• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Hastis

Hejhej! Hoppar in här jag med! Bf ca 12/12 mitt 3dje och sambons första:) bor i Nyköping, någon som är härifrån oxå?

• KattenH81

Hej!
    Här är en med bf 9-10 dec. Är v5+6 idag! 35år med en dotter på 2år och tre mån som kom till via ivf. Denna är hemma-bakad :) Fick mf i okt i fjol och hoppas att denna väljer att stanna!
    Nån mer från Norrtälje kommun här i gruppen?

• M-E

Vad kul att också (äntligen) få hoppa in i denna tråden! Första IVF & icsi och plussade svagt på ruvardag 11 (23/3) BF 1-2 december! Första tidiga UL bokad 20/4 för att kolla efter antal, placering och om man hittar ett litet hjärta som tickar! som allt annat med ivf känns det som en enda lång evighetsväntan.. Men är SÅ otroligt tacksam att det tagit sig på första försöket oavsett vad som händer! Lycka till alla! :)

• Lislin11

Hej,

Plussade för 3 veckor sedan och gick igår in i vecka 8. Vi väntar vårar första barn så är lite ny på denna front. Kan någon ge lite tips hur man går till vägaom man vill kolla så allt ser bra ut med bebis redan i vecka 8, VUL eller UL?

Kram!

• KattenH81
    Lislin11 skrev 2016-04-15 18:02:43 följande:

Hej,

Plussade för 3 veckor sedan och gick igår in i vecka 8. Vi väntar vårar första barn så är lite ny på denna front. Kan någon ge lite tips hur man går till vägaom man vill kolla så allt ser bra ut med bebis redan i vecka 8, VUL eller UL?

Kram!

Bara boka tid hos privat gyn. Lite olika vad de erbjuder. Gjorde tidigt vul med dottern i v8 men då var det som en del av uppföljningen av positiv test vid en ivf-behandling.

Skulle gjort ett ul vid graviditet som slutade i mf i oktober. Den kliniken (Mama Mia i Kista) gör inte vul (vad hon sa till mig på tfn iaf).
  • Kilgrave

Har börjat må lite illa tycker jag.. Och jag tycker att dofterna är starkare, men det är inte nödvändigtvis negativt ännu. Bara 4+2 än så länge så, det kommer väl senare. ;P

• Micha91

Hej

Hoppar in här, plussade igår. Väldigt oplanerat men väldigt välkommet. Har en dotter sedan innan som är ett år. Enligt mina beräkningar så är jag i vecka 4+2 och har bf den 21 december om allt går bra och om mini vill stanna.

• lilsis

Jaha nu har hCG stigit trots allt.

Det blir sådan hjärnröra av det här!!

• Lillalitenjag

Hej alla! Var på tidig inskrivning i torsdags och är idag i 4+2, har fått bf 22/12 så hoppas jag iaf klarar julafton...

Jag har fått erbjudande om kub test även fast jag är under 35, nån annan som gjort detta tidigare? Som jag förstår det innefattar det blodprover i v 9 och ul i vecka 11/12.

• lilsis
    Lillalitenjag skrev 2016-04-16 06:31:27 följande:

Hej alla! Var på tidig inskrivning i torsdags och är idag i 4+2, har fått bf 22/12 så hoppas jag iaf klarar julafton...

Jag har fått erbjudande om kub test även fast jag är under 35, nån annan som gjort detta tidigare? Som jag förstår det innefattar det blodprover i v 9 och ul i vecka 11/12.

Oj!

Det var en tidig inskrivning

Jag har av förklarliga skäl inte gjort kub men om jag någonsin är gravid så länge tänkte jag göra det, downs är inget jag gör abort för men det finns andra genetiska fel som är värre.
Svar på tråden BF December 2016