BF December 2016
Hur går det för dig?
Precis.
Inne och uppkopplad nu iaf. Huvudvärk, illamående, feberkänsla och kraftiga förvärkar.
Måtte det bara vara oro och nervositet över att sambon är på Åland och jag är inne själv.
Hur går det för dig?
Precis.
Inne och uppkopplad nu iaf. Huvudvärk, illamående, feberkänsla och kraftiga förvärkar.
Måtte det bara vara oro och nervositet över att sambon är på Åland och jag är inne själv.
Har tänkt på dig idag. Även fast vi inte känner varandra delar jag din sorg. Känns så otroligt overkligt att något sådant kan hända. Stor kram.
Nu är våran änglapojk född. :(
STORT GRATTIS!
Skulle vara kul att höra mer, var du beredd på att han kunde komma tidigare. Alltså hade du fått något tecken på det? Förvärkar, slempropp eller liknande?
Det känns nästan jobbigt att mitt i den stora sorgen för De5pojkarna meddela att nu är gruppens första barn fött!
Inatt kom Ture ut 02.58, 3180 gram tung och 49 cm lång. Vecka 37+ 5
Grattis till körkortet, va skönt att ha det klart innan bf!
Stort grattis till Ture! Hoppas allt gått bra. Idag klarade jag att ta mitt körkort, så nu får min pojk komma när han känner för det.. men hoppas det dröjer minst fyra veckor då det är ca sex veckor kvar tilll bf!
Jag börjar noja för att förlossningen ska dra igång innan mitt snittdatum. Vet inte varför jag börjat tänka så? Hört fler nu som fött tidigare, antagligen därför.
Hur känner ni andra? Tänker ni också så nu när det närmar sig?
Jag ska snittas 20 dec, 5 dagar innan bf. Tycker det låter tätt inpå.
Oj 24:e, då vore det roligare om din kom 20:e, det håller jag med om hehe.
Usch känner mig inte alls klar med det som behövs. Första gången hade jag ju redan bäddat spjälsäng o packar BB-väskan vid det här laget :)
Jag ska inte snittas, men jag tror att förlossningen startar innan bf. Har bf 24/12, gissar på att den lilla kommer ca 20/12. Min första kom på bf. Börjar bli lite nervös och längtar som bara den! När ska du snittas?
Åh jobbigt att blöda näsblod sådär. Jag har vaknat en gång med blodig kudde och näsa. Jobbigt nog tyckte jag.
Va spännande med första barnet, minns hur förväntansfullt allt kändes. Eftersom jag nu ska snittas så känns det inte likadant tycker jag. När det blir naturligt vet man ju aldrig när den lille behagar komma :)
Jag ska inte snittas, och det är första barnet. Bf 16/12, så visst börjar det kännas som att det närmar sig på riktigt. Jag börjar bli nervös, vilket jag inte känt av tidigare. Har liksom tänkt: ja, ut ska den ju på nått sätt. Men nu när det är så nära så börjar man tänka allt möjligt. Dock har jag inget emot om det blir lite tidigare än beräknat för jag är så himla trött. Inatt blödde jag ner täcke och kudde pga näsblod (tredje natten i rad), och har inte kunnat sova alls. Ont i huvudet och är bara tung och svullen...
Magsjuka här med, dottern spydde precis ner mig. Hoppas jag mirakulöst nog kan hålla mig frisk.
Krya på dig!
Fått ett trevligt litet magvirus och mår hemskt :(
Kräkts 3 gånger och varit dålig i magen sen igår kväll, kallsvettas och har ont i lederna nu, sambon och sonen har varit dåliga i magen men inte kräkts och mår bättre redan
Så rädd för att de ska sättas igång nu när jag mår såhär! 15 dagar till BF, så klar med den här graviditeten men vill bli frisk först
Har svårt annars att föreställa mig att föda barn igen, tänker mest på tiden efter, när man börjat läka och jag får mysa och amma en liten bebis igen medans pappan och sonen får umgås en massa, hoppas för deras skull att de kommer lite mer snö igen, och sen mysa till julen med familjen och om vi orkar, lite släkt!
Oj nästan skönt att sitta hemma o vabba idag då. Gjorde det ont i magen när du ramlade? Mardröm att ramla på just magen nu.
Var på moddag igår och gick från bussen hem sent. Snorhal asfalt som jag halkade på - försökte få tag i en lyktstolpe men missade och studsade med magen först i gatan med händerna i luften. Det var skitläskigt! Jag vet ju rationellt att bebisen ligger väl inbäddad, men primalhjärnan verkligen vrålade mot hotet! Var försiktiga i halkan!
Tänkte direkt på förvärkar, just det där att det kommer i vågor. Jag minns faktiskt inte riktigt hur det kändes, men har för mig att när värkarna började så kom de mer från ryggen och framåt magen.
Hur känns förvärkar? :) känner en konstig kramp liknande väldigt ömmande känsla mellan blygdbenet och naveln/ nedersta delen av magen, varesig jag ligger sitter eller står, kmr lite i vågor typ blir lite bättre sedan ömmar på efter en stund igen, gjort de i typ 30 minuter, inte känt riktigt sån här " smärta " innan, är inte hård över magen eller så :o v 34+2