kan vi inte bara få vara normala och i kärlek och lust älska med varandra och så blir det ett barn. Kände mig som ett medicinskt experiment och hela den här IVF-processen bara slog mig i huvudet big time. Kände mig sorgsen över det faktum att jag inte bara kan bli gravid. Lite så som det kändes just innan vi vågade söka hjälp. Efter att vi tog kontakt med kliniken har jag lite lagt den där barnlöshetsorgen åt sidan lite tillfälligt, och liksom varit helt fokuserad på att "komma igång" med IVF. Och nu när vi sitter här med ett schema i näven för sprutstart menopur, så blev det som om jag landade lite känslomässigt i vad det är vi håller på med. En smärtsam reality check.
Nåväl. Nu har jag smält det hela en smula, och känner mig ändå nöjd över att vi snart ska få sätta igång. Till min glädje så får jag göra korta protokollet med start nästa mens som borde bli typ 5-6:e maj. Jag hoppas att tiden går snabbt nu! Kram alla!
Uppdaterar listan lite:
KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1 start v,17.
Finee: 28 år, Oförklarligt barnlös,, IVF1 start nästa mens ca 5-6/5, menopur 150ie, korta protokollet
Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4
Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst
återinförande vecka 20
ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.
Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??) Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4