• Freijah

BF December 2016

Ansluter mig här. Bf den 2a december, andra barnet för mig, första för maken.

Bor också i USA fast i minnesota :p

• Freijah
    Kilgrave skrev 2016-04-21 00:07:38 följande:

Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.

Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa. 

Skivad gurka och ginger ale är mina livräddare här hemma!

Jag mår illa nästan dygnet runt, men har inte spytt än som tur är.
  • Freijah

Vecka 8+0 idag!

Min man har beställt tid till ob den 10 maj :) vi kommer då fråga om ul/vul och kub test.

Fördelen med usa är ju att så länge man kan betala så kan man göra vilka tester och undersökningar man vill :)

• Freijah
    Kilgrave skrev 2016-04-23 01:07:51 följande:

Vart i USA bor du? :) 

Utanför fargo/moorhead på minnesota sidan :)
  • Freijah

Jag har en son sen innan född nov 2010.

Vi berättade för honom för någon vecka sedan eftersom jag är så trött o behöver vila mitt på dagen, så nu frågar han hela tiden hur bäbisen mår och om det är bäbisen eller jag som är hungrig/trött/illamående etc.

Vi bor utanför fargo/moorhead på minnesota sidan i usa :)

• Freijah

Jag har faktiskt inte mått så illa dom senaste dagarna, otroligt skönt! Men samtidigt blir man orolig att något skulle vara fel istället.

Men men, bara vänta och se, illamåendet klarar jag mig bra utan :)

• Freijah
    enilorac81 skrev 2016-05-02 10:51:53 följande:

Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det

Du har pm :)
  • Freijah

Jag går in i vecka 11 idag :)

På tisdag ska vi på inskrivning så jag hoppas att vi får vul/ul snart efter det med.

Mina sympton har lugnat sig jättemycket, brösten är fortfarande lite ömma, och jag mår illa om jag inte ätit på länge, annars mår jag precis som vanligt.

Vi ska dock kolla på lite mammakläder idag för jeansen börjar bli för trånga :p

• Freijah

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

• Freijah
    Makintoch skrev 2016-05-11 17:11:21 följande:

Gud vad tråkigt att höra :( hur mår du? Jag beklagar och skickar styrkekramar <3

Shhaw skrev 2016-05-11 17:35:49 följande:

Herregud vad tråkigt och höra ???????? hoppas verkligen du blir gravid direkt igen om det är önskat. Förstår helt hur du kan känna då jag själv gått igenom det 3 gånger. Hör av dig om du vill prata av ????

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 18:04:30 följande:

Nej vad tråkigt precis det jag var livrädd för när jag gick till gyn imorse :(. Hoppas du blir gravid snart igen och att det går bra nästa gång!

Tack så mycket!

Jag mår efter omständigheterna bra, lite nervös inför måndagen dock, första gången jag ska sövas!

Men vi försöker igen så fort läkaren ger klartecken :)
  • Freijah
    LyCKa55 skrev 2016-05-11 19:24:09 följande:

Men fy va hemskt! Beklagar verkligen! Hoppas det tar sig snart igen som många skrivit här.

Måste bara ställa en fråga, märkte du nåt när du tänker tillbaka såhär i efterhand? Alltså att symtomen minskade eller nåt då när den ska ha slutat växa?

Är själv så himla orolig för MA osv. Mina symtom är väldigt milda o jag tyckte de va mer för några veckor sedan

Mina symptom började avta ungefär samtidigt men jag tänkte inte något speciellt på det eftersom jag bara hade ett par veckors illamående när jag väntade sonen.
    Michaela94 skrev 2016-05-11 19:36:29 följande:

Jag skrapades i september och var inte nedsövd och hade inget lugnande, och är mkt glad över det då det är klart på 5 min

Oj, är det så enkelt alltså? Hur långt gången var du? Ingen smärta eller obehag under/efter skrapningen?
Svar på tråden BF December 2016