BF December 2016
Oj! Testade positivt idag! Trodde vi hade jättedålig tajming den här månaden men tydligen inte. BF verkar vara 19:e eller 20:e december, men får se vad BM säger när vi kommer dit. :D
Oj! Testade positivt idag! Trodde vi hade jättedålig tajming den här månaden men tydligen inte. BF verkar vara 19:e eller 20:e december, men får se vad BM säger när vi kommer dit. :D
Har börjat må lite illa tycker jag.. Och jag tycker att dofterna är starkare, men det är inte nödvändigtvis negativt ännu. Bara 4+2 än så länge så, det kommer väl senare. ;P
Tvättade håret förut och reagerade på att jag kände lukten av balsamet, har inte alls lagt märke till att det doftade alls tidigare. Kändes lite lustigt. :P Brösten värker som f*n, och nu har min hjärna börjat försöka övertyga mig om att det inte alls är något därinne, att allt kommer gå fel, att mensen bara är sen och att det var något fel på testerna. Men maken har iallafall ringt mottagningen så vi hoppas kunna komma dit och kolla att allt är ok snart. Bor i USA så vet inte riktigt hur allt funkar här än, så det är också lite nervigt för mig. Har problem med ångest osv sen tidigare. :/
Det är så typiskt mig att alltid föreställa mig de värsta scenarion som kan ske. Sover otroligt dåligt pga detta, vilket i sig bara förvärrar ångesten. Men blir glad för minsta lilla symptom, som att brösten värker så mycket och att illamåendet är som det är.
Ja, den FB-gruppen är jag redan med i! :) Kanske borde söka i gruppen efter just sådana inlägg, det var en bra idé, tack! Vart i landet är tanken att ni ska flytta? Vi bor norr om Seattle just nu, men när vårt hyreskontrakt tar slut flyttar vi nog ner till Kalifornien, kanske runt San Francisco eller Los Angeles då det funkar bäst för hans jobb (samt att han är uppväxt i San Diego/Tijuana och har familj och vänner där).
Barnomsorg och så kommer nog inte vara något större problem, vi vill båda att jag är hemma med barnet, om jag inte senare känner att jag vill ut och jobba förstås men det tror jag inte kommer ske. Vi vill gärna ha fler barn med inte alltför lång tid emellan dem om det kan hjälpas.
Har fått tid hos BM den 5:e Maj, kommer vara ca v7+2 då. Vet inte om jag kommer göra VUL då, har ingen försäkring så vet inte om det blir alldeles för dyrt tyvärr. Ni har sån tur i Sverige. ;)
Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?
Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.
Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa.
Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.
Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa.
Ja men de hade ju planerat att vänta någon månad eller två till?
Och dagen efter pillret skadar inte bebisen, det tas ju långt innan de olika organen osv börjar utvecklas hos bebisen så det ska inte vara någon fara alls.
Hej alla, tänkte kolla med er om ni kan känna hugg/kramp/ilningar i livmoder/äggstockar om ni skrattar eller hostar plötsligt? Jätteskum känsla som försvinner lika snabbt som den uppkommer?
Vecka 8+0 idag!
Min man har beställt tid till ob den 10 maj :) vi kommer då fråga om ul/vul och kub test.
Fördelen med usa är ju att så länge man kan betala så kan man göra vilka tester och undersökningar man vill :)
Finns de någon facebookgrupp?
Har skickat vänförfrågan till Elin nu :P