• Y o L o

BF December 2016

Hej. Fyller 38 nästa vecka och väntar mitt andra barn. Fick MA i december i vecka 12 så mycket oro denna gång även fast det känns bättre nu, mycket symptom denna gång och äl rätt tid i cykeln. Har inskrivning hos bm om 2 veckor och ul om 3. Längtar mycket till ul, vill se att det verkligen finns något där. I december var jag på kub-ul o fick då veta att det var MA.

• Y o L o

Kmora: ja man känner sig så lurad av MA, går o tror att allt är bra och så en käftsmäll sen. Jag fick lov till tidigt ul i v 8+0 för jag orkar inte gå och vänta till kub denna gång. Olidlig väntan bara :)

• Y o L o

Jag hade så igår, jättespänd o Molvärk. Tänkte tipsa om ett par byxor från Gina tricote, molly heter stretchjeansen o har rätt hög midja. Jättebra nu när magen spänner o svullnar :)

Seaflower skrev 2016-04-27 08:42:50 följande:

Jösses, idag har jag riktigt mycket växtvärk, det bara spänner i nedre magen!

Jag har fått sätta gummisnodd i mina jeans och så får jag vara noga med att dra ner min tröja och även försöka hålla in magen lite, är galet svullen!

Tröttheten känner jag inte av så mycket än, men jag minns att den var helt förlamande förra graviditeten så vi får väl se om/när den kommer. 

Usch, vi får verkligen inte hoppas att det är en sanndröm :-/ Hur går det nu, blöder du fortfarande?

Jag får såna ryck där jag måste springa på toa hela tiden och kolla efter blod, riktigt psykiskt jobbigt!

• Y o L o

Jag hoppas iaf att alla fortsätter härinne, för mig känns det för tidigt med Facebookgrupp :)

• Y o L o

Ni som har barn sen tidigare, hur gör ni med att bära era barn? Min 2-åring vill bli buren ibland o jag kände igår att jag blev trött i ryggen. Kan det påverka redan?

• Y o L o

Minns att jag sa att jag var glad att jag hade så lite symptom, hade mest ömma bröstvårtor o svullen mage. Fick en blödning dagen innan kub o samtidigt försvann ömheten i brösten så tack o lov var jag lite förberedd på att något gått åt skogen. Så nej, denna gång har jag typ alla symptom o det supertidigt efter äl så jag har en mycket bättre känsla nu,

celavie1 skrev 2016-04-27 19:31:05 följande:

Men oj jag visste inte om MA innan jag började läsa trådar på FL. Jag trodde alltid man fick blödning och märkte om det gick galet. Är ju himla läskigt. Kände du dig gravid hela tiden trots detta? 

• Y o L o

Ja man gör ju gärna det, anylserar o känner efter och googlar :) försök att vara positiv, även om det är svårt! Klart det är vår tur nu.

Med min dotter (flesta gången som gravid) var jag så otålig, bokade ul privat. Var enligt dem i vecka 7+3 då och de såg hjärtat slå, det lugnade mig mycket.

celavie1 skrev 2016-04-27 19:55:35 följande:

Ok. Jag har ju aldrig varit gravid förut, gjort IVF och är 40 år så jag analyserar på tok för mycket tyvärr. Har ömma bröst och molvärk i magen då och då men just inget illamående. Livrädd att det ska skita sig. Skulle bli krossad! Får försöka vara lugn tills jag ska på ul den 18 maj. Då är jag i 8 veckan om jag räknat rätt och ev hjärtaktivitet kan detekteras.

• Y o L o

Vet inte vart du bor men i Liljeholmen kan man boka själv för ca 600 kr.

mocha8676 skrev 2016-04-27 21:34:09 följande:

Jag skippar också Facebook grupp. Tycker att det funkar bra att skriva här :)

Ska också göra kub. Som jag längtar. Hade tänkt tidigt ul men gjorde två ultraljud innan graviditet i väntan på ägglossning (ivf) och de kostar 1500kr st!! Vi känner att vi inte har råd med 1500kr till. Men skulle jag få blödningar skulle jag kontakta gynakutenbistället för privat.

• Y o L o

Nu blev jag lite nyfiken. Går du inte hos Mama Mia annars? Jag ska på tidigt ul men antar att jag inte behöver betala något för det? Kanske har jag fel.

Tess1990 skrev 2016-04-27 21:51:04 följande:

Vi har bokat privat UL på mama mia, det kostar 550kr + 100kr om man vill ha bild

• Y o L o

Jag bokade själv förra gången, men denna gång ska jag på inskrivning o få remiss av bm så då bokar nog dom. Olika från olika Mvc. Den Mvc jag gick på förra gången gjorde inget tidigt ul bara för att jag ville det, inte ens fast jag hade ett MA i december. Då blev jag lite sur o bytte till Mama Mia där dom gör det :)

mocha8676 skrev 2016-04-27 21:56:07 följande:

Jaha. Bor i Värmland. Bokar man själv eller gör mvC det åt en?

Svar på tråden BF December 2016