• Kilgrave

BF December 2016

Oj! Testade positivt idag! Trodde vi hade jättedålig tajming den här månaden men tydligen inte. BF verkar vara 19:e eller 20:e december, men får se vad BM säger när vi kommer dit. :D 

• Kilgrave

Har börjat må lite illa tycker jag.. Och jag tycker att dofterna är starkare, men det är inte nödvändigtvis negativt ännu. Bara 4+2 än så länge så, det kommer väl senare. ;P

• Kilgrave

Tvättade håret förut och reagerade på att jag kände lukten av balsamet, har inte alls lagt märke till att det doftade alls tidigare. Kändes lite lustigt. :P Brösten värker som f*n, och nu har min hjärna börjat försöka övertyga mig om att det inte alls är något därinne, att allt kommer gå fel, att mensen bara är sen och att det var något fel på testerna. Men maken har iallafall ringt mottagningen så vi hoppas kunna komma dit och kolla att allt är ok snart. Bor i USA så vet inte riktigt hur allt funkar här än, så det är också lite nervigt för mig. Har problem med ångest osv sen tidigare. :/

• Kilgrave
    Jegs skrev 2016-04-17 08:58:13 följande:
    Känner igen mig helt och hållet! Törs inte riktigt vara glad ännu..

Spännande med USA! Min man är amerikan och vi har som plan att flytta dit inom ca 4 år, ge det 1 år till att börja med så får vi sen se vart det leder.. Är med i en grupp på FB "Svenskar i USA", där en hel del bra info kommer upp då och då.. Gå med där om du inte redan gjort! För en tid sedan var det bla några trådar uppe om just graviditet och förlossning, att läkarvården mm är så dyr är ju något man som svenska reagerar på bla..

Och i nästa skede att barnomsorgen kostar så mycket.. // Jegs

Det är så typiskt mig att alltid föreställa mig de värsta scenarion som kan ske. Sover otroligt dåligt pga detta, vilket i sig bara förvärrar ångesten. Men blir glad för minsta lilla symptom, som att brösten värker så mycket och att illamåendet är som det är. 

Ja, den FB-gruppen är jag redan med i! :) Kanske borde söka i gruppen efter just sådana inlägg, det var en bra idé, tack! Vart i landet är tanken att ni ska flytta? Vi bor norr om Seattle just nu, men när vårt hyreskontrakt tar slut flyttar vi nog ner till Kalifornien, kanske runt San Francisco eller Los Angeles då det funkar bäst för hans jobb (samt att han är uppväxt i San Diego/Tijuana och har familj och vänner där).

Barnomsorg och så kommer nog inte vara något större problem, vi vill båda att jag är hemma med barnet, om jag inte senare känner att jag vill ut och jobba förstås men det tror jag inte kommer ske. Vi vill gärna ha fler barn med inte alltför lång tid emellan dem om det kan hjälpas. 

• Kilgrave
    Jegs skrev 2016-04-17 20:26:25 följande:
    Nu har jag oxå fått en blödning.. :(

Blir att inhandla några gravtest i morgon och frukta resultatet.. Ska detta bara sluta i missfall så kan man ju fråga sig varför vi för ett ögonblick fick känna lite hopp, nu blir besvikelsen ännu större än inget positivt grav.test alls känner jag.. :(

Forts följer..
    Nej åh, stackare :( Kram <3
  • Kilgrave

Har fått tid hos BM den 5:e Maj, kommer vara ca v7+2 då. Vet inte om jag kommer göra VUL då, har ingen försäkring så vet inte om det blir alldeles för dyrt tyvärr. Ni har sån tur i Sverige. ;)

• Kilgrave
    Snäckan26 skrev 2016-04-20 14:59:51 följande:

Hej tjejer jag plussade förra torsdagen 14/4 och det är andra barnet , har en 10årig son . 2013 hade jag en ofostrig graviditet så denna gång hade jag blivit lovad ett tidigt vul , var där idag och blev tillbaka flyttad till v 5 + 1 ist för 7+ 2 som jag trodde att det var. Han såg inget hjärta ännu men jag ska tillbaka den 3/5 för ett nytt vul . Finns det någon mer som har bf runt 20 december ???? ?

