Wow va skönt att hon blivit så stor, känns tryggare ju större de blir. Ja svarsleende trodde jag att jag inbillade mig, och att hon räckte ut tungan när jag gjorde det, kanske inte var en slump då?
Är också stel kring höfter, att liggamma på natten är nog inte så bra för höfterna.
Tess1990 skrev 2017-01-24 10:07:40 följande:
Våran plutt blev 6 veckor i fredags
Vägde 3980g och var 53cm vid födseln och vägde 5720g och var 59cm vid bvc besöket i fredags ^^
På läkarbesöket för 2 veckor sen var alla imponerade av henne ^^ hon och storebror har i princip kunnat hålla upp huvudet sen födseln, väldigt stark nacke
Hon följer oss och saker med blicken och huvudet sen ett tag och ger svarsleenden sen strax innan 4 veckor, jollret/skrattet är på väg nu :) pappa är tydligen roligast ^^
Otroligt snäll och lugn, blir bara förbannad när maten tar för lång tid eller en rap sitter fast, snabbt fixat och sen är de bra, grannarna märker nog knappt att vi har en liten här nu ^^
Jag mår bra men avslaget vill inte riktigt sluta, förra veckan behövde jag inte ens binda längre, kom bara när jag var på toaletten men iförrgår kom de mer igen, trodde först de var mensen men är jättelite igen nu
Är stel och öm i höfterna efter amning!
Storebror är jättesnäl mot henne och mig, hjälpsam och vill krama och pussas men blir arg och frustrerad ibland men tar ut de på pappan, som är hemma med oss 2 veckor till, guld värt att vara tillsammans första tiden!
Storebror började förskolan smått förra veckan, än så länge går ingen sjukdom där och de går bra