• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Flygekorre
    Fian88 skrev 2016-04-20 20:42:20 följande:

Trodde jag var i v7+0 men blev flyttad till v6+4 idag. Både jag och gynekologen tyckte att vi såg hjärtat slå men osäkert:(. Fick i alla fall en ny tid 3/5 och ska då vara i v9+3 så då borde det verkligen synas bra om allt nu är ok! Anledningen till att jag fick vul var att jag var rädd för utomkveds, så det var jätteskönt att allt satt på rätt ställe!:)

Vad bra att det satt på rätt ställe! 6+4 är ju jättetidigt för VUL så känns ju väldigt positivt att hon tror att det var ett litet hjärta!! :)
  • Makintoch

Hej! Jag hoppar gärna in i gruppen! Jag fick ett svagt, men synligt plus idag! Ska ta ett digitalt gravtest imorgon för att få det bekräftat! Om jag har räknat rätt så har jag BF den 24/12(!!!) Så i år får vi förhoppningsvis världens finaste julklapp! Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte blir besviken om jag går över ett par dagar ;)

Jag och min sambo är 26 år och det är första barnet :)

• mocha8676
    Makintoch skrev 2016-04-20 23:02:58 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in i gruppen! Jag fick ett svagt, men synligt plus idag! Ska ta ett digitalt gravtest imorgon för att få det bekräftat! Om jag har räknat rätt så har jag BF den 24/12(!!!) Så i år får vi förhoppningsvis världens finaste julklapp! Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte blir besviken om jag går över ett par dagar ;)

Jag och min sambo är 26 år och det är första barnet :)

Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)
  • Kilgrave
    mocha8676 skrev 2016-04-20 23:49:30 följande:
    Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)
    Haha, vi har sagt saker som "det var bra att vi hade så dålig tajming den här månaden så vi inte får en julbebbe" (för att säga något "positivt" så vi inte blev för ledsna), men såklart var det såhär det blev haha. Får hoppas jag inte går över så det blir julafton men man vet ju inte.. :P
  • Kilgrave

Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.

Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa. 

• Kilgrave
    Kilgrave skrev 2016-04-21 00:07:38 följande:

Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.

Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa. 

v5+1 ska det ju vara.. :)
  • Freijah
    Kilgrave skrev 2016-04-21 00:07:38 följande:

Skivad gurka och ginger ale är mina livräddare här hemma!

Jag mår illa nästan dygnet runt, men har inte spytt än som tur är.
  • Makintoch
    mocha8676 skrev 2016-04-20 23:49:30 följande:

Hej!

Vad roligt att vi har BF ungefär samtidigt! Grattis till plusset! Har ni barn sedan tidigare eller är det första? Så känner jag också! Att hoppa över en månads försök för att inte få ett decemberbarn var aldrig ett alternativ! Tänker att jag ska göra det bästa av situationen så att det ändå blir roligt med födelsedag för bebisen!
  • Makintoch
    Kilgrave skrev 2016-04-21 00:02:30 följande:

Haha, vi har sagt saker som "det var bra att vi hade så dålig tajming den här månaden så vi inte får en julbebbe" (för att säga något "positivt" så vi inte blev för ledsna), men såklart var det såhär det blev haha. Får hoppas jag inte går över så det blir julafton men man vet ju inte.. :P

Själv tänkte jag att det skulle ta längre tid än vad det gjorde för oss så jag trodde inte heller att det skulle bli en decemberbarn! Men som sagt.. Världens finaste julklapp blir det! När är din BF?
  • Tess1990
    Makintoch skrev 2016-04-21 05:26:03 följande:

Själv tänkte jag att det skulle ta längre tid än vad det gjorde för oss så jag trodde inte heller att det skulle bli en decemberbarn! Men som sagt.. Världens finaste julklapp blir det! När är din BF?

Vi trodde inte heller att de skulle gå så fort!

Sonen tog ett tag och blev till och med till när vi hade tagit en "paus" och inte försökte ens

Nu blev det på första riktiga försöket

Chockade men glada!

Kräkts för 3e gången idag, verkar som att det kommer bli som med sonen när jag kräktes nästan hela tiden fram till födseln :(

Åt till och med en macka vid 22.30 igår i hopp om att inte vakna så illamående, hjälpte ingenting

Måste till ikea och köpa fler spyhinkar ^^
Svar på tråden BF December 2016