mocha8676 skrev 2016-04-19 11:16:23 följande:
Hur mår ni allaa? Vad har ni för symptom? Jag har en massa olika.. Rikliga flytningar, trötthet, kissnödig ofta, järnsmak i munnen, hormonig till tusen.. Blir arg för minsta lilla. Däremot inget illamående eller ömma bröst än. Fick ömma bröst väldigt tidigt förra graviditeten.
Kommer inte kunna slappna av förens vecka 13, eller ja lite redan efter vecka 9. Ska boka in tidigt ultraljud i vecka 9 tänkte jag. Ser man ett hjärta slå minskar risken för missfall enormt. Har ju två i bagaget av tre graviditeter..
Jag mår alldeles för bra. Jag gick in i vecka 6 igår, 5+1 idag. De enda jag kan känna är trötthet, törstigare och större bröst men inte så ömma ännu. Sen så är jag väldigt känslig nu också, humöret kan förändras på sekunder.
Ringde min BM idag, jag har så svårt att ta in att vi verkligen ska ha barn. Jag bär på sån oro att de inte är något liv inuti mig eller att något ska hända. Men hon lyckades lugna mig, "så länge du är frisk och mår bra och inte har jätteont och blöder så behöver du inte oroa dig".
Jag har inskrivning 27/4, tänkte kolla med barnmorskan då om ett VUL lite längre fram.
De är min första graviditet där jag vill behålla barnet. Jag blev gravid för 4.5 år sen, men då valde jag att göra abort.