• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre
    ivfbullen skrev 2016-04-11 13:39:06 följande:
    Välkommen!

Kommer du att köra med menopur då?
    Roligt att vi blir fler här!
    Nej, gonal f. Precis som sist. Jag fick ut 13 ägg sist, 6 befruktades (Om jag komemr ihåg rätt....) blev två blastocyster. En till mig en till frysen.. men tyvärr ingen som ville stanna kvar
  • finee

Oj! Vilken aktivitet det blivit i tråden sedan jag kikade igår och skrev, kul! VÄLKOMNA alla nya - marre22, provi87 och malre :)

Kaosart - ja, det är individuellt med vilken dos man sätts på som du säger, och det finns säkert ett samband med AMH-värde, ålder, etc.

Ivfbullen - tack att du delar med dig av dina erfarenheter. Återigen beklagar jag ditt MA :'( Även tufft för dig marre22 med missfall. Hoppas på att det inte blir något mer sånt.

Ska vi göra en lista kanske? Nu när vi är några stycken? Jag kan börja (kopiera (inte citera) och fortsätt om ni vill!):

Finee: Oförklarligt barnlös, konsultationsmöte v. 15 och därefter IVF 1 förmodligen i början av maj.

• KaosArt

Lista -  kopiera och klistra in i ett nytt inlägg (inte citera):

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1 start v,17.

Finee: Oförklarligt barnlös, konsultationsmöte v. 15 och därefter IVF 1 förmodligen i början av maj.

• provi87

Bra idé!

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

• Minimasken

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst
    återinförande vecka 20

• KaosArt

Vad många vi är som ska starta för fösta gången! Spännande! =)

Ni som har haft tidigare försök: ungefär hur många dagar fick ni spruta? Jag fick ut menopur så det räcker i 10 dagar, (men startdosen) såklart tänker jag att jag kan hämta ut nytt om det inte skulle räcka + att det såklart är olika för alla. Men kan också vara kul att veta hur många dagar man kan räkna med på ett ungefär. =)

• ivfbullen

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst 
    återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 
  • ivfbullen

Jag är livrädd nu... ruvardag 5 och har fått en liten rosa flytning nu när jag gick och kissade. Typ som ett litet ljust snor som man kan få i näsan men med inget i. Usch vad äckligt det lät... sorry.
    Har skrivit om det mer i min blogg nu. Googlar för fullt... huff är så rädd :O

• provi87
    ivfbullen skrev 2016-04-11 22:39:39 följande:

Jag är livrädd nu... ruvardag 5 och har fått en liten rosa flytning nu när jag gick och kissade. Typ som ett litet ljust snor som man kan få i näsan men med inget i. Usch vad äckligt det lät... sorry.

Åhh håller tummarna för dig! Tycker det låter tidigt att få reda på att det inte skulle bli nåt på RD5. En liten rosa flytning är nog normalt, bara det inte blivit värre. Hur är det idag? Förstår att du är rädd, det hade alla varit. Vi hoppas ju så mycket.  
  • finee
    ivfbullen skrev 2016-04-11 22:39:39 följande:

Jag tänker som porvi, säkert helt nornalt MEN förstår att du blir orolig!! Men hur brukar det vara för dig? Brukar du ha spottings innan mens i vanliga fall? Hur har det sett ut vid tidigare IVF:er?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj