• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Lenizen

Hej alla!

Jag plussade för ungefär 2 veckor sedan och har nyligen gått in i vecka 7 (6+2).

Det som känns mest jobbigt för mig är att jag har typ inga symtomer, bara ömmade bröst. Även kan jag känna mig lite yr och lite illamående.

Jag önskar att man får göra ett tidigt UL och se om se lilla hjärta pickar.

Ha en bra dag alla, glöm inte hur grymma ni är??

• De5pojkarna

Jag har aldrig haft illamående, ömma bröst eller något när jag varit gravid med mina 5. Och förväntar mig inte att det skall bli nått heller.. Om det nu inte är en tjej och det kommer illamående.. Annars är det bara som mensvärk och foglossning jag haft.. Nu har jag bara som mensvärk.. Är i Vecka 5 tror jag. Så BF bör vara 23-25:e December. 

• Lilltrollet

Hej, jag hoppar gärna in här om jag får.

Plussade i förrgår, bf 26/12. Inväntade egentligen mens idag då jag skulle påbörja ivf-försök 2, så detta känns helt fantastiskt!

• finlandssvenskan
    linnea91 skrev 2016-04-17 20:15:19 följande:

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

Du kan ju alltid säga att du äter antibiotika, kanske mot urinvägsinfektion :P
  • jtothee

Vaknade i natt och det hade börjat blöda lite grann. Hade ingen megablödning vid sista missfallet, behövde bara nattbinda en dag, så räknar med att det är missfall igen i v 5+4... Trött jag blir på det här, känns inte ens kul att vara gravid när man bara förväntar sig missfall och det dessutom blir det, men men, bara ta tjuren vid hornen och hoppas att tredje gången gillt fungerar för oss!

• Ledilnaan

Hoppar in här om jag får? Plussade i lördags på bimdagen, så BF verkar bli 23 dec, en liten julklapp

Har försökt sen i oktober och nu har det äntligen tagit sig. Har tre pojkar sen innan, så detta blir vår fjärde lille knodd.
    Detta som är annorlunda denna gången är att jag började må illa redan dagen innan BIM, har inte mått illa så tidigt förut.

Jag funderar lite på när jag måste tala om för chefen? Har precis fått fastanställning, började förra veckan... :-/

• Lilltrollet

Jag berättade för min chef i v 12 Ledilnaan, när jag var gravid med min son. Men du behöver ju inget säga förrän du är redo tycker jag.

• Ledilnaan
    Lilltrollet skrev 2016-04-18 13:22:20 följande:

Jag berättade för min chef i v 12 Ledilnaan, när jag var gravid med min son. Men du behöver ju inget säga förrän du är redo tycker jag.

Jag vill helst vänta till efter v12, tills när man vet om han väljer att stanna kvar i magen. Så då avvaktar jag tills jag känner mig redo. Tack för svaret.
  • pepparkornet

Hej allihopa! Hoppar gärna in i tråden jag med. Har bf 17 december, borde vara i 5+1. Ska till mvc nästa vecka. Undrar någon vet om man kan få göra ultraljud för att lugna nerverna? Har ångestproblematik och katastroftänk och självklart kan man inte låta bli att tänka det värsta.

Svar på tråden BF December 2016