Jag har BF den 20e December än så länge, men får se vad de säger till mig den 5e Maj.. :)
  • Kilgrave
    mocha8676 skrev 2016-04-20 23:49:30 följande:
    Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)
    Haha, vi har sagt saker som "det var bra att vi hade så dålig tajming den här månaden så vi inte får en julbebbe" (för att säga något "positivt" så vi inte blev för ledsna), men såklart var det såhär det blev haha. Får hoppas jag inte går över så det blir julafton men man vet ju inte.. :P
  • Kilgrave

Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.

Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa. 

• Kilgrave
    Kilgrave skrev 2016-04-21 00:07:38 följande:

Jag är för övrigt i v5+0 nu, och illamåndet tar kål på mig! Var och handlade runt fyra på morgonen då min man skulle iväg för att jobba 4 dagar och jag behövde lite saker från affären (har ej körkort, svårt att gå dit), men det var knappt att jag klarade av att gå runt där inne när vi handlade. Trodde jag skulle spy hela tiden. :( Men jag köpte salta kex, och guuud vad bra de hjälpte mitt illamående när jag kom hem och åt några.

Någon som har nåt mer tips på vad man kan äta som funkar bra när man är illamånde? Har svårt att få i mig mycket alls när det är illa. 

v5+1 ska det ju vara.. :)
  • Kilgrave
    Makintoch skrev 2016-04-21 05:26:03 följande:
    Själv tänkte jag att det skulle ta längre tid än vad det gjorde för oss så jag trodde inte heller att det skulle bli en decemberbarn! Men som sagt.. Världens finaste julklapp blir det! När är din BF?
    Enligt sista mensens första dag är BF 20e December, men jag tror det kommer justeras en aning när vi vart på inskrivning och gjort VUL och så den 5e maj (är i v7+2 då). Jag har diffat några dagar hit och dit de senaste månaderna, och jag gör inte tester eller så för att se när jag har ÄL, så det är svårt att veta helt säkert!
  • Kilgrave
    Flygekorre skrev 2016-04-21 11:25:35 följande:
    Varför tog du dagen efter piller om det var planerat? :S Jag hoppas att det inte skadat,det lär ju knappast vara bra att ta när man är gravid och vill behålla... Ta upp det med barnmorskan tycker jag!

Ja men de hade ju planerat att vänta någon månad eller två till?

Och dagen efter pillret skadar inte bebisen, det tas ju långt innan de olika organen osv börjar utvecklas hos bebisen så det ska inte vara någon fara alls. 

• Kilgrave
    Mariro skrev 2016-04-22 11:42:12 följande:

Hej alla, tänkte kolla med er om ni kan känna hugg/kramp/ilningar i livmoder/äggstockar om ni skrattar eller hostar plötsligt? Jätteskum känsla som försvinner lika snabbt som den uppkommer?

Jag vet inte om det är riktigt samma, men jag har haft några få "småhugg" i magen. Inget jag oroat mig över iallafall, det gör inte särskilt ont, och allt verkar ok än så länge iaf. v5+3 nu.
  • Kilgrave
    Freijah skrev 2016-04-22 17:16:29 följande:

Vecka 8+0 idag!

Min man har beställt tid till ob den 10 maj :) vi kommer då fråga om ul/vul och kub test.

Fördelen med usa är ju att så länge man kan betala så kan man göra vilka tester och undersökningar man vill :)

Vart i USA bor du? :) 
  • Kilgrave
    mammamumin skrev 2016-04-23 13:24:46 följande:

Finns de någon facebookgrupp?

Det skulle jag vara intresserad av! Men bara om inte andra kan se att jag är med än så länge.. :P
Svar på tråden BF December 2016