• Y o L o

BF December 2016

Tycker bara det är märkligt eftersom min bm frågade mig vid besöket i fredags om jag fått kallelsen. Hon hade fått bekräftelse på att de skulle kalla mig. Men ok, är bara i mitten av v 25 nu. Får ha tålamod :)

HJ0812 skrev 2016-09-07 20:54:41 följande:

I slutet av v 27. Det kanske beror på av vilken orsak snittet ska göras. En del verkar få besked väldigt sent.

• Y o L o

Ringde! De hade inte klart med läkartiderna ännu så de har inte skickat någon kallelse. Bra, då vet jag iaf, känns ju inte som någon brådska.

HJ0812 skrev 2016-09-07 21:54:17 följande:

Ring och kolla så att inte kallelsen har kommit bort. Du har kanske en tid bokad redan.

• Y o L o

Första gången akut snitt pga öppnade mig inte. Stor risk för samma sak igen, så bättre planera in snitt enl läkare och min önskan.

Hastis skrev 2016-09-07 21:50:03 följande:

Detta kanske är en känslig fråga men varför vill ni göra KS? Inget negativt alls från min sida mer bara nyfiken så hoppas ingen tar frågan fel:)

• Y o L o

Hjälp, jag blir galen av kliande på kroppen. Nu tycker min bm att jag ska komma o lämna leverprov. Någon annan som har mycket kliande på tex brösten o mage, även handflatorna.

Orkar inte fasta o åka in o lämna urin o blodprov, samtidigt kanske man ska ta det på allvar och bara göra det?

Någon som upplevt detta med kliandet?

Suck

• Y o L o

Vet inte? Usch va jobbigt det känns, försöker inbilla mig att det inte alls kliar nånstans. Och hur ska jag ta med morgonurin, ingen PET-flaska eller :)

HJ0812 skrev 2016-09-10 19:07:34 följande:

Jo det är viktigt att se om klådan beror på levern. Varför måste du vara fastande?

• Y o L o

Haha precis. Måste nästan alltid kissa nångång under natten, typ vid 3-4 tiden.

Får väl ta en gammal syltburk eller nått om jag bestämmer mig för att göra det.

HJ0812 skrev 2016-09-10 21:05:12 följande:

Har du någon liten glasburk med lock? Det viktiga är bara att behållaren går att få helt ren. I annat fall får du skippa morgonurinet och försöka hålla dig så länge det går.

Jag skulle lämna i veckan och kom på när jag kissat att det ändå bara stått två timmar i blåsan eftersom jag kissat under tidig morgon. Det är inte helt lätt att få ihop ett korrekt utfört urinprov som gravid :)

• Y o L o

Ja jag med. Känner mig hemsk men kan inte hindra det. Dessutom gråter jag lätt.

Miaairam skrev 2016-09-10 23:44:13 följande:

Nån mer som dras med ett hemskt humör? Jag känner mig så arg ibland att jag fullkomligt kokar över. Inte kul för sambon som får massa skit utan att förtjäna det...

• Y o L o

Tack för din lugnande kommentar, har bestämt mig för att åka och lämna prover i morgon. Måste ju tänka på barnet i magen och min dotter, så de båda har en frisk mamma :)

Cossi skrev 2016-09-11 14:39:59 följande:

Nästan alltid är klådan ofarlig, men som nämnt måste man kolla levern så det inte är något man måste behandla. Så det är klart att du ska åka dit, var rädd om dig! Denna helg har gått i grälets tecken... Jag har svårt att hålla inne med sådant jag inte brydde mig om innan, men nu är jag superkänslig och ibland taggig, blir jag arg så märks det, blir jag ledsen gråter jag i floder. Dvs något överreagerande...jobbigt för alla!

• Y o L o

Åhh va kul... Men vänta.. På lucia? Högtidligt hehe :)

Bor du i Sthlm? Eller vilket sjukhus ska du till?

Andan skrev 2016-09-13 15:44:27 följande:

Fick idag mitt KS bokat, 13/12 (8 dagar innan bf) kommer våran lilla tjej! Så svårt att förstå, inte sååå långt kvar :)

• Y o L o

Just ja, det skrev du tidigare minns jag nu (ang Varberg).

Ja jag ska snittas på Sös, inte ens varit där ännu, skulle bli kallad under oktober sa dom när jag ringde o frågade.

Andan skrev 2016-09-14 11:50:56 följande:

Yes! Men hon ska INTE heta Lucia, vilket 511 redan frågat!

Jag bor i Göteborg, men har även denna gång valt att åka till Varberg.

Sthlm snittar 14 dagar innan BF dessutom om jag minns rätt?

Ska du snittas?

Svar på tråden BF December 2016