• Y o L o

BF December 2016

Nej stackare. Går det inte att få en tidigare tid? Lider med dig.

Tess1990 skrev 2016-06-14 14:38:28 följande:

Min mage vill inte vara med alls idag

Kräkts 3 gånger varav 1 gång ute.. och bara fått behålla ett par riskakor, en halv banan och lite juice

:(

Påväg att hämta sonen på förskolan nu, hoppas jag inte tuppar av..

Fan vad jag vill att de ska bli 20e! Ska träffa läkaren och måste fan bli sjukskriven nu, orkar inte med AF och vill inte att sonens förskola ska äventyras bara för att jag mår skit

• Y o L o

Är i v 13, känner inga sammandragningar direkt men det spänner mycket i magen och när jag reser mig hugger det till i ligamenten. Helt klart mer än med första barnet.

Cossi skrev 2016-06-14 18:59:14 följande:

Är det fler än jag som känner av mycket sammandragningar redan? Flera gånger varje dag blir livmodern hård och känns knölig, sitter i en till flera minuter. Gör inte ont men känns när det kommer. Kommer inte ihåg att det var så mycket så tidigt i mina tidigare graviditeter. Bf 6 december då v 15 nu.

• Y o L o

Lyllos er :) jag har så dålig karaktär nu så jag köper allt istället.

I skrivbordslådan på jobbet har jag både kex och choklad, sen yoghurt i kylen o frukt.

Fiamia skrev 2016-06-14 22:56:21 följande:

BIX:

Ha ha ha! Känner igen det där också!" scannar av hyllorna och kommer ut tomhänt" ... 

• Y o L o

Kul en dag efter mig :)

Nej aldrig haft problem med blodtrycket, låter jobbigt. Vad kan man göra för att få upp det, är det medicin enbart eller?

Sh0rtie89 skrev 2016-06-15 12:28:55 följande:

Jag har följt tråden ett tag men kände att jag också ville hoppa in nu, har bf 28/12.

Är det någon mer som drabbats av lågt blodtryck? Senaste dagarna har jag haft väldigt lågt, idag var det 89/54, har läst på olika sidor att det är väldigt vanligt, men vad obehagligt det är när man känner att man ska svimma så fort man ställer sig upp.

• Y o L o

Man ska väl inte basta som gravid va? Men att duscha skållhett då tror ni? Organen hinner väl knappast bli varma i en dusch eller? Jag älskar att duscha så varmt att det nästan gör ont :) undrar om det är dumt?

• Y o L o

Aha ja men dåså då kör jag på med duscharna :)

Har för mig att jag läst/hört att man inte ska basta men som du säger, man lär ju ge upp innan det blir skadligt varmt i kroppen.

Knyttan skrev 2016-06-15 22:51:01 följande:

Aldrig hört att man inte kan basta??! Klart man kan! Gjorde jag flera ggr förra gången jag var gravid! Och duscha på du! Det är ju bara ytlig värme. Om du skulle kunna hetta upp dig själv så att det skulle vara skadligt skulle du behöva komma upp i temperaturer så höga att du inte skulle stå ut, typ skållhett vatten, då får du ju brännskador på huden först.

• Y o L o

Visa bild :) (ja om du vill alltså). När jag gick in i v 13 i början av veckan tycker jag magen växte enorm på typ 1-2 dagar.

Fiamia skrev 2016-06-16 22:08:30 följande:

Hur har magarna vuxit då?Jag såg mig själv i spegeln idag och insåg att jag ser, ja höggravid ut!

Nån mer?

• Y o L o

Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.

Håll tummarna för mig är ni snälla :/

• Y o L o

Jag håller tummarna för er... Stort lycka till!

k_a_w skrev 2016-06-17 06:44:04 följande:

Åh! Lycka till! Förstår hur du känner! Har också KUB idag! Rejält nervös då min förra graviditet slutade med att vi på RUL i v19 fick veta att den hade tre kromosomer i varje par, sk triploidi, och då finns inte mycket chans till överlevnad. Vi valde att avbryta i v21. Så dagens KUB är ett enormt spänningsmoment! Håller tummarna för oss!

• Y o L o

Kub avklarat, allt såg bra ut. Bebisen vinkade o rörde sig mycket, fick inte så bra bilder men vad gör det :)

Har lite svårt att ta in att det verkar bli en bebis till jul. Bf 25 dec.

Så lättad nu, tack för alla era lyckönskningar!

Svar på tråden BF December 2016