• linnea91

BF December 2016

Hej alla!

Jag plussade igår och idag ringde jag MVC och ska på inskrivning den 27 april!

Enligt min app så kommer BF vara kring den 18 december. Jag har dock inte riktigt tagit in att de är på riktigt ännu, men jag hoppas "chocken" ska släppa snart!

Stort grattis till alla här inne!! De ska bli så kul att följa er alla och höra hur de går :)

• linnea91

När har alla tänkt börja berätta om sin graviditet? Jag tycker de är så jobbigt hålla de inom mig.

V 5(4+2 idag), väldigt tidigt att berätta men jag är så sugen berätta för min bästa vän som ska ha barn i början av augusti.. är de dumt?

Däremot har jag bestämt att vi ska berätta för mina föräldrar i helgen, mest för att de är så skönt ha någon nära att prata om de med och om någonting skulle hända hade de varit skönt att ha stöttning. Även där kommer bästa kompisen in!

• linnea91
    Fian88 skrev 2016-04-13 11:20:43 följande:

Våra familjer vet och bästa vännerna vet:). Vi resonerade lite som så här att skulle nått gå fel så kommer man med största sannolikhet prata om det och då kan de närmsta lika gärna få vara med och glädjas från början:)

Hur långt gången är du? :)

jag tror inte jag kommer kunna hålla mig för bästa kompisen. Som du säger, om något får fel kommer man ändå vilja prata om de med familj och bästa vänner!!
  • linnea91
    finlandssvenskan skrev 2016-04-13 11:21:55 följande:

Hej, hoppar in här. BF 20.12.

Jag är också lite sugen på att berätta det åt närmaste familjn snart. Jag tycker också det skulle vara ganska skönt att dom vet också om det händer någonting.

Ja eller hur!! Sen så litar man så mycket på dom närmaste och dom skulle aldrig gå och sprida vidare att man är gravid om man säger att de absolut inte får komma ut.
  • linnea91

V 5 (4+5) idag. Brösten har blivit större men de ena har blivit mycket större än de andra. Någon mer som varit med om detta??

• linnea91

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

• linnea91
    Jegs skrev 2016-04-17 20:22:21 följande:

Jag skulle säga som det är..

Annars kan du dricka Gin&Tonic men slopa Gin.. Brukar vara en bra drink att luras med! :) Tonic smaken är så stark så även om någon smakar på den så är det inte säkert att de reagerar på att den är alkoholfri..

Jag tycker de känns alldeles för tidigt att berätta. Den veckan kommer jag bara vara i v 8...
  • linnea91
    mocha8676 skrev 2016-04-19 11:16:23 följande:

Hur mår ni allaa? Vad har ni för symptom? Jag har en massa olika.. Rikliga flytningar, trötthet, kissnödig ofta, järnsmak i munnen, hormonig till tusen.. Blir arg för minsta lilla. Däremot inget illamående eller ömma bröst än. Fick ömma bröst väldigt tidigt förra graviditeten.

Kommer inte kunna slappna av förens vecka 13, eller ja lite redan efter vecka 9. Ska boka in tidigt ultraljud i vecka 9 tänkte jag. Ser man ett hjärta slå minskar risken för missfall enormt. Har ju två i bagaget av tre graviditeter..

Jag mår alldeles för bra. Jag gick in i vecka 6 igår, 5+1 idag. De enda jag kan känna är trötthet, törstigare och större bröst men inte så ömma ännu. Sen så är jag väldigt känslig nu också, humöret kan förändras på sekunder.

Ringde min BM idag, jag har så svårt att ta in att vi verkligen ska ha barn. Jag bär på sån oro att de inte är något liv inuti mig eller att något ska hända. Men hon lyckades lugna mig, "så länge du är frisk och mår bra och inte har jätteont och blöder så behöver du inte oroa dig".

Jag har inskrivning 27/4, tänkte kolla med barnmorskan då om ett VUL lite längre fram.

De är min första graviditet där jag vill behålla barnet. Jag blev gravid för 4.5 år sen, men då valde jag att göra abort.
  • linnea91

Någon här som känt av trög mage? Jag har börjat känna de nu, men de små hugger till ibland nere i magen på höger sida. Jag hoppas de har något med de att göra så de inte är något annat.

När jag var gravid för 4.5 år sen så blev jag förstoppad men minns inte riktigt om de kändes såhär.

• linnea91
    Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?

Jag har BF 19 december enligt min app som jag använder. Ska på inskrivning 27/4. V 7 (6+2) då.
  • linnea91
    Mariro skrev 2016-04-22 11:42:12 följande:

Hej alla, tänkte kolla med er om ni kan känna hugg/kramp/ilningar i livmoder/äggstockar om ni skrattar eller hostar plötsligt? Jätteskum känsla som försvinner lika snabbt som den uppkommer?

Exakt så hade jag tidigare i veckan! Men i samband med de hade jag väldigt trög mage också, vet inte om de hörde ihop kanske:)
  • linnea91

Jösses amalia! V 6 (5+4) idag, min mage är såååå uppsvälld. Ser ut som att jag är i v 20. På morgonen är den inte alls lika uppsvälld men så fort jag ätit frukost sväller den upp. Någon mer??

Svar på tråden BF December 2016