• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • linnea91

Hej alla!

Jag plussade igår och idag ringde jag MVC och ska på inskrivning den 27 april!

Enligt min app så kommer BF vara kring den 18 december. Jag har dock inte riktigt tagit in att de är på riktigt ännu, men jag hoppas "chocken" ska släppa snart!

Stort grattis till alla här inne!! De ska bli så kul att följa er alla och höra hur de går :)

• 3flickor4pojkar7barnsmamma

Hej.

Är snart 40 och har 7 barn sedan ett tidigare äktenskap. Min nuvarande man och jag gar försökt få barn i 3,5 år och skulle påbörja hormon behandling inför ivf i torsdags i förra veckan

Dock behövde vi aldrig genomgå det för vi fick två starka plus på clearblue stickorna förra måndagen...??

• Tess1990

Är det någon annan som upplevt lite "negativa" tankar om att få just i december?

Missförstå mig inte!

Är glad att jag är gravid, det var ingen självklarhet att det skulle hända igen, men det tog sig så otroligt fort!

Är nervös för amningen, det funkade inte förra gången så vill verkligen att den funkar nu! Men kommer ju vara kallt och sen bli kallare, rädd för mjölkstockning eller problem med att amma när vi är ute, vill inte sitta hemma hela vintern

Och sen de att släkten kommer ge kombinerad födelsedagspresent/julklapp och bara komma på besök en gång, rädd för att barnet kommer tycka de suger att fylla så nära julafton

• BIX
    3flickor4pojkar7barnsmamma skrev 2016-04-12 15:27:19 följande:

Skulle ju såklart inte stå frågetecken i slutet.....vi är beräknade till 10 dec.

Grattis!! Då har vi samma bf :) Vad är det för ålder på dina andra barn? Häftigt med 8 det här man inte så ofta :)
  • LyCKa55
    Tess1990 skrev 2016-04-12 16:28:01 följande:

Är det någon annan som upplevt lite "negativa" tankar om att få just i december?

Missförstå mig inte!

Är glad att jag är gravid, det var ingen självklarhet att det skulle hända igen, men det tog sig så otroligt fort!

Är nervös för amningen, det funkade inte förra gången så vill verkligen att den funkar nu! Men kommer ju vara kallt och sen bli kallare, rädd för mjölkstockning eller problem med att amma när vi är ute, vill inte sitta hemma hela vintern

Och sen de att släkten kommer ge kombinerad födelsedagspresent/julklapp och bara komma på besök en gång, rädd för att barnet kommer tycka de suger att fylla så nära julafton

Jagcförstår prwcis vad du menar! Jag funderade på om vi skulle vänta en månad just för att barnet ska slippa va typ ett år yngre än andra jämnåriga osv. De har ju liksom en liten uppförsbacke att jobba mot redan från början.

Det där med amningen tänkte jag inte på. Fick dock aldrig mjölkstockning sist. Va rätt segt att inte våga bada på sommaren pga rädsla för det. Det blir ju inte så den här gången om inte den lille vill amma länge. Men sist kunde jag sluta vid 7,5mån
  • Fian88
    Tess1990 skrev 2016-04-12 16:28:01 följande:

Missförstå mig inte!

Förstår hur du tänker men jag känner att efter att ha försökt i över 1,5 år och med ett missfall så skiter jag fullständigt i när bebisen kommer!:) Blir ju världens bästa julklapp!!<3
  • Carolinevik

Hejsan. Fick positivt gravtest idag och är troligtvis i vecka 7+någon dag. Tror jag hamnar på bf i slutet på november eller i början av decemer. Hade ägglossning den 6 mars. Kan det stämma med vecka 7+någon dag tro?

• Tösen1989
    Fian88 skrev 2016-04-12 12:47:51 följande:

Grattis alla nya!!:)

Missa inte fb gruppen, instruktioner för att gå med finns längre upp i tråden:)

Var?? Kan ej hitta det
  • Fian88
    Tösen1989 skrev 2016-04-12 21:08:01 följande:
    Var?? Kan ej hitta det
    Du skickar en vänförfrågan till Elin Burström, svartvit profilbild och ett barn på omslagsbilden. Hon lägger till dig:)
Svar på tråden BF December 2016