• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • linnea91
    Fian88 skrev 2016-04-13 11:20:43 följande:

Våra familjer vet och bästa vännerna vet:). Vi resonerade lite som så här att skulle nått gå fel så kommer man med största sannolikhet prata om det och då kan de närmsta lika gärna få vara med och glädjas från början:)

Hur långt gången är du? :)

jag tror inte jag kommer kunna hålla mig för bästa kompisen. Som du säger, om något får fel kommer man ändå vilja prata om de med familj och bästa vänner!!
  • linnea91
    finlandssvenskan skrev 2016-04-13 11:21:55 följande:

Hej, hoppar in här. BF 20.12.

Jag är också lite sugen på att berätta det åt närmaste familjn snart. Jag tycker också det skulle vara ganska skönt att dom vet också om det händer någonting.

Ja eller hur!! Sen så litar man så mycket på dom närmaste och dom skulle aldrig gå och sprida vidare att man är gravid om man säger att de absolut inte får komma ut.
  • feliciaka

Jag vart på inskrivning idag (diabetiker) och är i vecka 5, skall åter nästa vecka och få ett vaginalt ultraljud då man kollar hjärtrytm och så allt står rätt till. Det här händer verkligen, wihooo!

• MP88

Jag hoppas att jag går joina er i denna gruppen snart. Jag tog ett test i måndags, på BIM dagen - kunde eventuellt ana ett svagt streck. Jag har alltid haft regelbunden mens, kan i princip klocka den på dag 28. Men i måndags kom det ingen mens och inte heller igår. Igår hade jag dock pyttelite bruna flytningar, som idag är som bortblåsta. Mina bröst känns som meloner och mina blodkärl syns väldigt tydligt! Tänkte försöka hålla mig tills på fredag och ta ett nytt test då, då är jag på BIM+4 så då borde det ju bli ett plus om jag är gravid!

• Ratata

Vi har redan berättat för närmaste vännerna. Lite tidigt egentligen, men är så roligt att berätta. Och tredje barnet, så lite lite mindre nojjig denna gången än första gången :)

• lilsis

BF 14 december om den stannar kvar.

Efter tre år spelar födelsedagen ingen som helst roll. Ingen alls, bara den stannar länge nog för att bli färdigbakt.

• jtothee

Hej! Plussade idag på BIM + 5, är enligt beräkning i v 4+5 med bf 15 december. Var gravid nyligen med bf 1 november, missfall i v 6+5 så tillåter mig inte att vara "glad" förrän jag åtminstone gått förbi den tiden tyvärr. Är dock extremt chockad och glad att det gått så snabbt för mig och min sambo, började försöka i januari, blev gravida på första, fick missfall och nu gravida direkt efter det. Man kan ju hålla tummarna att det går vägen??

• busmonstret

ååh, jag är så sjukt trött och har inte alls samma energi som tidigare. Någon annan som känner samma?

Lite avis på alla som har så superbra koll också på vilken dag dom är i och allt. Min mens har varit så oregelbunden, men tror jag är i v. 6. Längtar till den 26:e och hoppas jag ska få kolla att allt ser bra ut.

Går dock och oroar mig relativt ofta och har "känningar" där kom mensen, fast inget än iaf :) peppar, peppar

Svar på tråden BF December 2016