Tess1990 skrev 2016-04-12 16:28:01 följande:
Är det någon annan som upplevt lite "negativa" tankar om att få just i december?
Missförstå mig inte!
Är glad att jag är gravid, det var ingen självklarhet att det skulle hända igen, men det tog sig så otroligt fort!
Är nervös för amningen, det funkade inte förra gången så vill verkligen att den funkar nu! Men kommer ju vara kallt och sen bli kallare, rädd för mjölkstockning eller problem med att amma när vi är ute, vill inte sitta hemma hela vintern
Och sen de att släkten kommer ge kombinerad födelsedagspresent/julklapp och bara komma på besök en gång, rädd för att barnet kommer tycka de suger att fylla så nära julafton
Jagcförstår prwcis vad du menar! Jag funderade på om vi skulle vänta en månad just för att barnet ska slippa va typ ett år yngre än andra jämnåriga osv. De har ju liksom en liten uppförsbacke att jobba mot redan från början.
Det där med amningen tänkte jag inte på. Fick dock aldrig mjölkstockning sist. Va rätt segt att inte våga bada på sommaren pga rädsla för det. Det blir ju inte så den här gången om inte den lille vill amma länge. Men sist kunde jag sluta vid 7,5mån