• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    BIX skrev 2016-04-20 12:00:21 följande:

Det här kanske har varit uppe tidigare, men vad har ni som väljer att inte berätta direkt för förklaringar? Jag tänker främst på jobbet där jag inte vill säga något innan vi har gjort kub och innan dess är det ju minst tre besök hos bm. Blir lite mycket läkarbesök plötsligt så jag behöver komma på en bra 'ursäkt' :)

Läkare en gång, tandläkare en gång och så kanske sjuk en gång? Men tre besök? Är väl hälsosamtal och inskrivning du tänker på, du kanske kan fråga om ni kan ta dom vid samma tillfälle?:)
  • Kling28
    enieledam skrev 2016-04-20 09:52:30 följande:

Hallå på er, 
    Jag hoppar in i den här tråden jag också. 
    Plussade precis och har BF 29 december.

Såå lycklig. :)

Åh :) grattis, upplevde samma glädje igår :D
  • mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-20 12:53:21 följande:

Många skriver att de ska göra el har gjort vul tidigt kan man bara be att få göra det hos gyn el hur bär man sig åt?

Jag som blev gravid via ivf hör det till att göra tidigt vul. Så jag gör det via privat klinik och betalar 1500kr för det. Du borde fråga en barnmorska på MVC hur du ska gå tillväga :)
  • bells123

Hej på er! 

Jag plussade förra veckan, är i v.5 nu och bf runt 22 december (kul! ;) ) Tänkte kolla lite hur ni andra har de med flytningar och så? Jag får byta trosor 2 gånger om dagen då de blir en del flytningar, visa är genomskinliga andra lite ljus bruna. 

• Flygekorre

Någon mer som ska göra VUL snart? Är så obeskrivligt nervös och ändå är det 1v kvar...Hjälp! Även om det är osäkert då med så är det ju en liten bit på vägen om man ser ett litet hjärta! <3

Känner fortfarande ingenting verkligen :( Väldigt oroväckande...

• enieledam
    Flygekorre skrev 2016-04-20 13:50:51 följande:

Någon mer som ska göra VUL snart? Är så obeskrivligt nervös och ändå är det 1v kvar...Hjälp! Även om det är osäkert då med så är det ju en liten bit på vägen om man ser ett litet hjärta! <3

Hur tidigt har ni fått gå på VUL?
    Jag fick besked att det inte görs förrän tidigast v.12. Får ont i hela kroppen av att tänka på att jag ska behöva vänta så lång tid.

Någon som har knep på hur man kan få det tidigare?
  • Fian88
    Flygekorre skrev 2016-04-20 13:50:51 följande:

Ska om ca en timme, är så nervös så jag mår illa nu...
  • Anonym föräldraledig

Jag har gjort VUL idag. Skickade in en egen vårdbegäran via 1177 helgen som va och fick svar i måndags, tid idag onsdag, så de gick fort. Hjärtat slog och allt såg bra ut. Eventuellt är jag lite kortare gången än 6+5 men läkaren tyckte att jag skulle räkna på det så fram till jag gjort RUL.

• Tvåbarnsmamman79

Ringde och bokade tid för inskrivning och enligt de på mvc så är jag i v 8 imorrn. Enligt Fl är jag i v 6+2 alltså v 7 undrar vad man ska gå efter?

Svar på tråden BF December 2016