• Y o L o

BF December 2016

Lycka till på kub. Kul att få se bebisen. Har du kub på morgonen? Jag bokade på eftermiddagen, kanske inte var så genomtänkt haha, att behöva vänta hela dagen på det.

Miaairam skrev 2016-05-30 05:12:45 följande:

Hoppas det inte var någon farlig blödning och att allt är ok. Själv ska jag på kub om några timmar och ligger redan vaken nu kl 05 och grubblar...

• Y o L o

Hur mår du? Blödit något mer? Håller tummarna att allt gått bra.

Janniiique skrev 2016-05-29 20:47:27 följande:

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

• Y o L o

Ja du borde få lämna blod för kub direkt då. Min proffsiga bm berättade att man mäter nackspalten som allra bäst precis när man gått 12 fulla veckor så ul någon vecka eller 1,5 efter borde ju bli lagom.

mocha8676 skrev 2016-05-30 07:36:16 följande:

Nu längtar jag verkligen till kub! Ser att vissa ska och vissa redan gjort det. Jag har inget datum än. Ska på inskrivning 7/6 och då borde jag vara i vecka 11+3. Då borde hag väl kunna lämna blodprov på lab direkt efter? Borde väl få tid för ultraljudet ca en vecka senare, eller vad tror ni? :)

• Y o L o

Grattis va härligt. Jag är ju inställd på att få sämre siffror nu eftersom jag är 38 nu. Blir glad av att höra att du fick bättre nu!

BIX skrev 2016-05-31 09:12:02 följande:

Det gick bra! Allt såg fint ut och vi fick låg risk på ds, 7000, och i princip obefintlig på de andra trisomierna, 20000. Med dottern hade vi 3000 på ds så det här känns mycket bra! Jag är ju 40 i år så det är klart att det legat som en tanke.. Nu är det bara att njuta och titta framåt.

• Y o L o

Jag ska göra kub om 2 veckor. Är i v 12+1 då, enligt min bm är det den bästa tiden att göra kub för då mäter de enklast och bäst. Känns långt kvar. Hon sa även att om man får hög risk får man göra Nipt kostnadsfritt så det var skönt att höra. Men hoppas jag får som dig, fina siffror :)

BIX skrev 2016-05-31 14:44:33 följande:

Tack :) Ja det var väldigt skönt, jag var också inställd på sämre och eventuellt göra nipt. Det går säkert bra för dig också. När gör du ditt kub?

• Y o L o

Jag måste sett rätt rolig ut när jag plockade upp efter min hund, fick sån jäkla spykänsla över att det luktade bajs (har ju inga problem med det annars). Stod och hulkade och kved när jag plockade upp och fortsatte hulka medan jag sedan höll den ihopknutna påsen.

Undrar vad de andra hundägarna som såg mig tänkte egentligen :)

• Y o L o

Håller med, längtar efter att va öppen med det. Jag orkar inte ens dölja magen jättemycket längre, tänker att de får undra eller tro att jag blivit lite tjock.

Friedan skrev 2016-05-31 19:03:50 följande:

Lika mycket som jag längtar efter att få se bebisen och höra att allt är bra längtar jag efter att berätta. För att få släppa ut magen! Idag har jag suttit i ett långt möte och kände hur det spände, fick hasa ner jeansen till "under magen". Och hela tiden när jag rör mig bland kollegor går jag och drar in magen

• Y o L o

Skönt att du har kub idag då, så du får svar. Är säkert inget farligt, känns som i v 13 ska det väl till mer än så för att vara något? Styrkekram till dig och lycka till på kub.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 04:54:52 följande:

Ska på kub idag och vaknade nyss av att det var kladdigt i trosorna typ en brun blödning el ngt. Igår gick jag å hoppades att allt skulle vara ok nu känns allt skit som att det inte finns ngn chans :/. Fan är ändå i v 13 kände en liten chans att pusta ut.

• Y o L o

Wiho va kul att du känt bebisen redan. Längtar efter det (är bara i v 11).

Jobbigt att du är så dålig att du måste vara sjukskriven men är det nödvändigt så är det. Försök att njuta av det om det går. Vila och ta hand om dig och kanske njuta av solen :)

Nicoolina skrev 2016-06-01 09:33:24 följande:

Vecka 14 idag (13+0) och tröttheten hänger med mig fortfarande. Tror dock det beror på den senaste tidens stress också.

Ni som följt mig någorlunda vet ju om min smärtproblematik och min oro kring det.

I måndags blev jag sjukskriven på heltid. Var inte alls vad jag hade väntat mig redan nu, så är fortfarande lite chockad. Men kroppen mår skit och foglossningen har dessutom redan tagit ett grepp om mig. Så nu ska jag vara hemma 4 veckor och bara vila kroppen så att jag förhoppningsvis klarar att gå tillbaka på 50% efter dessa veckor, vilket jag verkligen vill! Jobbet är så otroligt viktigt för mig (och inkomsten såklart) och vill inte missa för mycket eller tappa kontrollen fullständigt, men nu ska jag lära mig att lyssna på kroppen och bara vila vila vila :)

Var iaf på KUB förra veckan, allting såg jättefint ut (risk 1 på 20000), pyret har växt jättefint och hade så mycket gymnastik därinne att det inte gick att få några fina bilder, haha! Skönt at se iaf :)

Jag har moderkakan i framvägg,men har redan känt det där berömda fladdret <3

• Y o L o

Härligt, stort grattis. Nu kan du andas ut efter oron!

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 13:37:47 följande:

Har varit här precis kl 13 hade jag tid och jag är så glad för bebben levde sprattlade och hjärtat slog allt såg tydligen fint. :) Undrar bara varför jag får såna blödningar.

Fick 1:2844 på trisomi 21

Och 1:6267 på trisomi 13 & 18

Förra gången hade jag ju 1:187 så det var mkt lägre risk denna gång trots 2 år äldre ( 37)

Svar på tråden BF December 2016