• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • MP88
    lilsis skrev 2016-04-17 05:31:49 följande:

Nä nu sjunker det.

Så inte bebis 2016 heller.

Nej vad tråkigt! :( Det är ju en stor fasa! Vad händer nu för dig, tror du att du fått ett missfall?
  • De5pojkarna

Hej! 

Plussade idag.. Tror det är BIM idag eller i morgon. Lite vilsen då ÄL kom senare än jag trodde.. Men vad gör det. Tungan ute

Denna graviditet är inte planerad då vi inte skulle ha fler barn.. Min man vill inte ha fler. Men råkade visst bli lite mys en kväll vid fel tillfälle, kom jag på dagen efter.. Flört
    Så det blev som det blev.. Men vi är glada ändå. :) Det blir familjens 6:e barn.. 

• Lo22is

Tränar ni som vanligt?

Brukar träna 4 ganska tuffa pass i veckan, ska jag fortsätta? Kan jag forfarande köra intervaller? När bör man undvika core övningar? Planka är det ok?

Är nu i 6+3 mår bra, ömma bröst bara.. har hoppat lite mindre än vanligt och cyklat racer iställe för löpning.. fler som typ får dåligt samvete av att träna?

• Fian88
    Lo22is skrev 2016-04-17 19:52:07 följande:

Tränar ni som vanligt?

Brukar träna 4 ganska tuffa pass i veckan, ska jag fortsätta? Kan jag forfarande köra intervaller? När bör man undvika core övningar? Planka är det ok?

Är nu i 6+3 mår bra, ömma bröst bara.. har hoppat lite mindre än vanligt och cyklat racer iställe för löpning.. fler som typ får dåligt samvete av att träna?

Man kan fortsätta på den nivån man brukar köra så länge man mår bra:). Finns säkert vissa övningar man ska undvika men det får du fråga nån annan om:)
  • linnea91

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

• Jegs
    linnea91 skrev 2016-04-17 20:15:19 följande:

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

Jag skulle säga som det är..

Annars kan du dricka Gin&Tonic men slopa Gin.. Brukar vara en bra drink att luras med! :) Tonic smaken är så stark så även om någon smakar på den så är det inte säkert att de reagerar på att den är alkoholfri..
  • Freijah

Ansluter mig här. Bf den 2a december, andra barnet för mig, första för maken.

Bor också i USA fast i minnesota :p

• Jegs
    lilsis skrev 2016-04-17 05:31:49 följande:

Nä nu sjunker det.

Så inte bebis 2016 heller.

Nu har jag oxå fått en blödning.. :(

Blir att inhandla några gravtest i morgon och frukta resultatet.. Ska detta bara sluta i missfall så kan man ju fråga sig varför vi för ett ögonblick fick känna lite hopp, nu blir besvikelsen ännu större än inget positivt grav.test alls känner jag.. :(

Forts följer..
  • lilsis
    MP88 skrev 2016-04-17 18:59:16 följande:

Nej vad tråkigt! :( Det är ju en stor fasa! Vad händer nu för dig, tror du att du fått ett missfall?

Jag är helt övertygad om att det är ett missfall.

Ska ringa reproduktionscentrum imorgon och dels rapportera missfallet men även påpeka att det är det tredje på raken vid ungefär samma tidpunkt, det bör ju testas något mer nästa återföring.

Men oavsett så blir det ny stimulering och nytt äggplock för det här var mitt sista i frysen.
  • linnea91
    Jegs skrev 2016-04-17 20:22:21 följande:

Jag skulle säga som det är..

Annars kan du dricka Gin&Tonic men slopa Gin.. Brukar vara en bra drink att luras med! :) Tonic smaken är så stark så även om någon smakar på den så är det inte säkert att de reagerar på att den är alkoholfri..

Jag tycker de känns alldeles för tidigt att berätta. Den veckan kommer jag bara vara i v 8...
Svar på tråden BF December 2016